Αναφορικά με τις δηλώσεις του Κοινοβουλευτικού εκπροσώπου για τις καταθέσεις και τις τράπεζες και αν αυτό αποτελεί ένα εναλλακτικό σχέδιο της Κυβέρνησης για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας ή ένα σχέδιο πόλωσης ενόψει εκλογικής αναμέτρησης:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Σε ότι αφορά την Προεδρική εκλογή, πιστεύω ότι θα πρέπει να συζητηθεί την στιγμή εκείνη. Η πρόωρη «προεδρολογία», το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί ένα αίσθημα πολιτικής ανασφάλειας, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν βοηθάει την χώρα και την οικονομία. Έχει ανοίξει, μάλιστα, υπό την δαμόκλειο σπάθη μίας συνολικής άρνησης, ιδιαίτερα από τον ΣΥΡΙΖΑ για οποιαδήποτε υποψηφιότητα με στόχο την προσφυγή στις κάλπες. Δηλαδή, εκμετάλλευση του θέματος του Προέδρου της Δημοκρατίας για πρόωρες εκλογές. Το δεύτερο που θέλω να σας πω είναι ότι εντυπωσιαζόμαστε ενδεχομένως από μία πολύ έντονη τοποθέτηση του κυρίου Γεωργιάδη, όμως, καθημερινά δεχόμαστε ακραίες τοποθετήσεις από την πλευρά των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ περί της καταστροφικής κυβέρνησης, περί όλων αυτών που έχουμε ακούσει όλα αυτά τα χρόνια θα έλεγα, χωρίς να εντυπωσιάζεται κανένας για την ακρότητα του λόγου. Εδώ μας έχουν απειλήσει κανονικότατα με φυλακίσεις, ούτε καν με Ειδικά Δικαστήρια, γιατί προχωράμε ένα πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Λοιπόν, όταν υπάρχει μία ακραία τοποθέτηση από την πλευρά της αντιπολίτευσης , ορισμένες φορές, τι να κάνουμε, ανθρώπινο είναι , δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη.


Αναφορικά με τη δημιουργία πολιτικής αστάθειας και τη δημιουργία κλίματος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Κοιτάξτε, επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προγραμματικές του θέσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα φορολογήσει περιουσίες και εισοδήματα, υπάρχει μια ανασφάλεια για εκείνη την περίοδο. Εγώ δεν πιστεύω ότι θα κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ τις εκλογές, κυρία Καραγιάννη. Εγώ πιστεύω ότι οι εκλογές μπορούν να γίνουν το 2016, μέσα σε ένα περιβάλλον, διαφορετικά οικονομικό απ’ ότι ζούμε σήμερα. Αυτό το οποίο διαπιστώνω είναι ότι σήμερα υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην χώρα, οι οποίες, όμως, παρότι υπάρχουν ως ενδιαφέρον, δεν υλοποιούνται επαρκώς λόγω του κλίματος που δημιουργεί ο ΣΥΡΙΖΑ, ιδιαίτερα δε σε ότι αφορά τις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις. Η κυβέρνηση κατάφερε να σταθεροποιήσει πράγματι τη χώρα και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Αυτό όμως, που συμβαίνει σήμερα με την απειλή της προσφυγής στην κάλπη, είναι να πέσει η Κυβέρνηση, ενώ μάλιστα, δεν έχει εξασφαλισθεί με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ότι η παρούσα Βουλή θα παραμείνει και μετά την Προεδρική εκλογή ενεργή. Για το κλίμα της πολιτικής ανασφάλειας ξεκάθαρα ευθύνεται η αντιπολίτευση και ιδίως όταν λέει ότι θα αλλάξει ριζικά τις βασικές οικονομικές επιλογές, που έχουν σχέση με το περιβάλλον των επενδύσεων.


Σχετικά με τις φορολογικές επιλογές της κυβέρνησης και τις ιδιωτικοποιήσεις:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Για τις φορολογικές επιλογές, σχεδιάζουμε να τις αλλάξουμε και να τις βελτιώσουμε στο προσεχές διάστημα. Αυτό, όμως, είναι ένα θέμα το οποίο συζητιέται και συνδέεται με την αναδιάρθρωση του χρέους, έχει σχέση με το πώς θα ρυθμιστεί το θέμα του χρέους, των πρωτογενών πλεονασμάτων και ούτω καθεξής. Είναι διάφορα οικονομικά μεγέθη τα οποία εξετάζονται και τα οποία θα καταλήξουν τελικά σε μια μείωση της φορολογίας. Ο άλλος άξονας της πολιτικής μας είναι αυτός της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων και ιδιωτικοποιήσεων. Αυτό είναι το κομμάτι από το οποίο προσδοκούμε να φέρουμε λεφτά στη χώρα, να φέρουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, να μειώσουμε το ποσοστό της ανεργίας και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων. Αυτός ο άξονας της πολιτικής μας αμφισβητείται πάρα πολύ. Αυτό δεν δημιουργεί ανασφάλεια σε οποιονδήποτε θέλει σήμερα να επενδύσει ένα ευρώ στη χώρα;


Σχετικά με τον στρατηγικό στόχο που αφορά τόσο την προσέλκυση ξένων επενδυτών στην Ελλάδα, όσο και των ιδιωτικοποιήσεων στα δύο αυτά χρόνια:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Θα σας πω ένα απλό νούμερο για να καταλάβετε που βρισκόμασταν και που βρισκόμαστε. Όταν ανέλαβε η κυβέρνηση Σαμαρά την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας, το ελληνικό ομόλογο βρισκόταν στο 19% της αξίας του. Έπαιρνες, δηλαδή, ομόλογα αξίας 100 ευρώ με 19. Πάρα πολύ μεγάλο ρίσκο, που σημαίνει δηλαδή ότι δεν θα αποπληρωθείς ποτέ. Σήμερα, τα ίδια αυτά ομόλογαδιαπραγματεύονται στο 85% της αξίας τους. Αυτό είναι ένα τεράστιο άλμα, το οποίο καμία άλλη οικονομία δεν έχει καταφέρει τόσο γρήγορα και τόσο σταθερά. Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών έγινε από ιδιωτικά κεφάλαια αρκετά δις που εισέρρευσαν και διατηρήθηκαν τράπεζες σε ελληνικά χέρια όπως π.χ. η «Εθνική Τράπεζα» της Ελλάδος. Για την οποία νομίζω ότι κανένας δεν θα ήταν χαρούμενος αν είχε χαθεί ο έλεγχος από τα ελληνικά χέρια. Λοιπόν, μην είμαστε μηδενιστές ότι δεν έχουν γίνει επενδύσεις. Μόλις, χθες, πήραμε την έγκριση και από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τη μεγάλη επένδυση της Cosco στον Πειραιά, με την επέκταση της Σύμβασης, που σημαίνει 230 εκατομμύρια και διπλασσιασμός ενός προβλήτα που έχει φέρει δουλειές στη χώρα. Δεν είναι μόνο οι άμεσες δουλειές και το πόσοι λιμενεργάτες δουλεύουν στο συγκεκριμένο terminal, αλλά και ότι στη χώρα μας δουλεύουν βασιζόμενοι σε αυτή την επένδυση πλοηγοί, ρυμουλκά, πράκτορες, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο και ο Πειραιάς γίνεται μια σημαντική πύλη εισόδου προϊόντων προς την Ευρώπη, μετά τη σύνδεση και του τραίνου.


Σχετικά με το αν εκφράζει μια μηδενιστική αντίληψη η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ - μέσω και του βουλευτή του κ. Δρίτσα, χθες, στη Βουλή- στο ζήτημα της επέκτασης της σύμβασης της Cosco και με δεδομένο, μάλιστα, ότι η Cosco στον Πειραιά, έχει, ήδη, σταθεροποιηθεί:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Όχι μόνο έχει σταθεροποιηθεί, αλλά το λιμάνι του Πειραιά είναι η μοναδική ελληνική επιχείρηση, που σε όλη τη διάρκεια της κρίσης έχει αυξήσει την κίνησή της. Έχει αυξήσει την κίνησή της, ακριβώς λόγω της διεθνούς αυτής συνεργασίας και αυτής της επένδυσης. Προχθές, δέχτηκα τον κ. Λαφαζάνη μαζί με τους εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ. Η Ομοσπονδία είναι αρνητική, αλλά η Ομοσπονδία θα ήθελα να επισημάνω ότι έχει προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πήρε από αυτήν αρνητική απάντηση και ενδεχομένως, θα προσφύγει και πάλι στα ελληνικά δικαστήρια, ζητώντας την ακύρωση της οποιασδήποτε συμφωνίας. Αλλά μη ξεχνάτε ότι η Ομοσπονδία των εργαζομένων ήταν ενάντια σε όλη ατή τη διαδικασία από το 2008, θα σας έλεγα ότι μπορεί να παραμένει εγκλωβισμένη σε μια ρητορική του παρελθόντος. Σέβομαι απόλυτα τα όργανα τα συνδικαλιστικά, όμως αυτή τη στιγμή δεν με απασχολεί τι κάνει η Ομοσπονδία των εργαζομένων, με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο, με νοιάζει και κρίνω πολιτικά, πολιτικά πως τοποθετείται ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν, λέει τι; Λέει ότι, «εμείς δεν θέλουμε καθόλου, καμία ξένη επένδυση να γίνει στο λιμάνι. Εμείς θέλουμε να γίνουν όλες οι επενδύσεις από ελληνικά χέρια, ελληνικά κεφάλαια μέσα από το δημόσιο έλεγχο του ΟΛΠ». Αρνείται συνολικά. Ναι, είναι μια πολιτική οπτική αυτή, η οποία, όμως, σίγουρα δεν φέρνει αποτελέσματα και δεν δημιουργεί ασφάλεια σε οποιοδήποτε τρίτο επενδυτή.


Αναφορικά με το ζήτημα διεύρυνσης του ζωτικού χώρου της Νέας Δημοκρατίας, ορισμένοι θεωρούν ότι η διεύρυνση πρέπει να γίνει προς τη δεξιά πλευρά του πολιτικού φάσματος, ενώ άλλοι εκτιμούν ότι η ΝΔ πρέπει να εδραιωθεί στον λεγόμενο μεσαίο ή κεντρώο χώρο:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Η Νέα Δημοκρατία έχει ένα σαφές ιδεολογικό περίγραμμα και έχει και μία συγκεκριμένη ιστορία, είναι η μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη της χώρας και θα πρέπει να έχει και ανοιχτές τις πόρτες της και θα πρέπει να ενσωματώνει ψηφοφόρους και στελέχη που συμμερίζονται αυτό το όραμα. Η Νέα Δημοκρατία κινείται στο χώρο αυτών που πιστεύουν στη φιλελεύθερη και ανοιχτή οικονομία και βέβαια σε αυτούς που έχουν ως βασικό στόχο την επιτυχία της χώρας μέσα στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Αν αυτοί βρίσκονται είτε στα δεξιά είτε στα αριστερά είτε στο κέντρο δεν με απασχολεί, με απασχολεί όμως να ενστερνίζονται αυτές τις αρχές. Είναι πολύ «σχηματικό» το θέμα του μεσαίου χώρου, με την έννοια ότι είναι η συνισταμένη των προσδοκιών που έχουμε όλοι για τη χώρα μας και για τα παιδιά μας.Σε τι περιβάλλον θέλουμε να ζήσουν τα παιδιά μας, σε περιβάλλον εθνικισμού και απομονωτισμού, σε περιβάλλον οικονομικής υστέρησης ή σε περιβάλλον το οποίο η Ελλάδα αισιόδοξα ατενίζει το διεθνή περίγυρο με την ασφάλεια και τη σιγουριά των διεθνών συνεργασιών της Ευρώπης, του ΝΑΤΟ και όλων των διεθνών υποχρεώσεων που έχει αναλάβει;


Αναφορικά με το τέλος της θερινής περιόδου έχει εντοπίσει σημάδια αρνητικά σε σχέση με την ακτοπλοΐα με δεδομένο και το μεγάλο κύμα τουρισμού που δεχτήκαμε;

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Παρά την κρίση στην ακτοπλοΐα και παρά τα προβλήματα που υπήρχαν φέτος το καλοκαίρι κίνησε ομαλά. Μόλις εχτές ολοκληρώσαμε τη διαδικασία της αλλαγής του ακτοπλοϊκού χάρτη στο Βόρειο Αιγαίο που αντιμετώπισε προβλήματα. Κηρύξαμε έκπτωτη μια εταιρία που δεν ανταποκρινόταν στις υποχρεώσεις με αποτέλεσμα να υπάρχει μαρασμός στη γραμμή με ιδιαίτερο θύμα τη Λήμνο. Χτες λοιπόν αναθέσαμε σε μια εταιρία, την «Hellenic Sea Ways» με ένα πλοίο υπερσύγχρονο της τελευταίας 5ετίας, ένα από τα καλύτερα πλοία της ακτοπλοΐας, το «Νήσος Μύκονος», να εξυπηρετήσει τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου και ιδιαίτερα τη Λήμνο. Με αυτή την πολιτική απόφαση, η οποία ήταν επιβεβλημένη για την εξυπηρέτηση των νησιών θα δούμε μια ανάπτυξη του τουρισμού και στο Βόρειο Αιγαίο, το οποίο είναι πραγματικά ένα «στολίδι».


Αναφορικά με το αν θα υπάρξουν και άλλες αλλαγές στην ακτοπλοΐα:

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Ήδη έχουμε κάνει αλλαγές και από την επόμενη χρονιά θα έχουμε και καλύτερες συνδέσεις, όπως στην Πάτμο, στα Ψαρρά και σε άλλα νησιά. Με βελτίωση ή επέκταση των δρομολογίων ή και με καινούργιες συμβάσεις.