Αναφορικά με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την υπαγωγή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Καταρχάς θεωρώ εγκληματική την οποιαδήποτε πρόταση η οποία έρχεται από το παρελθόν για κατάργηση της αυτοτέλειας του Υπουργείου Ναυτιλίας. Το Υπουργείο Ναυτιλίας καταργήθηκε από τις κυβερνήσεις Γιώργου Παπανδρέου. Αυτό οδήγησε όμως σε μια διοικητική του αποσάθρωση. Μέσα στο ίδιο κτίριο -οι ίδιοι άνθρωποι του Λιμενικού- οι μισοί υπαγόντουσαν στο Υπουργείο Οικονομίας, οι άλλοι μισοί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και όσοι τη ζήσανε αυτή τη διάλυση μιλάνε για τραγελαφικές σκηνές. Και σήμερα επανέρχεται περίπου το ίδιο πλαίσιο πρότασης από το ΣΥΡΙΖΑ, που λέει ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα υπαχθεί στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης όπως θα υπαχθεί και το Υπουργείο Τουρισμού. Εγώ, νομίζω ότι οι δύο πυλώνες της αναπτυξιακής μας πολιτικής, δηλαδή ο Τουρισμός και η Ναυτιλία, δεν μπορεί να χάσουνε τη διοικητική τους έκφραση. Και βέβαια, μέσα από αυτό το πλαίσιο, σε καμία περίπτωση δε θα διαχειρίζεται πλέον το Υπουργείο Ναυτιλίας ένα μέρος από το κρίσιμο θέμα της μετανάστευσης, όπως μέχρι σήμερα συμβαίνει. Αφού σύμφωνα με το πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ θα ιδρυθεί ένα καινούριο Υπουργείο Μετανάστευσης το οποίο, βέβαια, δε θα έχει ρόλο στην ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών αλλά θα έχει ρόλο για τη διευκόλυνση των μεταναστευτικών ροών. Και για να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό που λέω, εμείς τη χρονιά που πέρασε αποτρέψαμε περίπου 18.000 ανθρώπους από το να περάσουνε παράνομα από τα σύνορά της χώρας μας. Αυτούς τους 18.000 ανθρώπους η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ λέει πως θα έπρεπε να τους διευκολύνουμε κιόλας και να τους δώσουμε και χαρτιά.

Σχετικά με την αντιπαράθεση με τον κ. Δρίτσα όσον αφορά στην κρατικοποίηση των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Μίλησε ξεκάθαρα ο κ. Δρίτσας, ως αρμόδιος εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, για την κρατικοποίηση της Ακτοπλοΐας και την ίδρυση κρατικού φορέα της Ακτοπλοΐας. Το θεωρώ εγκληματικό. Γιατί το μόνο το οποίο θα κάνει είναι να φέρει εξαιρετικά καινούρια χρέη. Το Κράτος αδυνατεί να δημιουργήσει οποιοδήποτε φορέα και δη εφοπλιστικό. Είναι πέρα από τη λογική του κράτους. Ξέρετε, η θάλασσα θέλει αποφάσεις γρήγορες. Δεν θέλει σε καμία περίπτωση ούτε δημόσια λογιστικά, ούτε θέλει διαδικασίες δημοσίων οργανισμών για να λειτουργήσει. Τα έχουμε ζήσει, τα έχουμε δει. Είδαμε τι χρέη άφησαν όλες αυτές οι κρατικοποιήσεις στο παρελθόν. Μια καινούρια κρατικοποίηση θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερες υποχρεώσεις στον Έλληνα πολίτη. Χώρια δε, ότι συζητάμε για μία χρονιά, το 2014, όπου για πρώτη φορά απ' όταν ανέκυψε η κρίση, ο κλάδος της Ακτοπλοΐας -παρότι έχει σημειώσει πολύ μεγάλες ζημιές τις οποίες έχει αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας και δεν έχει χρεωθεί ο πολίτης- σημείωσε λειτουργικά κέρδη. Το 2015 η προοπτική με την πτώση της τιμής του πετρελαίου θα είναι και μία προοπτική ανάκαμψης. Λοιπόν, τώρα να πάμε να κρατικοποιήσουμε τη “Blue Star”, τη “Hellenic Seaways”, τη “Minoan” και όλες τις άλλες εταιρείες; Να βάλουμε από πάνω κομματικούς εγκάθετους να τις λειτουργούν και να αρχίσουμε να φτιάχνουμε καινούρια ελλείμματα και να διορίσουμε κομματικούς στρατούς; E, με συγχωρείτε το έχουμε δει αυτό.

Αναφορικά με το ότι και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν νησιά, σαν την Ελλάδα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι συγκοινωνίες θαλάσσης τελούν υπό δημόσιο έλεγχο.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Στη Μ. Βρετανία δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία. Δημόσιες γραμμές ενισχυόμενες από το κράτος υπάρχουν και στην Ελλάδα. Ναι, όπως οι άγονες γραμμές, οι οποίες για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων ή ακόμα και για την ύπαρξη των δρομολογίων χρειάζεται επιδότηση. Το 2009 είχαμε επιδοτήσεις της τάξεως των 130.000.000 ευρώ, το 2014 είχαμε επιδοτήσεις των τάξεων των 73.000.000 ευρώ. Με τα 73 εκ. ευρώ, που είναι λιγότερα και από τα μισά χρήματα του 2009, καταφέραμε σε ορισμένες γραμμές να τις αναβαθμίσουμε κιόλας. Και αναβαθμίστηκαν γιατί κάναμε έναν εξορθολογισμό όλης αυτής της δαπάνης. Για παράδειγμα το Βόρειο Αιγαίο με τη Βόρεια Ελλάδα σήμερα εξυπηρετείται πολύ καλύτερα με πλοία. Πλοία, μάλιστα, πρώτης κατηγορίας, νεότευκτα και γρήγορα. Κοιτάξτε, το ζήτημα της Ακτοπλοϊας δε θα λυθεί με ένα κρατικό φορέα Ακτοπλοΐας, ο οποίος το μόνο που θα κάνει είναι να δημιουργήσει μια τεράστια δανειακή υποχρέωση προς τον πολίτη και έναν λογαριασμό δυσθεώρητο τον οποίο θα πρέπει να τον πληρώσει στο τέλος, είτε με ακριβά εισιτήρια, είτε με κατάρρευση των φορέων της Ακτοπλοΐας είτε και με τα δύο.

Αναφορικά με μια προσπάθεια που είχε ξεκινήσει πιλοτικά το 2004 στις Άγονες γραμμές να υπάρξουν πλοία τα οποία θα εκτελούν τα δρομολόγια και που θα ήταν με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Μία φορά εφαρμόστηκε κρατικός φορές Ακτοπλοΐας και αυτοί που τον διαχειρίστηκαν μπήκαν στη φυλακή. Η Ελληνική Ακτοπλοΐα στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 είναι το μόνο παράδειγμα που υπήρχε κρατική ενασχόληση. Και με αυτό τότε χρέωσε αρκετά δισεκατομμύρια δραχμές τον Έλληνα πολίτη. Αμέσως, κατέρρευσε με πάταγο και οι υπεύθυνοι που το διαχειρίστηκαν πήγανε στη φυλακή.

Σχετικά με το αν μπορεί να καλυφθεί η δημοσκοπική διαφορά που χωρίζει από το ΣΥΡΙΖΑ τη Ν.Δ.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Κοιτάξτε, η οποιαδήποτε διαφορά δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, εγώ στο δρόμο δεν τη βλέπω με τον ίδιο τρόπο και με τον ίδιο αριθμό έτσι όπως την περιγράφουν. Άκουσα και για μια εκτίμηση που πριν από κάτι ημέρες δημοσιεύτηκε στην «ΑΥΓΗ» και μιλούσε και για οκτώ μονάδες διαφορά. Γιατί, ειδικά στη Δυτική Αθήνα στην οποία εκλέγομαι ανάμεσα στους πρώτους, περπατώντας τη βλέπω με πολύ αγωνία τους συμπολίτες μου να ακούνε τις διάφορες τοποθετήσεις και με πολύ αγωνία τους βλέπω να αντιμετωπίζουν την κάλπη. Να σας πω ότι στις δημοσκοπήσεις, αλλά το βλέπω και στην κοινωνία την ίδια, υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι το οποίο σήμερα δηλώνει ότι θα ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ και ,παράλληλα, δηλώνει ότι δεν αισθάνεται και πάρα πολύ σίγουρο για την εκλογή του. Για αυτό ακριβώς, πιστεύω ότι υπάρχει δυνατότητα της αναστροφής της τάσεως των δημοσκοπήσεων και της επικράτησης τελικά της κοινωνίας ψήφου της ΝΔ .

Σχετικά με το αν τελικά έχει κάποιο λόγο ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας να ξαναψηφίσει τη ΝΔ;

ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Για έναν απλό λόγο. Γιατί η Ν.Δ. σήμερα δεν παραγνωρίζει το ποια κατάσταση υπάρχει ούτε του τι συνέβη τα τελευταία πέντε χρόνια στη χώρα. Το θέμα είναι ότι η Ν.Δ. εγγυάται με μια φιλοεπενδυτική και μία φιλοεπιχειρηματική πολιτική ότι την ανάπτυξη θα την φέρει πολύ πιο γρήγορα και θα τη φέρει πάνω σε σοβαρές και στέρεες βάσεις. Το 2015 είναι μια χρονιά στην οποία έχουμε προοπτικές και το ξέρουμε όλοι. Έχουμε προοπτικές, γιατί για πρώτη φορά έχει αναστραφεί η τάση της ανεργίας, πρώτη φορά έχει αναστραφεί η τάση της ύφεσης και είχαμε οριακή ανάπτυξη τη χρονιά που πέρασε. Έχουμε μία χρονιά μπροστά μας που φαίνεται ότι θα καλπάσει ο τουρισμός και θα ευοδωθεί και όλη η προσπάθειά μας για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Αν αυτή την πορεία την ανατρέψουμε σήμερα και γυρίσουμε σε θολά μοντέλα και κοινωνικής οικονομίας και περίεργης αναδιανομής και ρήξης με το οικονομικό περιβάλλον στις αγορές και, βέβαια, αν ανασχέσουμε την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων και της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων, ξέρει ο μικρομεσαίος ότι δεν πρόκειται να δει να αναπτύσσονται τα μαγαζιά. Να σας πω ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα για να καταλάβει ο ακροατής τι λέω. Το αεροδρόμιο Ελληνικού, 14 χρόνια ρημαδιό, δεν έχει γίνει τίποτε. Εμείς το Νοέμβριο υπογράψαμε μία συμφωνία για 5,5 δισεκατομμύρια επένδυση στο Ελληνικό που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 2015 και θα σηματοδοτεί τη μετάβαση της Αττικής σε μια νέα εποχή. Η αντιπρόταση που έχουμε μπροστά μας είναι αυτή που λέει ότι το Ελληνικό να γίνει «αστικός λαχανόκηπος και βιολογικός ελαιώνας». Λοιπόν, ποια μαγαζιά θα ανοίξουν από τον αστικό λαχανόκηπο και τον ελαιώνα και ποιες επιχειρήσεις θα ενισχυθούν από μία επένδυση 5,5 δις; Αυτό είναι που βλέπει ο μικρομεσαίος.