Η αυγή του 21ου αιώνα βρίσκει την χώρα μας να συμμετέχει στον οικονομικό κολοσσό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η θέση μας αυτή είναι γνωστό ότι οφείλεται πρωτίστως σε πολιτικές επιλογές του παρελθόντος στις οποίες το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας διαδραμάτισε έναν καταλυτικό ρόλο. Είκοσι και πλέον χρόνια μετά την είσοδο της Ελλάδας στην Ε.Ε. λόγω της οικονομικής πολιτικής που ακολουθήθηκε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της παντελούς έλλειψης μιας αναπτυξιακής στρατηγικής η χώρα μας χαρακτηρίζεται από το χαμηλό βιοτικό επίπεδο, την ανεργία την μείωση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών προϊόντων και την σταθερή πτώση της βιομηχανικής παραγωγής. Τώρα περισσότερο από ποτέ άλλοτε είναι ανάγκη να αναπτύξουμε τις πολιτικές εκείνες που θα ενεργοποιήσουν και πάλι τις υγιείς δυνάμεις και δραστηριότητες του τόπου μας. Να στραφούμε στις παραδοσιακές δυνάμεις της χώρας οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν την ατμομηχανή της ανάπτυξης και στην πραγματική αναβάθμιση του στρατηγικού ρόλου της χώρας μας στην Ενωμένη Ευρώπη. Έχει ειπωθεί κατά κόρον ότι ο Τουρισμός και η Εμπορική Ναυτιλία αποτελούν τους δύο πυλώνες στήριξης της Ελληνικής οικονομίας προσφέροντας ετησίως συνάλλαγμα ύψους 18 δις Ευρώ. Η Ν.Δ με την απόφαση της να επανασυστήσει το Υπουργείο Τουρισμού έδειξε την πρόθεση της να στηρίξει τις υγιείς και παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Μία κρίσιμη παράμετρος για την περαιτέρω ενδυνάμωση του Ελληνικού τουρισμού είναι η ανάπτυξη νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα στοχεύουν στην προσέλκυση υψηλότερου του σημερινού επιπέδου τουριστών. Είναι αλήθεια ότι τα νησιά μας έχουν κορεστεί από τις ξενοδοχειακές μονάδες. Υπάρχουν πολλά και καλά ξενοδοχεία. Αυτό που λείπει όμως είναι η ανάπτυξη μιας σειράς υποστηρικτικών πολιτικών και υποδομών που θα ευνοήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Μέσα από το Γιώτινκ μπορούμε σήμερα να διακρίνουμε μεγάλες ευκαιρίες για την τόνωση της αναπτυξιακής διαδικασίας την δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς, τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και την οριστική αντιμετώπιση οξύτατων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Οι πολιτικές που ασκήθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια συσσώρευσαν τρομακτικά προβλήματα. Η ανεργία αυτή τη στιγμή στο Πέραμα ξεπερνάει το 70% και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται να ακολουθηθεί μια πολιτική που θα δώσει νέα πνοή στη Ζώνη. Μια πολιτική που θα την μετατρέψει σε μια σύγχρονη μονάδα κατασκευής τουριστικών σκαφών. Η τεχνογνωσία υπάρχει, όπως και οι άνθρωποι που θα μπορούσαν να αναπτύξουν σοβαρές επιχειρηματικές δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση και αυτό που προέχει είναι μια ισχυρή πολιτική βούληση που θα συγκρουστεί με τα κατεστημένα συμφέροντα τα οποία ευθύνονται για τα σημερινά αδιέξοδα. Η χώρα μας σήμερα παρά τις στρεβλώσεις στο θεσμικό πλαίσιο διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους επαγγελματικών σκαφών. Πάνω από 3000 σκάφη φέρουν την Ελληνική σημαία. Ταυτόχρονα όμως πάνω από 3500 επαγγελματικά σκάφη κινούνται στις ελληνικές θάλασσες και φέρουν ξένη σημαία. Αυτά τα σκάφη έχουμε χρέος να τα εντάξουμε στο εθνικό νηολόγιο. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος απαιτείται η πλήρης εναρμόνιση με τους κανόνες της αγοράς και τον διεθνή ανταγωνισμό. Το πρώτο βήμα που έγινε με την ψήφιση του Νόμου για την Ναυτική Εταιρεία πέρυσι τον Αύγουστο δεν ολοκληρώθηκε με την επιβολή των απαραίτητων οικονομικών κινήτρων που θα οδηγούσαν στην τόνωση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού νηολογίου. Επίσης έχουμε χρέος να δημιουργήσουμε τις βάσεις για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας δίνοντας ουσιαστικά κίνητρα σε ιδιώτες που θέλουν και μπορούν να ασχοληθούν με την ναυπήγηση την υποδοχή και την εξυπηρέτηση επαγγελματικών σκαφών αναψυχής. Σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθεί η καινούργια ηγεσία του ΥΕΝ και του ΟΛΠ που θα πρέπει επιτέλους να δώσει λύση στο ιδιοκτησιακό καθεστώς που διέπει τις ναυπηγοπεισκευαστικές επιχειρήσεις. Δεν πρέπει να είναι μακριά από τους στόχους μας η φιλοδοξία να καταστήσουμε το Πέραμα ένα καινούργιο Viareggio, δηλαδή ένα λιμάνι που θα πρωτοπορεί στην κατασκευή ποιοτικών σκαφών αναψυχής. Η αυξανόμενη τουριστική κίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο και το πλεονέκτημα της γεωγραφικής θέσης της χώρας καθιστούν την θαλάσσια περιήγηση μία από τις πλέον ελκυστικές και ταχύτατα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται να σταματήσει η αποσπασματική αντιμετώπιση του και να μετεξελιχθεί ο κλάδος των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής στον τρίτο βασικό πυλώνα στήριξης της Ελληνικής οικονομίας.