Συνέντευξη στην εκπομπή της ΝΕΤ 105,8 : " Στα μέσα και στα έξω" με τους Γιάννη Παντελάκη και Γιάννη Ρουμπάτη. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: « Είναι δεδομένο ότι θα υποστεί ένα πλήγμα ο τουρισμός -σίγουρα στη Σαντορίνη- και το θέμα είναι τι προσπάθειες μπορούν να γίνουν για να ανατραπεί αυτή η εικόνα;…να συμβαίνει ένα ναυάγιο λίγα μέτρα από τις ακτές ενός ελληνικού νησιού…» Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: « Ναυάγια, ατυχήματα γίνονται στη θάλασσα και σίγουρα δεν είναι τόσο αποτρεπτικό στο να έρθουν κάποιοι τουρίστες. Οι εικόνες που «ταξίδεψαν» τις πρώτες στιγμές έλεγαν ναι η Ελλάδα ανταποκρίθηκε, τα σωστικά συνεργεία λειτούργησαν, ναι βγήκαμε άνετα από το πλοίο που βυθιζόταν. Από εκεί και πέρα η οποιαδήποτε υπερβολή λέμε βεβαίως δημιουργεί περισσότερες εντυπώσεις…» ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: « Δηλαδή να τα κρύβουμε;» Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: « Όχι, σε καμία περίπτωση. Είπα για αστήριχτες εντυπώσεις, έχω ακούσει εξωφρενικά πράγματα για τον τρόπο που αντιμετωπίζεται ένα ναυάγιο, ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, το πώς θα έπρεπε να μη μείνει το ναυάγιο στο συγκεκριμένο ύφαλο…» ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: « Υπάρχουν όμως θεμιτά ερωτήματα γύρω από το τι έγινε ή δεν έγινε…» Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: « Σίγουρα υπάρχουν. Γιατί αυτό το πλοίο ενώ προβλέπεται να αδειάζει σε μισή ώρα, έκανε τόσες ώρες να αδειάσει; Δεν το ξέρω.» ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: « Υπάρχει μια απάντηση από την πλευρά της εταιρίας ότι προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα πήρε περισσότερες ώρες προκειμένου να εκκενωθεί πιο άνετα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.» Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: « Είναι λογικό επιχείρημα. Το να αντιμετωπίσουμε λοιπόν με νηφαλιότητα ορισμένα πράγματα γύρω από το ναυάγιο είναι πιο ουσιαστικό από το να γίνουμε όλοι οι άνθρωποι που ψάχνουμε να ανακαλύψουμε τρομερά πράγματα, όπως αυτό που κυκλοφόρησε έντονα ότι ήθελαν τελικά να βυθίσουν το πλοίο. Νομίζω ότι αυτά τα πράγματα από ένα σημείο και μετά είναι αστειότητες. Αυτό που ξέρω είναι ότι καμία εταιρία κρουαζιεροπλοίων στον κόσμο -που έχει επενδύσει εκατομμύρια δολάρια σε διαφήμιση και προβολή για να φέρει τουρίστες κάτω από το σήμα της, έχει 13 κρουαζιερόπλοια στην περιοχή- δεν θέλει λοιπόν να βυθιστεί κανένα καράβι της. Από εκεί και πέρα, αν εμπιστεύεται ένα νεαρό καπετάνιο που δεν έχει την απαιτούμενη πείρα και πρώτη φορά στα 35 του χρόνια παίρνει ένα κρουαζιερόπλοιο κάνει μια απίστευτη επιπολαιότητα και μέσα στον πανικό του αντί να κάνει τις ενδεδειγμένες κινήσεις συζητάει με την εταιρία. Αυτό είναι βεβαίως θέμα λειτουργίας… Υπάρχει μια ανυπολόγιστη ευθύνη της τοπικής κοινωνίας της Σαντορίνης.» ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: « Με ποια έννοια το λέτε;» Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: « Εδώ και 15 χρόνια και η προηγούμενη κυβέρνηση και αυτή η κυβέρνηση έχει πει στη Σαντορίνη και στους τοπικούς φορείς να αποφασίσουν που θέλουν το νέο λιμάνι και καμία τοπική αρχή, κανένα τοπικό επιμελητήριο, κανένα δημοτικό συμβούλιο που θέλει να κατασκευαστεί το νέο λιμάνι, διότι εξυπηρετούνται τα συμφέροντα αυτών που έχουν τα γαϊδουράκια και ανεβάζουν τους τουρίστες, τα συμφέροντα των λεμβούχων, όλα τα μικροσυμφέροντα χωρίς να εξυπηρετείται το μεγάλο συμφέρον που είναι να κατασκευαστεί ένα νέο λιμάνι…» ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: « Η τοπική κοινωνία όμως δεν φταίει, επειδή στούκαρε ένα καράβι σε ένα βράχο και με τέτοια δύναμη…» Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: « Όχι, όπως δεν φταίει και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για κάτι τέτοιο. Φταίει ένας πλοίαρχος ο οποίος δεν έκανε καλά τη δουλειά του. Δεν ξέρω τι έκανε ακριβώς ο λιμενάρχης θα το δούμε από την πορεία των ερευνών, ούτε ο υπουργός είναι υπόλογος για τις πράξεις του λιμενάρχη.»