1.Με αφορμή το πρόσφατο θέμα με τους ναυτεργάτες αποκαλύφθηκε η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το θέμα των ναυτικών. Ποια είναι κατά τη Νέα Δημοκρατία τα μελανά σημεία στο συγκεκριμένο θέμα και ποιες οι ευθύνες της κυβέρνησης; Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι δεδομένες και είναι τεράστιες κ. Ρουμελιώτη από την στιγμή που με δική της ευθύνη προκλήθηκε μια πρωτοφανής κοινωνική αναστάτωση. Από εκεί και μετά θα έλεγα ότι δύο είναι τα κυριότερα μελανά σημεία. Πρώτον ότι η κυβέρνηση δεν διστάζει να εμπαίζει ακόμα και τις πιο ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες μοιράζοντας ακάλυπτες επιταγές και δεύτερον ότι η ασυνεννοησία και η προχειρότητα που επικρατεί στο κόλπους της αγγίζει πλέον τα όρια της ακυβερνησίας. Επειδή έχουν ειπωθεί πολλά για το συγκεκριμένο θέμα εγώ θα ήθελα μόνο να επισημάνω ότι από την απεργία των ναυτικών και την επιστράτευση τους αυτό που βγαίνει ως συμπέρασμα είναι ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει απολέσει πλήρως την όποια κοινωνική ευαισθησία, αδυνατεί να αντιληφθεί τα κοινωνικά προβλήματα και πορεύεται με αποκλειστικό στόχο της δημιουργία εντυπώσεων. 2.Πολλά έχουν ειπωθεί για τον απαρχαιωμένο ελληνικό στόλο και για την παραπαίουσα κατάσταση του τομέα. Ποια είναι τελικά η εικόνα που εμφανίζει ο τομέας; Δεν θα συμφωνήσω με τον όρο που χρησιμοποιήσατε. Αντίθετα θα σας πω ότι τόσο στην Ποντοπόρο Ναυτιλία όσο και στην Ακτοπλοΐα γίνονται σοβαρές προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του. Τα τελευταία τρία χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν κάνει επενδύσεις σε νέα πλοία το ύψος των οποίων φτάνει δύο ετήσιους προϋπολογισμούς τους Ελληνικού κράτους. Και στην ακτοπλοΐα παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρίες γίνονται σοβαρές προσπάθειες για την ανανέωση του στόλου. Το πρόβλημα δεν εστιάζεται εκεί. Αφορά κυρίως την απουσία μιας πολιτικής από την πλευρά του κράτους που θα στηρίζει της Ελληνική σημαία και μιας στρατηγικής για την ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας. 3. Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελληνική Ναυτιλία; Για την ποντοπόρο ναυτιλία θα έλεγα η προσέλκυση νέων στο Ναυτικό Επάγγελμα. Δυστυχώς και σε αυτόν τον τομέα η πολιτική του ΠΑΣΟΚ είχε ολέθρια αποτελέσματα. Μιλάμε για θέσεις εργασίας και προοπτικές που δεν έχουν καμία σχέση με τους κινδύνους που αντιμετώπιζαν οι Έλληνες ναυτικοί τις δεκαετίες του 60 και του 70 και όμως η χώρα με την πλουσιότερη ναυτική παράδοση αδυνατεί να παράγει νέους ναυτικούς, μηχανικούς και πλοιάρχους εξαιτίας της απαξίωσης των ναυτικών σχολών και της έλλειψης κινήτρων. Όσον αφορά την ακτοπλοΐα το μείζον πρόβλημα είναι η έλλειψη υποδομών. Δεκάδες λιμάνια στο Αιγαίο είναι ακατάλληλα και εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες ακόμα και στα μεγάλα λιμάνια είναι απαράδεκτες και όλα αυτά έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον Τουρισμό και τις θαλάσσιες ενδομεταφορές. 4. Ποιο είναι το πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Ναυτιλία; Κατ’ αρχήν όταν μιλάμε για Ελληνική Ναυτιλία θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι παρά την απουσία πολιτικής από την πλευρά της κυβέρνησης πέρυσι προσέφερε 8.5 δις δολάρια συνάλλαγμα στην χώρα μας. Η ναυτιλιακή πολιτική της Νέας Δημοκρατίας εστιάζεται αλλά δεν περιορίζεται στα θέματα της Ναυτικής Εκπαίδευσης και ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού πλοίου. Αγκαλιάζει ολόκληρο το ευρύ φάσμα των πολυσχιδών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών. Στόχος και προοπτική μας είναι: α) ισχυρή εθνική ναυτιλία και σύνδεση της με την εθνική οικονομία, και β) εξέλιξη του Πειραιά σε Ναυτιλιακό κέντρο παροχής υπηρεσιών στην Διεθνή Ναυτιλία. Για να τα επιτύχουμε αυτά έχουμε ήδη επεξεργαστεί μια σειρά μέτρων. Θα ήθελα να σας θυμίσω μόνο ότι η Ν.Δ. έχει ήδη ανακοινώσει τις προτάσεις της για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης οι οποίες έτυχαν ευρείας αποδοχής από την ναυτιλιακή κοινότητα. 5. Όλες οι τελευταίες δημοσκοπήσεις εμφανίζουν την Νέα Δημοκρατία να έχει εξασφαλίσει μεγάλη διαφορά από το ΠΑΣΟΚ. Μερικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι στο τέλος το σκηνικό θα ανατραπεί. Τι απαντάτε σε όλους αυτούς; Είναι δικαίωμα τους να διαβάζουν και να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων όπως θέλουν. Δεν νομίζω ότι έχει καμία αξία να μετατραπούν οι δημοσκοπήσεις σε πεδίο αντιπαράθεσης. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η Ν.Δ. έχει ένα σαφέστατο προβάδισμα, η πλειοψηφία των πολιτών αναμένει από εμάς να δώσουμε λύσεις στα καυτά προβλήματα του τόπου και αυτό φαίνεται και από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων. Είναι ξεκάθαρο ότι η πρόταση της Νέας Δημoκρατίας, η κυβερνητική της πρόταση σε όλα της τα σημεία γίνεται απoδεκτή περισσότερo απ’ την κυβερνητική πρόταση τoυ ΠΑΣOΚ, απ’ την διακυβέρνηση τoυ ΠΑΣOΚ. 6. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η Νέα Δημοκρατία έχει έλλειμμα στελεχών ή αποτελεί και αυτό επικοινωνιακό τρικ του ΠΑΣΟΚ; Νομίζω ότι η όλη συζήτηση είναι ένα εφεύρημα αυτών που λένε ότι το ΠΑΣΟΚ θα ανατρέψει το σκηνικό. Θα ήθελα να θυμίσω ότι όταν οι πρώτες δημοσκοπήσεις έδειχναν προβάδισμα της Ν.Δ. μίλαγαν για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων. Όταν έμειναν πίσω και σε αυτά ανακάλυψαν την υποτιθέμενη υπεροχή του Σημίτη έναντι του Καραμανλή. Τώρα που ο Πρωθυπουργός αποδεικνύεται ο αδύνατος κρίκος της κυβέρνησης ασχολούνται με τις δημοτικότητες των στελεχών. Με την τακτική αυτή το μόνο που κάνουν είναι να θυμίζουν την λαϊκή ρήση... ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται. 7. Είστε υπέρ η κατά της επιστροφής στελεχών στην Νέα Δημοκρατία και υπό ποιες προϋποθέσεις; Η πόρτα της Ν.Δ ήταν είναι και θα παραμείνει ανοικτή για όλους. Αρκεί όσοι θέλουν να συστρατευθούν μαζί μας να αποδεχθούν και να παλέψουν για τις αξίες, τις αρχές και τις πολιτικές που πρεσβεύει το κόμμα μας. Οι όροι της συστράτευσης είναι καθαρά πολιτικοί και δεν υπάρχουν περιθώρια για προσωπικούς σχεδιασμούς και στρατηγικές.