«Σοβαρά ερωτηματικά εγείρονται από την σιωπή της κυβέρνησης στις σοβαρότατες καταγγελίες σχετικά με τις μεθοδεύσεις που ακολουθήθηκαν στον διαγωνισμό για την προμήθεια του Συστήματος Διαχείρισης Κυκλοφορίας Πλοίων.(VTMIS)» Αυτό επισημαίνει σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατηγορώντας ουσιαστικά την κυβέρνηση ότι με την αφωνία της «κλείνει το μάτι» στην διαπλοκή και την διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Στην ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων με Αρ. Πρωτ.2062/362/08-10-2002 αναφέρει επίσης: «Το σύστημα αυτό κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην χώρα μας και εικάζεται ότι εάν η προμήθεια και λειτουργία του είχε εξασφαλιστεί μερικά χρόνια πριν, η ναυτική τραγωδία του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί. Ωστόσο η κυβέρνηση ακόμα και μετά το πολύνεκρο ναυάγιο δείχνει να μην επιδεικνύει την ανάλογη σοβαρότητα και αυστηρότητα για την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου συστήματος που θα προστατεύει τα πλοία και τους επιβάτες. Η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ σε δημοσίευμα της (6-10-2002) επικαλείται συγκεκριμένα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία περίπου 1,1 δις δρχ πετάχτηκαν κυριολεκτικά στην θάλασσα προκειμένου το συγκεκριμένο έργο να ανατεθεί στην εταιρία ΙΝΤΡΑΚΟΜ η οποία με τις συνεχείς μεθοδεύσεις της κυβέρνησης έχει εξελιχθεί σε μονοπωλιακό προμηθευτή του Ελληνικού δημοσίου. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα η όλη μεθόδευση βασίστηκε σε ένα φραστικό τέχνασμα με αποτέλεσμα να αποκλειστεί η εταιρία που μειοδότησε και τελικά να εκτοξευθεί το τίμημα που πλήρωσε το δημόσιο από τα 6,2 δις δρχ στα 7,3 δις δρχ. Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου – το οποίο επαίνεσε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στο ΥΕΝ- διαρκώς παρατείνεται και αυτό φαίνεται να σχετίζεται με τις καταγγελίες ότι το σύστημα που έχει εγκατασταθεί είναι ατελές, προβληματικό και... μονόφθλαμο. Συγκεκριμένα επισημαίνεται ότι το κεντρικό σύστημα αδυνατεί να ελέγξει του περιφερειακούς σταθμούς ( VTS) όπως ρητώς αναφέρεται στους όρους του διαγωνισμού. Επειδή με την σιωπή της η κυβέρνηση ουσιαστικά κλείνει το μάτι στην αυθαιρεσία, την διαπλοκή, την συναλλαγή και την διασπάθιση του δημοσίου χρήματος Ερωτάται ο κ. Υπουργός: 1. Εάν θα εξετάσει σε βάθος τις συγκεκριμένες καταγγελίες και σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει ώστε να μην ζημιωθεί τελικά το δημόσιο; 2. Πότε θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και λειτουργία του VTMIS, πόσο θα κοστίσει συνολικά και αν ο κεντρικός σταθμός θα μπορεί να ελέγχει όλα τα VTS όπως προβλέπεται από τις προδιαγραφές του διαγωνισμού; 3. Πότε θα ξεκινήσει η επέκταση του συστήματος στο Αιγαίο και που θα τοποθετηθούν σταθμοί VTS; Αιτείται η κατάθεση των παρακάτω εγγράφων: 1. Το πρακτικό του ΥΕΝ που υπογράφεται από τον πρόεδρο και τα μέλη της επιτροπής Προμηθειών του Υπουργείου και το οποίο αναφέρεται στην συζήτηση κατά την διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών. 2. Τη σύμβαση που υπέγραψε το ΥΕΝ με την εταιρία ΙΝΤΡΑΚΟΜ στις 29/12/1999 για την προμήθεια και εγκατάσταση του συστήματος 3. Την απόφαση της επέκτασης της σύμβασης για την εγκατάσταση VTS στο Ρίο Αντίρριο. 4. Την δεύτερη τροποποίηση της αρχικής σύμβασης με την οποία παρατάθηκε ο χρόνος παράδοσης του συστήματος VTMIS.»