Ερώτηση για τους πέντε Έλληνες Ναυτικούς που κρατούνται παράνομα στο Πακιστάν κατέθεσε ο Βουλευτής Β’ Αθηνών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Στην ερώτηση Προς τους Υπουργούς Εξωτερικών και Εμπορικής Ναυτιλίας με Αρ. Πρωτ. 7142/04.12.2003 αναφέρει συγκεκριμένα: «Υπό το καθεστώς μιας ιδιότυπης ομηρίας κρατούνται στο Καράτσι πέντε Έλληνες από τις Πακιστανικές αρχές. Προκειμένου οι τελευταίες να εισπράξουν από την ασφαλιστική εταιρία του δεξαμενόπλοιου “Tasman Spirit” αποζημίωση ύψους 1,8 δις δολ. για την θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε, τους έχουν απαγορεύσει την έξοδο από την χώρα, χωρίς να τους έχουν απαγγείλει συγκεκριμένες κατηγορίες. Στο διάστημα των τεσσάρων μηνών που έχει μεσολαβήσει από την κράτηση τους έως σήμερα, δεν έχουν δει τους συγγενείς τους οι οποίοι αποφεύγουν να μεταβούν στο Πακιστάν φοβούμενοι μήπως συλληφθούν και αυτοί. Και ο φόβος αυτός δεν είναι αβάσιμος καθώς εκτός των τεσσάρων ναυτικών που κρατούνται παρανόμως έχει απαγορευθεί η έξοδος από τη χώρα και στον επικεφαλής της ναυαγοσώστριας εταιρίας κ. Ν. Παππά που ανέλαβε να περιορίσει την οικολογική καταστροφή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν έχει καμία σχέση με το δεξαμενόπλοιο και παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή, κατόρθωσε να απομακρύνει πάνω από 20.000 τόνους πετρελαίου από το φορτίο του προσαραγμένου πλοίου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Αμερικανικό P&I Club δεν δέχεται να καταβάλει την αποζημίωση, ισχυριζόμενο ότι το ναυάγιο οφείλεται σε λάθος του τοπικού πλοηγού, με αποτέλεσμα να είναι άγνωστο εάν και πότε θα λήξει η περιπέτεια των Ελλήνων ναυτικών. Οι μέχρι τώρα διπλωματικές προσπάθειες που έχουν καταβληθεί από το Υπουργείο Εξωτερικών έχουν αποβεί άκαρπες ενώ και οι πληροφορίες για την ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου προκειμένου να αφεθούν ελεύθεροι οι Ευρωπαίοι πολίτες είναι συγκεχυμένες. Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί: 1. Ποιες άλλες διπλωματικές κινήσεις σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση; 2. Εάν θα ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κινητοποιηθεί άμεσα προκειμένου να πιέσει και αυτή από την πλευρά της τις Πακιστανικές αρχές για την απελευθέρωση τους. 3. Έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες συνεργασίας από το ΥΕΝ με την πλοιοκτήτρια εταιρία και τον ασφαλιστικό οργανισμό αυτής ούτως ώστε να διευθετηθεί το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης που ζητούν οι Πακιστανικές αρχές; Εάν ναι, για ποιο λόγο δεν έχουν αποφέρει το απαιτούμενο αποτέλεσμα;»