Κύριε Πρόεδρε, θα αναφερθώ στο προσωπικό, αλλά θα το αντιπαρέλθω ως πρώτο στοιχείο της τοποθέτησης μου, γιατί νομίζω ότι ο κ. Διαμαντίδης θα αναγκαστεί να ανακαλέσει, ακούγοντας ολοκληρωμένα την τοποθέτηση μου. Οι πολιτικοί χαρακτηρισμοί και οι πολιτικές εκτιμήσεις, όπως έκανε ο κ. Διαμαντίδης σε αυτή την αίθουσα, όχι μόνο επιτρέπονται, αλλά επιβάλλονται. Αισθάνομαι πραγματικά έκπληξη, γιατί ενώ η μόνιμη επωδός των όσων έχουν πάρει το λόγο από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ είναι η γνωστή περηφάνια για την ελληνική ναυτιλία, δεν βλέπω αυτή η περηφάνια να έχει σχέση με την πολιτική γραμμή που ακολουθούμε. Υπάρχει ένας έντονος εκνευρισμός και ακόμη δέκα διαφορετικές γραμμές. Το θέμα των μονών και διπλών τοιχωμάτων στα δεξαμενόπλοια, ήταν ένα θέμα που αναδείξαμε σαν Αντιπολίτευση. Ο τέως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Ανωμερίτης πήγε στο Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε και έφερε τη χειρότερη απόφαση πού είχε ποτέ ληφθεί για την εμπορική ναυτιλία. Ο κ. Σημίτης μας διαβεβαίωσε δια του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ότι ο ίδιος είχε θέσει το θέμα των ενστάσεων της ελληνικής Κυβέρνησης στο Συμβούλιο Κορυφής του Δεκεμβρίου του 2002 και βεβαίως, όταν βρήκαμε τα σχετικά πρακτικά του Συμβουλίου, αποδείχθηκε ότι ποτέ δεν ετέθη κάτι τέτοιο. ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, αυτό που είπα γράφτηκε κατά κόρον στις εφημερίδες και το γνωρίζουμε όλοι. Συγκεκριμένα, είπα ότι ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν υπουργοποιήθηκε, λόγω των θέσεων του και αυτό γράφτηκε στον τύπο. ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Επειδή αυτή είναι πολιτική εκτίμηση του κ. Διαμαντίδη, θα ήθελα να πω ότι ο κ. Καραμανλής σε συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής σε προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, για την οικονομία, στήριξε όχι μόνο τις θέσεις που είχε εκφράσει ο τομέας ναυτιλίας και εγώ προσωπικά, αλλά μάλιστα έγινε και όλη η συζήτηση περί της οικονομίας, γύρω από τη θέση της ΝΔ για τα δεξαμενόπλοια μονού και διπλού τοιχώματος. Κύριε Πρόεδρε, κατά τη σημερινή συζήτηση διαπιστώνουμε έναν εκνευρισμό. Πράγματι, η σπουδή με την οποία ο κ. Παπουτσής βγήκε να καταδικάσει την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων εφοπλιστικών συμφερόντων και έναν Υπουργό, ο οποίος για πρώτη φορά στήριξε με σθένος συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τους έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. Όλα αυτά είναι αρνητικά για την αντιπολιτευτική γραμμή την οποία έχουν πάρει. Αυτά όλα κόστισαν στον προηγούμενο Υπουργό τη θέση του στο Υπουργικό Συμβούλιο, διότι αμέσως μετά από την ολοκλήρωση της Προεδρίας ο μόνος Υπουργός ο οποίος έφυγε από την Κυβέρνηση σε έναν προαναγγελθέντα ανασχηματισμό ήταν ο κ. Ανωμερίτης. ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ: Έλαβα υπόψη μου σοβαρά το τι ψήφισε ο κ. Καραμανλής στην Κοπεγχάγη. ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Έτσι και το ΠΑΣΟΚ και Κ.Κ.Ε βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με οποιαδήποτε συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας. Δεν είναι διατεθειμένα να τη στηρίξουν, προσπαθώντας να υπερασπίσουν μια ατελέσφορη αντιπολιτευτική γραμμή. Η ναυτιλία μας πρέπει να είναι εθνικό θέμα. Επειδή θα μας έρχονται συχνά από την Ε.Ε θέματα και για μονομερή πολιτική στα θέματα της ναυτιλίας και επειδή θίγονται πολύ περισσότερο θέματα που αφορούν τους κατοίκους της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας σχετικά με το περιβάλλον και έτσι δεν έχουν συμφέροντα να χάσουν. Όταν, όμως, αφορούν θέματα όπως ο αλιευτικός στόλος της Ισπανίας, τότε δίνουν σκληρές μάχες μέσα στα πλαίσια της Ε.Ε. Θέλουμε, λοιπόν, να έχουμε ενιαίους κανόνες στη θάλασσα; Η θέση της ναυτεργασίας είναι ότι θέλουμε σε όλο τον κόσμο να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες αυστηροί ή ελαστικοί, αλλά υπάρχουν σε όλες τις σημαίες σε όλα τα λιμάνια οι ίδιοι κανόνες; ¶ρα δε θέλουμε η Ε.Ε να παίρνει μονομερείς αποφάσεις. Θέλουμε αυτές τις αποφάσεις να παίρνονται βάσει του Ι.Μ.Ο.. Μας ενδιαφέρει να υπάρχουν ανοικτές θάλασσες και ανοικτά λιμάνια. Εμείς στα πλαίσια της εξουσιοδότησης που έχουμε σα χώρα από τη ΜΑRPOL, έχουμε επιβάλει τις χειρότερες ποινές μέσα στα πλαίσια του εσωτερικού μας δικαίου για τη ρύπανση της θάλασσας. Οι ποινές και τα πρόστιμα υπάρχουν και ισχύουν στα πλαίσια της MARPOL. Δεν θεωρούμε ότι αυτή μπορεί να αποτελέσει μία σύμβαση στην οποία ανήκουν τα ¾ της παγκόσμιας θάλασσας και το ¼ που περικλείει την Ευρώπη θα πρέπει να διέπεται από διαφορετικό δίκαιο. Η ελληνική ναυτιλία έχει κάνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις τα τελευταία χρόνια και κατασκευάζονται υπό ελληνική σημαία πάνω από 300 πλοία, έχουμε ήδη μειώσει το μέσο όρο ηλικίας τους. Βρισκόμαστε πολλές φορές στη λευκή λίστα και στη λευκή σημαία του Paris M.Ο.U. Αυτό που δεν θέλουμε είναι να καταλήξουμε να σβήνουμε φωτιές όπως αυτή του TASMAN SPIRIT, όπου 5 Έλληνες ναυτικοί βρέθηκαν έγκλειστοι στις πακιστανικές φυλακές υπό άγριες συνθήκες επί σειρά μηνών ή στην περίπτωση του πλοιάρχου Μαγκούρα, για τον οποίο και εσείς έχετε δώσει προσωπικές μάχες. Δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να βρίσκεται κάτω από αυτό το στυγνό και απαίσιο καθεστώς που του έχουν επιβάλει οι ισπανικές αρχές. Εγώ, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα σε οποιαδήποτε άλλη συζήτηση να φέρουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου τις ενστάσεις που είχε καταθέσει ο κ. Παπουτσής όταν συζητιόταν ο κανονισμός του ΕΡΙΚΑ. Τότε, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπερασπίστηκε σθεναρά την ελληνική ναυτιλία. Γραμμή την οποία όμως ξέχασε και θυσίασε προς όφελος της αντιπολιτευτικής κορώνας. Για τα θέματα της ναυτιλίας επειδή αφορούν το κύρος της χώρας, θα πρέπει να ξεφεύγουμε από μικροπολιτικές συζητήσεις του περιθωρίου των 30 δευτερολέπτων των καναλιών. Θα πρέπει, λοιπόν, να εξουσιοδοτήσουμε τον Υπουργό και να τον δεσμεύσουμε, ώστε να διαπραγματευτεί ισχυρότερα στα πλαίσια της Ε.Ε για να μην περάσει ένας κανονισμός που ενδεχομένως θα ποινικοποιεί και θα δημιουργεί προβλήματα στα δικά μας πληρώματα. Από το σύνολο των Ευρωπαίων ναυτικών, η συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ΄Έλληνες. Όποιος, λοιπόν, βρίσκεται απέναντι σε αυτούς τους 40.000 ανθρώπους, νομίζω ότι θα καταδικαστεί στη συνείδησή τους. Όποιος, όμως, τους υπερασπιστεί νομίζω, ότι θα δείξει περήφανος και ουσιαστικός για την ελληνική ναυτιλία.