Συνέντευξη στον "Τύπο της Κυριακής" και στην Δημοσιογράφο Κατερίνα Κατσαβού Ερ.: Ένα από τα αναπάντητα ερωτήματα του ναυαγίου είναι ποιος είχε την επιχειρησιακή ευθύνη. Γνωρίζετε ποιος έδωσε εντολή να ρυμουλκηθεί το κρουαζιερόπλοιο στο σημείο όπου και ναυάγησε; Απ.: Είναι ξεκάθαρο από όλες τις διεθνείς συμβάσεις ότι την τελική ευθύνη για την τύχη του πλοίου έχει αποκλειστικά ο καπετάνιος. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι αρχές είναι υποδείξεις και απαγορεύσεις. Τέτοια απαγόρευση φαντάζομαι ότι του έδωσαν για την προσάραξη στα αβαθή μεταξύ της παλαιάς και νέας Καμένης (τα νησάκια του ηφαιστείου της Σαντορίνης ) γιατί αποτελεί χώρο προστατευόμενο από τη NATURA. Ερ.: Διαπιστώσατε ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού; Απ.: Όχι βέβαια. Όλος ο κόσμος είδε ότι μέσα σε πολύ σύντομο διάστημα, από την στιγμή που ενημερώθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων του ΥΕΝ, στήθηκε μια γιγαντιαία επιχείρηση από το κράτος και τους τοπικούς φορείς προκειμένου να συνδράμουν στην διάσωση. Αυτό θα έπρεπε να το είχε συνυπολογίσει η αξιωματική αντιπολίτευση πριν προχωρήσει σε ανεύθυνους λαϊκισμούς. Πόσο μάλλον όταν κανείς δεν έχει ξεχάσει τις δικές τους τεράστιες ευθύνες με το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ όπου η κρατική μηχανή έμεινε κυριολεκτικά καθηλωμένη. Θα ξεχάσουμε ότι εκείνη τη νύχτα έμειναν στο έδαφος τα ελικόπτερα «Super Puma» και ότι η μόνη βοήθεια που είχαν οι ναυαγοί ήταν από τους ψαράδες της Πάρου; Ερ.: Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην καταμέτρηση των επιβατών. Ποιος φταίει γι’ αυτό; Απ.: Δεν το γνωρίζω. Για όλα αυτά τα ζητήματα θα απαντήσει η προανάκριση και οι ευθύνες θα καταλογιστούν. Ερ.: Θεωρείτε ότι το ναυάγιο θα πλήξει τον τουρισμό μας; Αναμφίβολα έχει δημιουργήσει εντυπώσεις στο εξωτερικό. Θεωρώ όμως ότι ο Ελληνικός τουρισμός έχει ισχυρά θεμέλια και με την κατάλληλη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων φορέων θα τις αντιμετωπίσουμε. Απ.: Θεωρώ πάντως ότι ο κίνδυνος είναι «εντός των τειχών» γιατί παρατηρώ τα τελευταία εικοσιτετράωρα μια ανεύθυνη προσπάθεια από ορισμένα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης να απαξιώσουν την Ελληνική ναυτοσύνη και να αμφισβητήσουν την αξιοπιστία συνολικά της ακτοπλοΐας. Για να μην παρεξηγηθώ δεν λέω να μην γίνεται κριτική ή να μην εντοπίζονται λάθη και παραλείψεις. Αυτό όμως είναι τελείως διαφορετικό από το να βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας. Ερ.: Κατά την εμπειρία σας, ποια είναι η κατάσταση στα Λιμεναρχεία; Λειτουργούν ικανοποιητικά για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε ανάλογα περιστατικά; Απ.: Θα σας έλεγα σε γενικές γραμμές ότι επιτελούν το καθήκον τους. Πολλές φορές μάλιστα ανταποκρίνονται στα καθήκοντα τους παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό μέσα κ.α. υπάρχει πάντως και ένα πρόβλημα νοοτροπίας που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 90 και η οποία κρατά μακριά από τα «μάχιμα» λιμεναρχεία τους αξιωματικούς καριέρας. Προσωπικά πιστεύω ότι η υπηρεσία σε αυτά θα έπρεπε να θεωρείται κριτήριο για την εξέλιξη τους και να μην επιβραβεύονται όσοι έχουν υπηρετήσει αποκλειστικά και μόνο στην κεντρική υπηρεσία. Ερ.: Υπάρχει ενδεχόμενο ανέλκυσης του πλοίου; Εσείς τι θα προτείνατε; Απ.:Δεν είμαι αρμόδιος για να το κρίνω αυτό. Τις σχετικές αποφάσεις θα τις λάβουν οι αρμόδιες αρχές. Ερ.: Το ναυάγιο με τις παράπλευρες συνέπειές του όπως το ενδεχόμενο θαλάσσιας ρύπανσης, ήλθε να προστεθεί σε μια δύσκολη συγκυρία για την κυβέρνηση με την υπόθεση των ομολόγων. Τι πρέπει να γίνει κατά τη γνώμη σας; Απ.: Στο θέμα των ομολόγων βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία να επιρριφθούν ευθύνες. Στην περίπτωση του ναυαγίου μιλάμε για τα τραγικά λάθη του καπετάνιου. Είναι δυο εντελώς διαφορετικά θέματα που δεν σχετίζονται ούτε λειτουργούν αθροιστικά σε ότι αφορά την εικόνα της κυβέρνησης. Ερ.: Ο κ. Μεϊμαράκης πρότεινε τη σύσταση οργάνου αντιμετώπισης κρίσεων, κάτι που απέρριψε ο κ. Αβραμόπουλος. Συμφωνείτε με την πρότασή του; Απ.: Δεν πιστεύω ότι η σύσταση ενός τέτοιου οργάνου θα έλυνε τέτοιου είδους προβλήματα. Αυτό που λείπει είναι η αλληλεγγύη και η μαχητικότητα όταν βάλλονται άδικα στελέχη μας. Θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε πιο μαχητικοί στην υπεράσπιση υποθέσεων που πλήττουν την κυβέρνηση. Μ’ αυτή την έννοια θεωρώ ότι υπάρχει συνολική πολιτική ευθύνη. Ερ.: Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός στους ψηφοφόρους της ΝΔ για την υπόθεση των ομολόγων. Θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρξει πολιτική παρέμβαση; Απ.: Η βάση της Νέας Δημοκρατίας ασφαλώς και είναι προβληματισμένη και αναστατωμένη. Και διακατέχεται από αυτά τα αισθήματα γιατί δεν έχουμε καταφέρει να περάσουμε τις απόψεις μας στην Ελληνική κοινωνία αλλά και το έργο που έχουμε κάνει για να βάλουμε τάξη στο μπάχαλο που κληρονομήσαμε. Ότι δηλαδή πετύχαμε να τα αυξήσουμε τα αποθεματικά τους κατά 40% παρά το γεγονός ότι από τα 87 Ταμεία που βρήκαμε το 2004 (81 είναι σήμερα) πάνω από τα 60 Ταμεία είχαν να κλείσουν ισολογισμούς από το 1995 – 1996 –’97. Αυτά τα στοιχεία λοιπόν ο κόσμος της Νέας Δημοκρατίας θέλει να τα επικοινωνήσουμε με μεγαλύτερη σαφήνεια και επιθετικότητα.