Κυριολεκτικά στο «πόδι» γίνονται οι σχεδιασμοί για την ανάπτυξη του λιμανιού στο Λάυριο. Η χώρα μας μάλιστα φιλοδοξεί να κατακτήσει μια παγκόσμια πρωτιά φτιάχνοντας ένα νέο λιμάνι που δεν θα έχει σιδηροδρομική πρόσβαση!!! Το θέμα αυτό το έφερε στη Βουλή ο τομεάρχης Εμπορικής Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με την υπό αρ. Πρωτ.752/25-07-01 Ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφορών και η οποία έχει ως εξής: «Αρκετές φορές στο πρόσφατο παρελθόν οι αρμόδιοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν δώσει διαβεβαιώσεις ότι το νέο λιμάνι του Λαυρίου θα μετεξελιχθεί σε έναν νέο σύγχρονο εμπορικό και επιβατικό κόμβο. Η θέση του καθιστά εφικτό τον στόχο αυτό δεδομένου ότι είναι σε σχετικά μικρή απόσταση από το νέο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Όμως οι μέχρι τώρα σχεδιασμοί δεν συμβάλλουν στην υλοποίηση αυτής της δέσμευσης. Εώς τώρα σε ετήσια βάση το λιμάνι του Λαυρίου εξυπηρετούσε μερικές χιλιάδες επισκεπτών που είχαν προορισμό την Κέα και την Κύθνο. Τα έργα βελτίωσης του οδικού δικτύου είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις μελλοντικές ανάγκες καθώς από το λιμάνι του Πειραιά υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο μετακινούνται πάνω από εννέα εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 400.000 οχήματα. Σε αυτά τα νούμερα θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αλματώδης ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής των Μεσογείων προκειμένου γίνει κατανοητό ότι χρειάζονται οδικοί άξονες που διευκολύνουν την πρόσβαση των πολιτών και δεν θα την καθιστούν προβληματική. Ένα ακόμα μείζον ζήτημα για το νέο λιμάνι είναι η σύνδεση του με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Σε καμία χώρα του κόσμου κανένα σύγχρονο λιμάνι δεν είναι αποκομμένο από τον σιδηρόδρομο και αυτήν την παγκόσμια πρωτοτυπία φαίνεται ότι θα την διεκδικήσει η χώρα μας. Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα πραγματοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί 1) Εάν στα έργα για την βελτίωση του οδικού δικτύου προς το Λαύριο έχουν ληφθεί υπόψη οι αριθμοί των τροχοφόρων οχημάτων που θα κινούνται στην περιοχή όταν από το λιμάνι του Λαυρίου θα πραγματοποιούνται σχεδόν καθημερινά πάνω από 20 δρομολόγια πλοίων; 2) Εάν προβλέπεται η επέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο και πότε θα ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο;»