Η οδύνη για τους αδικοχαμένους ναυαγούς και η αγωνία για τη διάσωση και ταυτοποίηση των υπολοίπων επιζώντων είναι τα αισθήματα που πρέπει να διακατέχουν όλους μας. Όποιος επιχειρεί να χρησιμοποιήσει το τραγικό δυστύχημα για να δημιουργήσει πρόσκαιρες πολιτικές εντυπώσεις θα πρέπει να απολογηθεί στη μνήμη των θυμάτων και στην προσπάθεια των διασωστών που έδωσαν ηρωική μάχη.

Στα ερωτήματα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ αποκαλύπτεται, πρώτα από όλα, το μέγεθος της άγνοιας των στελεχών του για τη νομοθεσία και πρακτική, που διέπουν τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.

Για την ενημέρωσή τους, επισημαίνουμε τα εξής:

  1. Η οργανική σύνθεση πληρώματος ενός πλοίου καθορίζεται από τη σημαία της χώρας που φέρει, στο πλαίσιο πάντα των διεθνών συμβάσεων που διέπουν τη ναυτιλία. Για το Norman Atlantic, επομένως, που φέρει την ιταλική σημαία, η οργανική σύνθεση του πληρώματός του καθορίζεται από τις διατάξεις της ιταλικής νομοθεσίας.

  2. Για τον απόπλου κάθε πλοίου, εκείνος που λαμβάνει την τελική απόφαση είναι ο πλοίαρχος. Εξάλλου, σύμφωνα με την οδηγία που και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται, και αφορά μόνο στους διεθνείς πλόες (και συγκεκριμένα στο Άρθρο 18 , παράγραφος 2), αναφέρεται ότι «τα μέτρα και συστάσεις δεν προδικάζουν την απόφαση του πλοιάρχου, η οποία βασίζεται στην επαγγελματική του κρίση». Αντίθετα, στους εσωτερικούς πλόες που υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής της εθνικής νομοθεσίας, επιβάλλεται το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου λόγω καιρού.

  3. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, όπως επικαλείται, «παρακολουθεί από κοντά όλες τις πτυχές τις συγκλονιστικής ναυτικής τραγωδίας» θα όφειλε να γνωρίζει ότι από ελληνικής πλευράς στην επιχείρηση διάσωσης διατέθηκαν συνολικά : 12 ελικόπτερα (3 Augusta Bell, 2 Super Puma, 2 Shikorsky, 2 Chinook, 2 NH90 των Ενόπλων Δυνάμεων, 1 Dauphin του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής), 4 αεροσκάφη (2 C 130 και 1 C27 των Ενόπλων Δυνάμεων και ένα Reims του Λιμενικου Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής), 1 φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού με το ελικόπτερό της, 3 πλωτά του Λιμενικού Σώματος και 2 πυροσβεστικά πλοιάρια, πολλά εκ των οποίων ακόμη και τώρα συνεχίζουν επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στον Ελληνικό χώρο ευθύνης και σε μέρος του Αλβανικού. Επισημαίνεται ότι μέρος αυτών βρίσκονται στη διάθεση του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης, το οποίο και επιλέγει ποια μέσα θα χρησιμοποιήσει.

  4. Υπενθυμίζουμε, τέλος, στο ΣΥΡΙΖΑ ότι την αποκλειστική ευθύνη για τον συντονισμό της επιχείρησης έχει η Ιταλική πλευρά και, συνεπώς, τη διαχείριση όλων των πληροφοριών που απορρέουν από αυτήν.