Η ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά το ναυάγιο του Δεξαμενόπλοιου Prestige και το β΄ πακέτο μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής ναυτιλίας, ήταν τα κεντρικά θέματα της δίωρης συζήτησης που είχε χθες στο Λονδίνο ο υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με το Προεδρείο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου – Greek Shipping Co-operation Committee. Κοινή εκτίμηση των δύο πλευρών, ήταν ότι μετά το ναυάγιο του Prestige και της τεράστιας οικολογικής καταστροφής που προκάλεσε στις ακτές της Ισπανίας, η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης κινείται σε μη φιλικές κατευθύνσεις για τη Ναυτιλία, καθώς η θέσπιση νέων αυστηρότερων μέτρων αποσκοπεί στον αποπροσανατολισμό της Ευρωπαϊκής κοινής γνώμης και ότι το ζητούμενο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας είναι η αυστηρή τήρηση των κανόνων που ήδη ισχύουν για όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. Ειδικά για το θέμα αυτό ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι απαιτείται η άσκηση της μεγαλύτερης δυνατής πίεσης στα αρμόδια κοινοτικά όργανα προκειμένου να μην πληγεί καίρια η Ελληνική και Ελληνοκτητη ναυτιλία και υπενθύμισε την βασική αρχή και δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας να διαδραματίσει η χώρα μας έναν κεντρικό ρόλο στην χάραξη της Διεθνούς Ναυτιλιακής Πολιτικής, συνεπώς και της Ευρωπαϊκής. Όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού νηολογίου επισημάνθηκε ότι πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην λήψη ενός β΄ πακέτου μέτρων που θα καταστήσει πιο ελκυστική την ελληνική σημαία. Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε με έμφαση ότι τα ζητήματα που αφορούν την ενίσχυση της Ελληνικής Ναυτιλίας και της περαιτέρω ενδυνάμωσης της ελληνικής οικονομίας δεν θα πρέπει να θυσιάζονται στο βωμό του πολιτικού κόστους. Τέλος σημείωσε ότι για την ενίσχυση της Ελληνικής Nαυτιλίας απαιτείται ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, χωρίς αιφνιδιασμούς, όπως αυτός με την φορολόγηση των off shore εταιριών που πλήττει άμεσα τις επενδύσεις τους.