Πιστεύετε ότι αντέχει η Ελλάδα το βάρος του μεταναστευτικού που έχει πέσει στους ώμους της;

 Το μεταναστευτικό δεν είναι ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα. Αυτήν τη στιγμή Ελλάδα και Ιταλία έχουμε «στεγνώσει» οικονομικά, δεν αντέχουμε, καθώς έχει πέσει στις πλάτες μας σχεδόν ολόκληρο το βάρος. Ένα βάρος που αναμένεται να πολλαπλασιαστεί με όσα συμβαίνουν αυτήν την ώρα στη Συρία και στο Ιράκ. Βεβαίως προέχει η ανθρωπιστική πλευρά. Βεβαίως αυτοί οι δυστυχείς άνθρωποι, που προσπαθούν να αποφύγουν τη λαίλαπα των βάρβαρων, αιματηρών συγκρούσεων αγνοώντας τους κινδύνους της θάλασσας, αξίζουν κάθε βοήθεια και συμπαράσταση. Αλλά, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, ακόμη πόσους μετανάστες μπορούν να «σηκώσουν» η Ευρώπη και η οικονομία της;

Εμείς φέτος δαπανήσαμε 85.000.000 ευρώ για τη διάσωση προσφύγων και την παρακολούθηση των συνόρων. Δεν έχουμε άλλα κονδύλια διαθέσιμα. Γι' αυτό και ζητήσαμε από την Ε.Ε., σε συνεργασία με το υπ. Δημοσίας Τάξεως, 65.000.000 ευρώ έως το τέλος του χρόνου. Τα ζητάμε, διότι «λεφτά δεν υπάρχουν»!

 

Αληθεύει ότι μεταξύ των μεταναστών εντοπίσατε και τζιχαντιστές που έρχονται στην Ελλάδα με αποστολή τη στρατολόγηση πολεμιστών για το ISIL;

 Έως τώρα δεν έχουμε εντοπίσει τέτοια κρούσματα όπως έχουν εντοπισθεί, π.χ., στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όμως ερευνούμε τα πάντα. Εμείς δεν θα αφήσουμε τα σύνορά μας να γίνουν ξέφραγο αμπέλι. Θα συνεχίσουμε να τα επιτηρούμε, θα συνεχίσουμε να τα ελέγχουμε, τόσο για την προστασία της δημόσιας ασφάλειας όσο και για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας. Στη νοοτροπία του ΣΥΡΙΖΑ «περί ανοιχτών συνόρων για όλους» είμαστε κάθετα αντίθετοι. Γι' αυτό και ζητάμε την οικονομική ενίσχυση, για να φυλάμε όσο καλύτερα γίνεται τα ευρωπαϊκά θαλάσσια και χερσαία σύνορα. Όπως θα θυμάστε, κατά τη διάρκεια ελέγχου πέρυσι πέσαμε πάνω και σε τρομοκράτες στη Χίο! Να σημειώσω παράλληλα ότι σε συνεργασία με τον Δ. Αβραμόπουλο, στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων μας μετέχει εδώ και τρεις μήνες και το Πολεμικό Ναυτικό.

 

 Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ;

 Υπάρχουν προβλήματα; Όλα προχωρούν κανονικά. Βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση, θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση των μετοχών και μέσα στον Οκτώβριο θα περάσουμε στο στάδιο των προσφορών. Επιτρέψτε μου να πω ότι με εντυπωσίασε η ομοθυμία των παραγωγικών τάξεων της Θεσσαλονίκης που ζήτησαν από τον πρωθυπουργό, ήμουν παρών στη συνάντηση, να προχωρήσει τάχιστα το θέμα της παραχώρησης και στον ΟΛΘ. Αν θυμάστε, αρχικά υπήρξαν αντιδράσεις, υπήρξαν επιφυλάξεις, αλλά το μοντέλο του Πειραιά φαίνεται ότι έχει πείσει για την πολύπλευρη και πολυεπίπεδη χρησιμότητά του.

 Είχατε πει ότι μετά το καλοκαίρι θα έλθει στη Βουλή και το θέμα της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Παρατηρήσαμε ότι αλλάξατε την ομάδα στην αρμόδια διεύθυνση. Υπήρξε πρόοδος; Ναι, έγινε μια σημαντική αλλαγή που απέδωσε καρπούς. Ήδη προχωράμε σε εξοπλισμό των ακαδημιών με σύγχρονους εξομοιωτές (simulators) και άλλα όργανα, μέσα από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και ετοιμάσαμε το Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο αναγνωρίζεται ως θαλάσσια υπηρεσία η εργασία σε πλοία υπό ξένη σημαία. Σας ανακοινώνω δε ότι μέσα στον Οκτώβριο θα περάσουμε Π.Δ. για τη λειτουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών, στο πλαίσιο της διεθνούς συμβάσεως STCW, την οποία έχουμε κυρώσει στη Βουλή. Θεωρώ τουλάχιστον ακατανόητο να υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα Ιδιωτικά Κέντρα Πιστοποίησης Ναυτικών Υπηρεσιών (σαν το ΚΕΣΕΝ) που χορηγούν πιστοποιητικά για λογαριασμό ξένων σημαιών, όπως της Κύπρου, της Μάλτας και της Λιβερίας, και δεν τους επιτρέπεται να χορηγήσουν πιστοποιητικά για λογαριασμό της Ελλάδας! Η νομοθεσία είναι σαφής και θα εφαρμοστεί.

 

Πώς είδατε τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη;

 Έχω από χρόνια εκφράσει τη διαφωνία μου με το «πανηγυράκι» και τα κρατικά περίπτερα στη ΔΕΘ. Είθισται, όμως, να δίδεται εκεί η εκκίνηση της χειμερινής πολιτικής περιόδου. Η παρουσία στη ΔΕΘ ίσως δεν μπορεί να προσφέρει πολλά, αλλά μπορεί να κοστίσει ακριβά, αν σκεφτεί κανείς το «λεφτά υπάρχουν»! Υπό τις παρούσες συνθήκες, που δεν είναι οι καλύτερες, νομίζω ότι ο πρωθυπουργός πέρασε ακόμη έναν σκόπελο με μεγάλη επιτυχία.

 

Σχολιάστε την παρουσία του Κώστα Καραμανλή.

 Ο Κώστας Καραμανλής είναι πάντα παρών στη Θεσσαλονίκη, όπως σε πολλές άλλες περιπτώσεις, και με την παρουσία του έδειξε για ακόμη μία φορά ότι στηρίζει τις επιλογές του πρωθυπουργού.

 

 Πώς σας φάνηκε ο Αλέξης Τσίπρας στη ΔΕΘ;

 Καταρχάς, θεωρώ λάθος τη μη μετάδοση της ομιλίας του από τη ΝΕΡΙΤ. Είπαμε να φτιάξουμε μια δημόσια τηλεόραση που να μη ζει με το άγχος του τι αρέσει στον εκάστοτε κυβερνητικό εκπρόσωπο. Όσο για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μου θύμισε εκείνο το κόμμα που κατέβηκε στις τελευταίες εκλογές και χάριζε χρέη, μισθούς, συντάξεις. Ο Αλέξης Τσίπρας υποσχέθηκε τα πάντα σε όλους. Πολύ θα θέλαμε και εμείς να δώσουμε εκείνα που έταξε, αλλά μέσα από βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών και όχι με νέα δανεικά και νέες φορολογικές επιβαρύνσεις.

 

Είναι βιώσιμο το χρέος ή θα μας καταπιεί;

 Η βιωσιμότητα του χρέους δεν είναι το πιο βασικό μέρος της οικονομικής κατάστασής μας. Το θέμα είναι να μην την πάθουμε όπως η Αργεντινή, δηλαδή, όταν μας ζητηθεί να πληρώσουμε, να μπορούμε να ανταποκριθούμε. Το μέγεθος του χρέους μας δεν είναι ασφυκτικό. Εάν αποδείξουμε ότι δεν δημιουργούμε νέα ελλείμματα (με τη δημιουργία πλεονασμάτων), θα πετύχουμε σημαντική επιμήκυνση του χρέους και η κατάσταση θα εξομαλυνθεί.

Θα εκλέξει η Βουλή Πρόεδρο Δημοκρατίας ή θα πάμε σε εκλογές; Εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να ασχοληθούμε με το θέμα της εκλογής Προέδρου όταν θα έλθει η ώρα του. Η έως τώρα προεδρολογία και ονοματολογία δεν οδηγούν πουθενά

 

Κι αν γίνουν εκλογές; Ποιος θα κερδίσει;

 Εκείνος που λέει την αλήθεια και τάζει μόνον όσα μπορεί να κάνει...

 

Να πάμε τώρα στην ακτοπλοΐα. Καταρχάς φέτος παρατηρήσαμε ότι κύλησαν όλα καλύτερα από τις άλλες χρονιές.

 Ναι, δεν ήμουν «υπουργός Ακτοπλοΐας», όπως συνηθιζόταν τα καλοκαίρια. Ας πούμε ότι πέτυχα στις καινοτομίες που προσπάθησα να φέρω και στις επιλογές των προσώπων που τοποθέτησα στην αρμόδια υπηρεσία.

Ναι, αλλά προχθές κηρύξατε έκπτωτη τη ΝΕΛ από τα δρομολόγια Θεσσαλονίκης – Βορείου Αιγαίου. Δεν δέχομαι επ' ουδενί να υπάρχουν αδικημένες περιοχές σε ό,τι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Η εταιρία ήταν ασυνεπής και θα υποστεί τις συνέπειες. Το υπουργείο έχει υποχρέωση να σέβεται και την τελευταία δεκάρα του Έλληνα πολίτη, την οποία διαχειρίζεται. Ήδη κινήθηκαν οι διαδικασίες για να ανατεθούν οι εν λόγω γραμμές σε άλλη ναυτιλιακή εταιρία.

 

Θα είναι η Hellenic Seaways;

 Περιμένουμε προσφορές από όλους.