Σχετικά με το αν η Τρόϊκα θέτει θέμα περικοπής των επιδοτήσεων δρομολογίων σε μικρά νησιά.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Όχι. Αυτό το έχουμε ήδη "κλειδώσει" από τον προϋπολογισμό. Τέθηκαν θέματα σχετικά με την επάνδρωση των πλοίων και την λειτουργία της ακτοπλοΐας. Έχουμε κάνει πολλά βήματα για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας. Για παράδειγμα, όσον αφορά στο διάστημα που τα πλοία βρίσκονται σε ακινησία, παλαιότερα ήταν 11μηνη η υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων, ενώ τώρα έχει γίνει 10μηνη και αυτό το οποίο ζητάει η τρόικα είναι να μπορεί η εταιρεία να αντικαθιστά τα πλοία τα οποία μπαίνουν σε καθεστώς ακινησίας από άλλα μικρότερα. Αυτό το ζήτημα δεν είχε λυθεί στην προηγούμενη διαπραγμάτευση, αλλά λύνεται τώρα. Εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα και το δεχόμαστε. Δεν θέλουμε να καταρρεύσει ο ένας ή ο άλλος κλάδος. Το δικό μας ζητούμενο είναι να υπάρχουν πλοία, τα οποία θα εξυπηρετούν τα νησιά. Όμως θέμα για τις επιδοτήσεις δεν υπήρξε. Τέθηκε ένα θέμα για την επάνδρωση των πλοίων της ακτοπλοΐας -το οποίο είναι πάρα πολύ σοβαρό- και βρισκόμαστε σε ανοικτή συζήτηση. Από τη δική μας πλευρά έχουμε δύο συνθέσεις. Έχουμε την χειμερινή και την καλοκαιρινή περίοδο. Η καλοκαιρινή περίοδος, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι 7 μήνες και η χειμερινή είναι 5 μήνες. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τη χειμερινή περίοδο σε 7 μήνες και να πάμε την καλοκαιρινή στους 5 μήνες.

Αναφορικά με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ:

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Είμαστε στο πρώτο στάδιο αποκρατικοποίησης. Ουσιαστικά περιγράφουμε τι πουλάμε και με ποια διαδικασία. Οικονομικός στόχος δεν μπορεί να τεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά μόνο από το ΤΑΙΠΕΔ και τους συμβούλους του. Άλλωστε, όλοι γνωρίζουμε την αξία του ΟΛΠ. Έχει μετοχές στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και όποτε θέλουμε μπορούμε να διαπιστώσουμε την αξία του. Δεν μπορούμε εμείς να εκτιμήσουμε ποια είναι η αξία του. Έχει εμπορική, συγκεκριμένη και σαφή αξία. Η αποκρατικοποίηση μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους εννέα μήνες και νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε. Δεν είναι τόσο πολύπλοκο τεχνικά το θέμα της πώλησης, διότι ουσιαστικά πουλάμε τις μετοχές. Υπάρχουν τεχνικά θέματα σχετικά με την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, τα οποία ως Υπουργείο Ναυτιλίας είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε. Δηλαδή, να δημιουργήσουμε μία Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, η οποία θα διαχειρίζεται την ελεύθερη πρόσβαση στις Λιμενικές Υπηρεσίες, πριν ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση και θεωρώ ότι θα την έχουμε ολοκληρώσει. Επιπλέον, να εξασφαλίσουμε χαμηλά τιμολόγια στην ακτοπλοΐα -και αυτό μας ενδιαφέρει πάρα πολύ-, για την εξυπηρέτηση των νησιών και να ασχοληθούμε με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης προς την ναυπηγοεπισκευή. 

Σχετικά με το χθεσινό περιστατικό με το Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και τους διακινητές, στη Χίο:

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Το συμβάν ακόμη ερευνάται. Δεν έχω παραπάνω πληροφόρηση. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά ανοικτά ζητήματα αυτή τη στιγμή. Πρέπει να καταθέσουν οι μετανάστες. Δεν ξέρω αν κατέθεσαν χθες και αν βρέθηκε ο κατάλληλος μεταφραστής, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση. Είναι ένα περιστατικό που δείχνει ότι υπάρχει μία επιθετικότητα. Δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε, να είμαστε πάντα ήρεμοι και να θεωρούμε ότι όλα όσα διαδραματίζονται στο Αιγαίο είναι γαλήνια και υπάρχουν μόνο ταλαίπωροι μετανάστες. Υπάρχουν και επικίνδυνοι διακινητές. Ο συγκεκριμένος σίγουρα προσπάθησε να εμβολίσει το σκάφος του λιμενικού, να αποφύγει τη σύλληψη και να αντιμετωπίσει με βία τα στελέχη του Λιμενικού και αυτό διερευνάται.

Σχετικά με τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές:

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Σε αυτές τις εκλογές βλέπουμε ότι υπάρχει και από την πλευρά του κόμματος μου μια χαλαρότητα. Λέμε ποιον στηρίζουμε, χωρίς όμως να στρεφόμαστε ενάντια σε άλλες υποψηφιότητες που προέρχονται από το δικό μας χώρο. Αυτό θα δημιουργήσει εκλογικό πρόβλημα, διότι έτσι όπως κατακερματίζεται το σκηνικό, θα έχουμε εκπλήξεις σχετικά με το ποιοι υποψήφιοι θα περάσουν στον δεύτερο γύρο.