Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, συναντήθηκε σήμερα με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας. Στη συζήτηση του Υπουργού με τους εργαζομένους συμμετείχε και κλιμάκιο βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, αποτελούμενο από τους Παναγιώτη Λαφαζάνη, Νίκο Συρμαλένιο και Ευγενία Βαμβακά.

Η συνάντηση διεξήχθη σε θετικό κλίμα και είχε ως βασικό θέμα τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, με τις οποίες τόσο η ΟΜ.Υ.Λ.Ε όσο και ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους.

Ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, και οι υπόλοιποι θεσμικοί της εκπρόσωποι, ζήτησαν από τον Υπουργό να σταματήσει η διαδικασία έγκρισης του φιλικού διακανονισμού, αλλά και της πώλησης του ΟΛΠ . Παράλληλα, όπως επεσήμαναν, «η Κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει και να σταματήσει τις προκλήσεις με κλιμάκια εταιρειών να επισκέπτονται τον ΟΛΠ, κυρίως της Cosco, διότι θα υπάρξουν ανεξέλεγκτες αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων».

Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης, χαρακτήρισε τόσο τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, όσο και τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν το Φιλικό Διακανονισμό και την αποκρατικοποίηση του λιμανιού, ως «απανωτά σκάνδαλα» τα οποία, όπως είπε, θα διερευνηθούν σε βάθος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν γίνεται να έχουμε αυτό το γκέτο της Cosco, γιατί πρόκειται για ένα γκέτο. Έχετε διαμορφώσει ένα γκέτο από όλες τις απόψεις, με μια σκανδαλώδης σύμβαση, την οποία και καταψηφίσαμε στη Βουλή. Εμείς είμαστε κατά και της εκχώρησης δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και κατά του συνόλου εκποίησης του λιμανιού σε ιδιωτικά συμφέροντα». Παράλληλα, ο κ. Λαφαζάνης, σε άλλο σημείο της παρέμβασης του, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει άλλη αντίληψη για το λιμάνι και για την πόλη του Πειραιά: «Εδώ θέλετε να κάνετε μια China Τown το λιμάνι του Πειραιά και προς τα εκεί οδεύουμε ολοταχώς. Ο δρόμος αυτός είναι ολισθηρός και δεν νομίζω ότι η πόλη του Πειραιά αξίζει να παραδοθεί σε Κινέζικα συμφέροντα». Από την πλευρά του ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, στάθηκε μεταξύ άλλων, στην έλλειψη νομιμοποίησης της κυβέρνησης να παίρνει αποφάσεις για το μέλλον της χώρας, σημειώνοντας ότι: «Περνάμε μία φάση πολιτική, η οποία είναι μία φάση μεταβατική. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η Κυβέρνηση αυτή δεν έχει τη νομιμοποίηση να προχωρήσει σε τέτοιες συμφωνίες που θα δεσμεύσουν την Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες. Δεν είναι δυνατόν σε μία κατάσταση ρευστότητας στο πολιτικό σκηνικό, έως ότου ο ελληνικός λαός να αποφανθεί για το ποια κυβέρνηση θέλει να χειριστεί τις τύχες του, να προχωράτε σε αυτές τις αποφάσεις».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, από την πλευρά του, αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα του φιλικού διακανονισμού για τη συμφωνία με την Cosco για νέες επενδύσεις στον Πειραιά, ξεκαθάρισε ότι προοδευτική πολιτική για εκείνον είναι η πολιτική που καθιστά έναν τόπο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων. «Επενδύσεις οι οποίες φέρνουν πολλαπλά οφέλη όχι μόνο σε έσοδα, αλλά και σε θέσεις εργασίας. Τα νούμερα, άλλωστε, αποδεικνύουν ότι έχω απόλυτο δίκιο», σημείωσε. «Απόλυτο δίκιο είχαμε ως Κυβέρνηση το 2008 όταν προχωρήσαμε στη συνεργασία με την Cosco. Από τότε μέχρι σήμερα αυξήθηκε κατά 130% η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά. Επιπρόσθετα, έχει αυξηθεί η διεθνής κατάταξη του Πειραιά ως διεθνές μεταφορικό κέντρο, ενώ με τις δυνατότητες που θα του προσδώσει η νέα επένδυση θα αναδειχθεί σε κυρίαρχο λιμάνι της Μεσογείου. Γι αυτό το λόγο θεωρώ ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι ο λιμένας του Πειραιά αποτελεί τη μοναδική επιχείρηση που από το 2009 παραμένει σε διαρκή ανάπτυξη, σε αντίθεση με όλους του δείκτες της οικονομίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Υπογράμμισε, δε, ότι η πολιτική που ακολουθεί επιβεβαιώνεται και από άλλα πράγματα: «Αποδεικνύεται κατ’ αρχάς από το ενδιαφέρον που υπάρχει από πολύ μεγάλους διαχειριστές λιμανιών ανά τον κόσμο, στο διαγωνισμό αποκρατικοποίησής του» ανέφερε. «Το δείχνει, επίσης, το μέγεθος των αντιδράσεων που υπάρχουν από άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια, ιδιαίτερα της Βορείου Ευρώπης, σε σχέση με την έγκριση του Φιλικού Διακανονισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ακούσαμε από Ευρωπαίους αξιωματούχους να λένε ότι δεν μπορούμε να σας εγκρίνουμε το φιλικό διακανονισμό γιατί αντιδρούν τα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Αμβούργου τα οποία βλέπουν ότι χάνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα», σημείωσε. Εξέφρασε, παράλληλα, τη λύπη του για το γεγονός ότι στους ανταγωνιστές του λιμανιού του Πειραιά «κατατάχθηκε» και η ΟΜΥΛΕ η οποία προσέφυγε για τους ίδιους ακριβώς λόγους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επεσήμανε ότι ο μοναδικός τρόπος να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για τη νέα γενιά είναι οι διεθνείς συνεργασίες και η προσέλκυση επενδύσεων. Επιπρόσθετα, παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία που αποδεικνύουν τα μεγάλα πλεονεκτήματα που επιφέρει για το ελληνικό δημόσιο η επέκταση της Σύμβασης με την Cosco. «Το βασικό μας μέλημα στη διαδικασία του φιλικού διακανονισμού ήταν να διατηρήσουμε ακέραιο και ανέπαφο το ποσοστιαίο αντάλλαγμα που απετέλεσε το βασικό λόγο για τον οποίο κέρδισε το 2008 η Cosco το διαγωνισμό. Δηλαδή, το 21% που μετεξελίχθηκε σε 24 %», είπε συγκεκριμένα .

Σχετικά με τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του λιμανιού, ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο να ολοκληρωθεί η διαδικασία του Φιλικού Διακανονισμού πριν από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης. «Αυτό το πιστεύω για ένα και μόνο λόγο: Γιατί έτσι μεγαλώνουμε την υπεραξία που μπορεί να πάρει το λιμάνι», σημείωσε. Τόνισε δε ότι για να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον στη διαδικασία αποκρατικοποίησης το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προχώρησε σε δύο σημαντικές ενέργειες: «Πρώτα από όλα συστήσαμε τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων για να επιβλέπει τη λειτουργία της σύμβασης παραχώρησης. Δεύτερον, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία της αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης που ισχύει σήμερα με τον ΟΛΠ. Ο στόχος μας είναι να περιγραφούν ξεκάθαρα ποιες είναι αρμοδιότητες που έχει το ελληνικό κράτος και ποιοι είναι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Για αυτό το λόγο» ,συνέχισε, «έχουμε προχωρήσει σε πολύ βάθος στην περιγραφή τους. Ώστε να μην είναι απλώς μια οικονομική συμφωνία. Να είναι μια θεσμική συμφωνία, που θα περιγράφει το πώς θα ελέγχεται η λειτουργία του λιμανιού από το ελληνικό κράτος την ώρα που ο διαχειριστής του θα είναι μια εταιρεία. Εξάλλου, στην αναθεωρημένη Σύμβαση θα προβλέπεται η υποχρέωση του διαχειριστή για μελλοντικές επενδύσεις, κάτι που σήμερα δεν ισχύει για τον ΟΛΠ», κατέληξε συγκεκριμένα.