Αναφορικά με το τραγικό περιστατικό που συνέβη στην Μύκονο, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της ζωής ενός 10χρονου αγοριού και τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Καταρχάς, θέλω να πω ότι όλους μας έχει συγκλονίσει  ο θάνατος του παιδιού. Οι διηγήσεις που έχω για τον απεγκλωβισμό του είναι ανατριχιαστικές. Ειλικρινά συλλυπούμαι την οικογένεια, συλλυπούμαι όλους τους συγγενείς. Ένα τραγικό δυστύχημα, στο οποίο ξεκάθαρα φαίνεται ότι υπάρχει πολύ σοβαρή ευθύνη του χειριστή του ταχύπλοου, διότι έκανε όλες τις λάθος κινήσεις.

Τώρα, η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε καταθέσει τα χαρτιά της και πλήρη φάκελο από την 31η Ιανουαρίου για τη λειτουργία της. Αυτό το οποίο δεν είχε γίνει και πολλά πράγματα, ιδιαίτερα στη Μύκονο θα σας έλεγα, λειτουργούν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, ήταν η πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου μέσα από την οποία θα παραχωρούταν και το ανάλογο τμήμα του αιγιαλού. Όλα όμως τα χαρτιά της επιχείρησης βρίσκονταν σε τάξη. Διερευνάται αν το Λιμενικό στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν επιπλέον ευθύνες, πάντως έχουν γίνει 44 έλεγχοι στις επιχειρήσεις που έχουν θαλάσσια μέσα αναψυχής και έχουν επιβληθεί πρόστιμα και έχουν εντοπιστεί παραβάσεις.

Στη συγκεκριμένη επιχείρηση ήδη 3 φορές είχε γίνει έλεγχος και είχαν εντοπιστεί παραβάσεις και είχαν επιβληθεί τα ανάλογα πρόστιμα. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε δεύτερο άτομο είναι ένα στοιχείο και είναι ευθύνη αυτών που ανήκει η επιχείρηση. Το γεγονός, ότι εκείνη την ημέρα είχαμε περίπου 5 μποφόρ αέρα και πήγαν να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο φουσκωτό μέσο, ήταν πέρα από τα όρια που τους επιτρέπει ο Κανονισμός. Δεν υπάρχει αμφιβολία, και σας το λέω, ότι έγιναν όλες οι λανθασμένες κινήσεις από το χειριστή.

Το Λιμενικό Σώμα έχει κάνει περίπου 2.000 – 2.500 ελέγχους σε όλα τα νησιά για θαλάσσια μέσα αναψυχής σε επιχειρήσεις που λειτουργούν θαλάσσια μέσα αναψυχής.

Το θέμα είναι ότι εμείς ως χώρα οφείλουμε δύο πράγματα. Πρώτα απ’ όλα να τον αναπτύξουμε αυτόν τον κλάδο. Ο θαλάσσιος τουρισμός και τα θαλάσσια μέσα αναψυχής είναι ένας τρόπος προσέλκυσης τουριστών. Κάθε χρόνο δε, βγαίνουν καινούργια. Πέρσι βγήκε ένα καινούργιο σύστημα με το οποίο ενώνεις μια σωλήνα σε ένα τζετ σκι και μπορείς να υπερίπτασαι του νερού. Εφέτος βγήκε μια καινούργια σανίδα και έχει αυτόνομη μηχανή πρόωσης. Πρέπει να ακολουθούμε την τεχνολογία, πρέπει να τα φιλοξενούμε γιατί ο θαλάσσιος τουρισμός είναι βασικός για μας, αλλά πάντοτε τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας.



Σχετικά με τη δυνατότητα ελέγχων του Λιμενικού Σώματος στα θαλάσσια μέσα αναψυχής και τη στελέχωση των Λιμενικών Αρχών.

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Τα τελευταία δύο χρόνια έχει πέσει στις πλάτες του Λιμενικού όλο το φορτίο της αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης. Ακριβώς αυτό, έχει εξαντλήσει και τα μέσα και τους ανθρώπους. Από τους 7.500 Λιμενικούς οι 2.000 ασχολούνται καθημερινά με το θέμα της λαθρομετανάστευσης. Καταλαβαίνετε λοιπόν όταν έχεις ακτές περίπου σαν της Αφρικής να περιφρουρήσεις και να έχεις και ένα διοικητικό έργο, την υποστήριξη ενός μεγάλου Υπουργείου και μιας μεγάλης Εμπορικής Ναυτιλίας, πόσο λίγος κόσμος πραγματικά μένει για να κάνει αυτούς τους ελέγχους.

Δεν υπάρχει κανένα Λιμεναρχείο το οποίο να μην είναι υποστελεχωμένο. Τώρα προσπαθούμε να ανακατανείμουμε το προσωπικό μέσα από έναν «Καλλικράτη» των Υπηρεσιών μας, ώστε να φύγουν από την ηπειρωτική χώρα και να πάνε οι περισσότεροι στα νησιά. Όμως αυτό έχει και τις δυσκολίες του, διότι οι άνθρωποι έχουν εγκατασταθεί εκεί έχουν τις οικογένειές τους.



Αναφορικά με την συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας με το Υπουργείο Τουρισμού ώστε να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια, με στόχο την καλύτερη ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα.

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Έχουμε άριστη συνεργασία με την κυρία Κεφαλογιάννη και με το Υπουργείο Τουρισμού και γι’ αυτό το λόγο θα πάμε μεθαύριο μαζί για να δούμε και τον τρόπο με τον οποίο θα αναδείξουμε και την Πάτμο ως έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς. Η Πάτμος είναι πλέον ένα κοσμοπολίτικο νησί, το οποίο πρέπει να το αναδείξουμε, αλλά και γενικά όλο το σύμπλεγμα της Βορείου Δωδεκανήσου.

Από την επόμενη χρονιά, η Πάτμος πρέπει να έχει περισσότερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις και να μπορέσει να συνδεθεί και με τα αεροδρόμια της Σάμου και της Κω. Επίσης θα πρέπει να δούμε και τις λιμενικές υποδομές, γιατί φέτος είχαμε αυξημένη προσέγγιση μεγάλων σκαφών και αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία. Ήδη απελευθερώσαμε και αλλάξαμε τον τρόπο λειτουργίας των σκαφών αναψυχής. Με αυτό πετύχαμε να έρθουν στην Ελλάδα μεγάλα και τεράστια σκάφη τα οποία δεν είχαν προσεγγίσει ποτέ την Ελλάδα. Βέβαια καταλαβαίνετε ότι όταν έρχεται ένα megayacht στην χώρα, τα λεφτά που αφήνει χωρίς να έχεις κάνει ούτε ένα ευρώ επένδυση είναι πολλά.



Σχετικά με την αξιοποίηση του αιγιαλού και της παραλίας και την ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Όποιος έχει δει ποιες τουριστικές υπηρεσίες παρέχει σήμερα η Τουρκία, πως αξιοποιεί τον αιγιαλό της και τις παραλίες της, αντιλαμβάνεται τη διαφορά. Για να ηρεμήσουν και όλοι αυτοί που λένε σήμερα ότι πάμε σε μία άκρατη εμπορευματοποίηση του αιγιαλού και της παραλίας, ενώ πρέπει να κάνουμε το αντίθετο, να πάμε σε μια μεγάλη και ουσιαστική σε βάθος αξιοποίησή του. Ώστε να φιλοξενούμε πολλούς περισσότερους επισκέπτες και σκάφη αναψυχής και κρουαζιερόπλοια.

Εγώ προσωπικά ήρα και τα τελευταία εμπόδια για το homeporting και ήδη εταιρείες, μετά από την άρση αυτών των τελευταίων γραφειοκρατικών εμπόδιων, έρχονται να πάρουν ντόκους κρουαζιερόπλοιων και να τους εκμεταλλεύονται όλο τον χρόνο, πολλαπλασιάζοντας τους επισκέπτες που επισκέπτονται την Ελλάδα.

Το πιο βασικό στοίχημα για μας είναι να επιμηκύνουμε την τουριστική μας περίοδο. Να μην είναι η περίοδος των σαράντα ή των εξήντα ημερών αλλά να προσφέρουμε πολλαπλούς προορισμούς και γι’ άλλες περιόδους. Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι σήμερα φτιάχνουμε ένα δίκτυο λιμανιών στην Δυτική Ελλάδα και στην Πελοπόννησο, ώστε να μπορούμε από του χρόνου να φιλοξενούμε κρουαζιερόπλοια την περίοδο που δεν είναι η περίοδος αιχμής, το καλοκαίρι που όλοι θέλουν να πάνε στην Σαντορίνη και στην Μύκονο, αλλά είναι η περίοδος της άνοιξης, του φθινοπώρου και μπορούμε να προσφέρουμε και άλλους προορισμούς όπως παραδείγματος χάρη την Αρχαία Ολυμπία, την Μάνη, το Γύθειο, την Μονεμβάσια, το Ναύπλιο και τις Μυκήνες, την Κόρινθο ή την Πάτρα και τους Δελφούς και να μπορούμε να προσφέρουμε ολόκληρα πακέτα σε εταιρείες κρουαζιέρας τα οποία θα απευθύνονται σε τουρίστες που θέλουν να κάνουν και περιηγητικό τουρισμό.



Αναφορικά με τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων και αν είχε επίπτωση στην Κυβέρνηση

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης : Κοιτάξτε, τώρα αποκαλύπτονται ορισμένα λάθη τα οποία έχει αναλάβει το Υπουργείο Οικονομικών να τα διορθώσει μέχρι της 15 Σεπτεμβρίου. Λάθη τα οποία είχαν σχέση με την αποτίμηση της ακίνητης περιουσίας και με τον συμπληρωματικό φόρο ο οποίος πολλές φορές ήταν μεγαλύτερος του κυρίου φόρου.

Από εκεί και πέρα όμως, εγώ δεν θα ήθελα να πάω σε κυνήγι μαγισσών. Θα σας πω ότι χρειάζεται να βάλουμε ένα τρόπο φορολόγησης της περιουσίας, ο οποίος όμως να είναι λογικός και να είναι και βιώσιμος. Να μην υπάρχουν στοιχεία παραλογισμού όπως παραδείγματος χάριν, τα βοσκοτόπια τα οποία βρίσκονται εκτός σχεδίου να υπολογίζεται η αξία τους βάση του κέντρου της πόλεως που συνοδεύονται.

Νομίζω ότι πολιτικά αυτή η μας έχει πλήξει. Θεωρώ όμως ότι επειδή έχει πέσει και προσωπικά ο Πρωθυπουργός αλλά και όλη η Κυβέρνηση επάνω στο ζήτημα αυτό, το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι τόσο βαρύ. Εφέτος ο ιδιοκτήτης του ακινήτου πλήρωσε πάρα πολλούς φόρους που προέρχονταν από το παρελθόν και αυτό κάνει την επιβάρυνση ακόμα πιο μεγάλη. Νομίζω ότι έχουμε επιτύχει τους μεγάλους δημοσιονομικούς στόχους και έχει πολύ μεγάλη σημασία να δούμε την φορολογική πολιτική, η οποία θα ασκείται από δω και πέρα, την ικανότητα φοροδοτικής ικανότητας των Ελλήνων πολιτών σε συνάρτηση με το εισόδημά τους και την συνολική περιουσιακή τους εικόνα.