ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να ξεκινήσω εκφράζοντας την καταδίκη της Νέας Δημοκρατίας σ’ αυτό το χτύπημα που σήμερα το πρωί, συγκλόνισε την Ελλάδα. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να σκεφθούμε ή να φανταστούμε ότι η Ελλάδα γυρνάει πίσω σε εποχές ανασφάλειας και σίγουρα σε καμία περίπτωση η ενέργεια αυτή δεν προσφέρεται για μικροπολιτική και πρόσκαιρη εκμετάλλευση, όπως ακροθιγώς προσπάθησε να κάνει ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Αυτό το οποίο οφείλουμε όλοι με σοβαρότητα να κάνουμε, είναι να καταδικάσουμε το χτύπημα, να στηρίξουμε την Ελληνική Αστυνομία και τις διωκτικές αρχές στην ανεύρεση των υπαιτίων, υπαιτίων που στρέφονται πρώτα από όλα ενάντια στην ίδια μας τη χώρα, η οποία κατάφερε να διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πληρώνοντας ένα ισχυρό τίμημα στην προστασία της, αλλά κατάφερε να διοργανώσει Ολυμπιακούς Αγώνες ασφαλείς, που κατάφερε να αποσαρθρώσει και να στείλει στη δικαιοσύνη και στη φυλακή τρομοκράτες και υπαίτιους για τρομοκρατικά χτυπήματα του παρελθόντος και σε καμία περίπτωση σήμερα η χώρα δεν πρέπει να επιστρέψει σε μια εποχή που κυνηγά μάγισσες πίσω από πολιτικές πρακτικές. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε και με σοβαρότητα περιμένουμε και από σύσσωμη την Αντιπολίτευση να κάνει, είναι να καταδικάσουμε το χτύπημα από όπου και αν προέρχεται. Απεύχομαι να είναι Έλληνες αυτοί οι οποίοι όπλισαν αυτήν τη ρουκέτα, αλλά έστω και αν είναι Έλληνες, αυτοί στρέφονται ενάντια των ιδίων συμφερόντων της Ελλάδας. Αυτήν τη φωνή ελπίζω να την ακούσουμε από όλα τα κόμματα σήμερα. Έρχομαι στο συγκεκριμένο θέμα των λιμανιών. Η κυβερνητική πολιτική είναι συγκεκριμένη, έχει στρατηγικό και ουσιαστικό σχέδιο. Ποιο είναι αυτό; Να προσελκύσει στα λιμάνια μεγάλες ξένες επενδύσεις, να αποκτήσουν τα ελληνικά λιμάνια και ιδιαίτερα τα δυο μεγάλα λιμάνια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης διεθνείς εταίρους με τους οποίους θα μπορέσουν να γίνουν ουσιαστικά κέντρα παραγωγής πλούτου και θέσεων εργασίας για τον τόπο μας. Ας ξεκινήσουμε από το απλό. Τα λιμάνια, έτσι όπως λειτουργούν, εξυπηρετώντας μόνο το εσωτερικό εμπόριο, μπορούν σε καμία περίπτωση να είναι μεγάλοι οργανισμοί ιδιαίτερα κερδοφόροι; Όχι. Από τον τζίρο που σήμερα κάνει ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π. περίπου το 15% με 20% αφορά την εγχώρια αγορά -εισαγωγές και εξαγωγές- και όλο το υπόλοιπο είναι διαμετακομιστικό εμπόριο. ¶ρα, το να αποκτήσουν τα λιμάνια στρατηγικούς εταίρους, οι οποίοι έχουν τη δύναμη να φέρνουν περισσότερα εμπορεύματα στον Πειραιά, να καταστήσουν τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη ως μεγάλα κέντρα διαμετακομιστικού εμπορίου, αυτό είναι προς όφελος της εθνικής οικονομίας, των δυο αυτών εταιρειών και, βεβαίως, των χιλιάδων εργαζομένων που θα δουλεύουν μέσα ή γύρω από τα λιμάνια, εξυπηρετώντας αυτά τα εμπορεύματα. Καθιστούν, δηλαδή, τη χώρα μας ως κέντρο στο διεθνές εμπορικό σύστημα, κάτι το οποίο έκαναν και οι προηγούμενες διοικήσεις του Ο.Λ.Π. μέσα από την ιδιαίτερα επωφελή τελικά για τα συμφέροντα του Ο.Λ.Π. συμφωνία που έχει υπογραφεί με μια εταιρεία η οποία φέρνει ένα τεράστιο κομμάτι τζίρου στο λιμάνι του Πειραιά και από το οποίο πληρώνονται και αυτές οι υπέρογκες αμοιβές, οι καταχρηστικά υπέρογκες αμοιβές, των εργαζομένων και ο Ο.Λ.Π., παρά τα υψηλά κόστη εργοδοσίας, σημειώνει κέρδη. Αυτό προσπαθούμε εμείς να διευρύνουμε και να το ενσωματώσουμε στη λειτουργία του Λιμανιού μέσα από επενδύσεις που υπολογίζουμε ότι θα φθάσουν τα 500.000.000 ευρώ. Αυτό θέλουμε να κάνουμε και έχουμε στρατηγικό ουσιαστικό σχέδιο και δεν έχει καμία σχέση με αυτά που έλεγε πριν από λίγο ο κ. Φλωρίδης, ότι δηλαδή η Κυβέρνηση δεν έχει στόχο. Η κυβέρνηση, που δεν είχε σχέδιο, ήταν η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όταν μετοχοποιούσε τον Ο.Λ.Π. και αντί τα χρήματα, τα οποία εισέπραττε από τη μετοχοποίηση, να τα επενδύσει στην ανανέωση του εξοπλισμού του Ο.Λ.Π., στη διεύρυνση των προβλητών, στην κατασκευή της τρίτης προβλήτας ή στο μεγάλωμα της πρώτης προβλήτας, που τώρα επί Κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας υλοποιείται, πήγαινε και κάλυπτε τρύπες του Προϋπολογισμού. Τότε εγκληματούσατε, τότε που είδατε αυτές τις εταιρείες ως περιθώριο, ως φορέα χρηματιστηριακού παιχνιδιού ή αποκομιδής πρόσκαιρων οφελών για τον κρατικό Προϋπολογισμό, βουλώνοντας τρύπες. Ποιο ήταν το σχέδιο τότε; Ποιο ήταν το αναπτυξιακό πλάνο το οποίο υπηρετήσατε ποτέ στα λιμάνια; Κανένα. Καιροσκοπικά το αντιμετωπίσατε. Πρώτη φορά έρχεται μια Κυβέρνηση και λέει ότι εμείς θέλουμε τα λιμάνια να τα καταστήσουμε στρατηγικό κόμβο προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στη χώρα. Και νομίζω ότι αυτή η πολιτική είναι μια πολιτική που διευρύνει και τα όρια της εθνικής ασφάλειας, διότι ετέθη και το θέμα της εθνικής ασφάλειας, κατά πόσο τα λιμάνια θα μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν. Είναι πολύ σημαντικότερο ένα λιμάνι το οποίο εξυπηρετεί το σύνολο της νοτιανατολικής Μεσογείου και ένα μεγάλο κομμάτι του εμπορίου της Βαλκανικής από ένα λιμάνι το οποίο μόνο περιφερειακά δρα και εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας πόλης ή μιας μικρότερης περιοχής. Χαρακτηριστικά θα σας πω ότι αν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πραγματικά αποτελέσει το κέντρο που οραματιζόμαστε να αποτελέσει, δηλαδή να είναι το κέντρο του εμπορίου για όλη τη Βαλκανική, αυτό το καθιστά πολύ πιο ασφαλές απ’ ότι να εξυπηρετεί μόνο την πόλη της Θεσσαλονίκης ή την περιφέρεια της Μακεδονίας. Νομίζω ότι αυτό το οποίο απεδείχθη απ’ όλη αυτή τη συζήτηση γύρω από τα λιμάνια, είναι ο λάθος τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε η μετοχοποίηση στο παρελθόν. Η μετοχοποίηση των λιμανιών υπήρξε μια πράξη που στρεφόταν τελικά ενάντια στο ίδιο το συμφέρον των λιμανιών. Εμείς πιστεύαμε στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΠ και της δημόσιας περιουσίας την οποία θα έπρεπε να έχει ο ΟΛΠ. Από εκεί και πέρα πιστεύουμε στους ιδιώτες για να λειτουργήσουν καλύτερα αυτή τη δημόσια περιουσία. Δεν απεμπολεί σήμερα η Κυβέρνηση, μέσα από αυτά τα οποία λέει, καμιά δημόσια περιουσία, δεν εκποιεί τίποτα, δεν πουλάει κάτι. Τη διαχείριση δίνει. Και αυτή θέλουμε να τη δώσει με συγκεκριμένη οφέλη, με business plan και επενδύσεις που θα έρθουν από το εξωτερικό ή από το εσωτερικό από επενδυτές που θέλουν να βάλουν λεφτά, εκεί που έχουν βάλει τόσα χρόνια πριν οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ και το ελληνικό δημόσιο δημιουργώντας αυτούς τους οργανισμούς λιμένος. Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από τη μέχρι τώρα συζήτηση της συγκεκριμένης επερώτησης αποδεικνύεται κάτι: Ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν είχε, ούτε έχει συγκεκριμένο πλάνο, σχέδιο, όραμα για την εθνική λιμενική πολιτική. Αυτό το οποίο δημιούργησε στο παρελθόν αποσπασματικά είναι κάτι το οποίο δεν εντασσόταν πουθενά και σε κανένα σχεδιασμό. Και ήταν στη λογική που πάντα επεκράτησε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. όσο είχε τη διακυβέρνηση της χώρας, μέσα από τις μετοχοποιήσεις και τις αθρόες εισαγωγές και τις εκποιήσεις ποσοστών δημοσίων εταιρειών στο χρηματιστήριο, χωρίς αυτό να σημαίνει αλλαγή στον τρόπο διοίκησης, διαχείρισης της εταιρείας, μεγιστοποίηση των οφελών για την εθνική οικονομία. Ό,τι κάνατε με την άκρατη μετοχοποίηση του Ο.Τ.Ε., με την πώληση των ΕΛ.ΠΕ. με τη μετοχοποίηση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας ή της Δ.Ε.Η., αυτά τα οποία σήμερα δεν κατάλαβα για ποιο λόγο κατηγορούμαστε εμείς από τον κ. Φλωρίδη ότι ολοκληρώνουμε -και τα ολοκληρώνουμε βάσει σχεδίου και βάσει ενός συγκεκριμένου οράματος που λέει ότι όταν μετοχοποιούμε, όταν δίνουμε κομμάτια περιουσίας σε ιδιώτες καλό είναι να δίνουμε και τη διαχείριση γιατί είναι καλύτεροι διαχειριστές οι ιδιώτες από το δημόσιο- αυτό εσείς σήμερα το καταδικάζετε ενώ ήταν μια πολιτική την οποία ανερμάτιστα εφαρμόσατε χωρίς όμως σχέδιο και χωρίς προφανή οφέλη. Εμείς θα ολοκληρώσουμε αυτή την πολιτική μας στα λιμάνια και θα την ολοκληρώσουμε με επιτυχία και προς όφελος και των δυο πόλεων, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που έχουν ανάγκη από νέες επενδύσεις στις λιμενικές τους υποδομές.