Οι άθλιες κτιριακές συνθήκες που επικρατούν σε όλα σχεδόν τα λιμάνια της χώρας μας, η προβληματική λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος έκδοσης εισιτήριων, και η έλλειψη χώρων εξυπηρέτησης των επιβατών, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα αυτοϋπονόμευσης και δυσφήμησης της διεθνούς εικόνας του ελληνικού τουρισμού επισημαίνουν στην επερώτηση που κατέθεσαν έντεκα Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας με θέμα την «Εθνική Λιμενική Υποδομή». Στην επερώτηση που υπογράφουν ο Τομεάρχης Εμπορικής Ναυτιλίας της Ν.Δ. κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και οι Βουλευτές, Σπύρος Σπύρου, Κών/νος Τσιπλάκης, Θανάσης Βαρίνος, Γιάννης Παπαθανασίου, Παναγιώτης Μελάς, Αναστάσιος Νεράτζης, Γιώργος Βουλγαράκης, Γιάννης Χωματάς, Αριστοτέλης Παυλίδης και Γιώργος Σαλαγκούδης επισημαίνεται ακόμα το γεγονός ότι από τα 252 δις δρχ που έχουν εισπράξει τα 57 λιμενικά ταμεία της χώρας έχουν επενδυθεί μόνο τα 82 δις. Συγκεκριμένα το κείμενο της επερώτησης με αριθμό 15/ 2-11-2001 έχει ως εξής: «Η επικείμενη απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών, ο εκσυγχρονισμός του στόλου, οι απαιτήσεις για την ασφαλέστερη διακίνηση των επιβατών στα λιμάνια και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των εθνικών μας λιμένων, προϋποθέτει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι σε όλους μας γνωστές οι δηλώσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού για τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια της χώρας μας. Συνθήκες οι οποίες δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας μας. Παράλληλα οι άθλιες κτιριακές συνθήκες που επικρατούν σε όλα σχεδόν τα λιμάνια της χώρας μας, η προβληματική λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος έκδοσης εισιτήριων, η έλλειψη χώρων εξυπηρέτησης των επιβατών, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα αυτοϋπονόμευσης και δυσφήμησης της διεθνούς εικόνας του ελληνικού τουρισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δόθηκαν από το ΥΕΝ, μετά από σχετική ερώτηση μας, τα 57 Λιμενικά Ταμεία της χώρας που εισπράττουν τέλη, υποτίθεται ανταποδοτικού χαρακτήρα, ενώ έχουν εισπράξει συνολικά 252 δις δραχμές, τα έτη 1996, 1997, 1998, 1999, έχουν επενδύσει μόλις 82 δις, Δηλαδή ένα ποσοστό της τάξεως 32,5%. Ένα σημαντικό μάλιστα μέρος από αυτές τις επενδύσεις αφορούν έξοδα συντήρησης και όχι επέκτασης των εγκαταστάσεων, αγορά νέων μηχανημάτων ή δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων. Οι ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες για αυτή τη διαρκή δυσφήμιση της χώρας στους Έλληνες και ξένους πολίτες. Διότι ανέχθηκε οι διοικήσεις των Λιμενικών Ταμείων, παρ’ ότι έχουν εισπράξει την τελευταία τετραετία (1996-1999) 252 δις δραχμές, να έχουν επενδύσει μόλις τα 82 δις δραχμές. Ενώ υπάρχουν σημαντικά έσοδα, δεν ενδιαφέρθηκε, αφενός να αξιοποιήσει τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττει κάθε λιμενικό ταμείο και αφετέρου με την μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης να ακολουθήσει το μοντέλο του αεροδρομίου στα Σπάτα για να αποκτήσει όλη η νησιώτικη Ελλάδα σύγχρονα και ασφαλή λιμάνια. Τα έργα και η φαντασία έλειψαν. Έμειναν μόνο οι ρητορείες των κυβερνήσεων για περιφερειακή ανάπτυξη και ειδικά για ανάπτυξη της νησιώτικης Ελλάδας και του Ελληνικού τουρισμού. Επερωτάται ο κ.Υπουργός: 1. Που έχουν διατεθεί τα υπόλοιπα 170 δις που εισέπραξαν τα Λιμενικά Ταμεία και οι οργανισμοί λιμένων; Που σκοπεύουν να διαθέσουν τα χρήματα αυτά αν ακόμη βρίσκονται στην διαχείριση τους; 2. Γιατί δεν έχει γνωστοποιηθεί (αν υπάρχει) ο προγραμματισμός της περιόδου 2001-2006, ποια λιμάνια από τα 430 που διαθέτει η χώρα θα χρηματοδοτηθούν από το ΓΚΠΣ και με τι ποσό το κάθε λιμάνι ξεχωριστά; 3. Γιατί δεν έχει προχωρήσει το Υ.Ε.Ν. στην σύνταξη μελέτης που θα καθορίζει με ποιες προδιαγραφές θα γίνεται ο εκσυγχρονισμός των λιμανιών της χώρας και πότε θα γίνει η σχετική μελέτη; 4. Γιατί δεν έχουν γίνει άμεσες παρεμβάσεις στα Λιμάνια της χώρας, όπως ζήτησε το σχετικά υπόμνημα της η ΠΕΠΕΝ, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες προβλημάτων ασφάλειας και εξυπηρέτησης των ελλήνων και ξένων τουριστών κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου και πότε το Υ.Ε.Ν. θα προχωρήσει στις ανάλογες παρεμβάσεις; 5. Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση το μοντέλο της αυτοχρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό και την λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας και εάν σκέφτεται να το κάνει τώρα μετά μάλιστα από τις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Λαλιώτη για την επιτυχία του μοντέλου αυτού στο αεροδρόμιο των Σπάτων;»