ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αν για κάτι η Νέα Δημοκρατία θα πάρει πάλι θετική ψήφο, είναι ακριβώς γιατί αντιμετωπίζει τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης με τέτοιο τρόπο και θάρρος, που ποτέ δεν είχε επιδείξει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Θα μπορούσε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. να είναι συνοδοιπόρος σ’ αυτή την πορεία για την αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, εάν είχε ακολουθήσει μόνο τα όσα έλεγε παραμονές των εκλογών του 2004 ο αρχηγός του, ο κ. Παπανδρέου. Αυτά, όμως, τα ξεχάσατε! Σήμερα επιστρέψατε στην στήριξη των πεπραγμένων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για τα οποία έχετε καταδικαστεί από τον Ελληνικό λαό. Είναι ξεκάθαρο ότι στο χώρο της παιδείας, στο χώρο των μεταρρυθμίσεων της παιδείας το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν έχει λόγο, δεν έχει θέση, δεν έχει άποψη και πάνω απ’ όλα δεν έχει θάρρος να αντιμετωπίσει την κατάσταση που το ίδιο διαμόρφωσε τόσα χρόνια. Γιατί αλλιώς θα είχε πραγματικά προχωρήσει μπροστά και θα είχε δει τα θετικά που έχουν γίνει –μ' αυτόν τον πόλεμο μέσω του οποίου πέρασαν φέτος το χειμώνα τα δύσκολα μέτρα για την εκπαίδευση- σε ό,τι αφορά το πανεπιστήμιο, θα είχε στηρίξει τις θετικές ρυθμίσεις αυτών των νομοσχεδίων και δεν θα είχε κρυφτεί πίσω από την πολυφωνία του, πίσω από τις διαφορετικές εκφράσεις της πολιτικής που τα στελέχη του εξέφραζαν. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. πρέπει να ξεκαθαρίσει κάποια στιγμή τι πιστεύει όσον αφορά τα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας. Δυστυχώς δεν έχει καθαρό λόγο και γι’ αυτό –επειδή δεν έχει καθαρό λόγο- θα καταδικαστεί ξανά από τον ελληνικό λαό. Ο ελληνικός λαός θα σας στείλει σε άλλα πολλά προγραμματικά συνέδρια, για να αποκτήσετε επιτέλους ένα ύφος και μια φωνή. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σ’ αυτή τη συζήτηση που κάνουμε σήμερα για το Ελληνικό –και όχι ελεύθερο- Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στα δέκα ερωτήματα που θέτουν οι Βουλευτές της Αντιπολίτευσης, κανένα μα κανένα δεν έχει σχέση με τους φοιτητές. Είναι δέκα ερωτήματα που αφορούν μόνο θέματα διοίκησης και μάλιστα φωτογραφίζοντας συγκεκριμένες περιπτώσεις και ανθρώπους για τους οποίους έγινε η συγκεκριμένη επερώτηση. Γιατί εάν είχατε πραγματικά ζέση και ενδιαφέρον για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, θα ρωτούσατε τα εξής: Πού πάνε οι απόφοιτοί του μετά; Έχει αντίκρισμα το πτυχίο του στην αγορά εργασίας; Αξιοποιούν το δίπλωμά τους; Κατακτούν γνώσεις; Κάποιοι απ’ αυτούς μπαίνουν σ’ άλλη επιστημονική διαδικασία ή μπαίνουν ενδεχομένως και σε κάποιο περαιτέρω μεταπτυχιακό πρόγραμμα; Έχει βγάλει το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο αποφοίτους ποιότητας; Το δίπλωμά του έχει σήμερα μια αξία στην αγορά εργασίας; Αυτά είναι ερωτήματα και πάνω σε αυτά, ξεκινώντας απ’ αυτά, να αξιολογήσετε το έργο που έχει γίνει. Εσείς τι φέρατε εδώ; Συκοφαντικά δημοσιεύματα, δημοσιεύματα τα οποία καταρρίπτονται από επιστολές. Φέρατε δημοσίευμα που παρουσιάζει, όπως λέτε, ότι ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, που επέλεξε η Νέα Δημοκρατία το 2004, προήχθη σε καθηγητή το 1992 με ακαδημαϊκό πραξικόπημα! Κρίνετε την κρίση ως ακαδημαϊκό πραξικόπημα και έρχεται η ίδια η επιστολή του συμμετέχοντος στην Επιτροπή Αξιολόγησης, του Καθηγητή κ. Φιλίππου, πρώην συναδέλφου της Κυπριακής Βουλής και Υπουργού της Κύπρου, που λέει «Όχι μόνο τον ψήφισα, αλλά θα τον ξαναψήφιζα και εάν συμμετείχα θα ψήφιζα πάλι τον κ. Σκιαβαρίκα για καθηγητή». Συκοφαντία! Αν είναι αυτό το επίπεδο της Αντιπολίτευσης... Και συνεχίζουμε. Απαξιώνετε προσωπικά τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου ως μη καλό επιστήμονα, για να καταθέσει μετά ο ίδιος το βιογραφικό του, για να αναδειχθεί αν ο άνθρωπος αυτός, με τόσα χρόνια στα εκπαιδευτικά πράγματα και στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και τόσες δημοσιεύσεις, είναι ή δεν είναι αξιόλογος επιστήμονας. Τι συμβαίνει; Οι αξιόλογοι πανεπιστημιακοί βρίσκονται μόνο στο χώρο του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Εσείς δηλαδή με τους αξιόλογους επιστήμονες διατηρήσατε την ίδια διοίκηση επί εννέα χρόνια; Δεν βρέθηκε κανένας άλλος αξιολογότερος να αντικαταστήσει τη διοίκησή σας; Ή πρέπει να συνεχίσουμε πάλι να διατηρούμε όλους αυτούς που είχατε διορίσει σε θέσεις, χωρίς να εφαρμόζουμε μια καινούρια πολιτική; Λέτε, επίσης, στα ερωτήματά σας ότι κάνουμε πειθαρχικές διώξεις δύο κοσμητόρων για να κάμψουμε –λέει- την ακαδημαϊκή τους στάση, θυμίζοντας τον αυταρχισμό της Δεξιάς σε παλαιότερες εποχές. Θέλετε να μιλήσουμε επί της ουσίας; Δεν θα αναφέρω επίθετα μόνο και μόνο γιατί δεν τα αναφέρατε εσείς, γιατί δεν είχατε το θάρρος να τα αναφέρετε. Διότι ο ένας μεταξύ άλλων κατηγορείται για υβριστικό περιεχόμενο επιστολών προς τη Διοικούσα Επιτροπή που, ό,τι και να κάνουμε, αντιβαίνει στα ακαδημαϊκά ήθη και για υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του και ο άλλος γιατί επί ένα χρόνο δεν παρέδιδε το μάθημα για το οποίο πληρωνόταν και έστελνε κάποιον άλλο. Δηλαδή τι θέλετε εσείς; Να διατηρήσουμε τους χαμένους και «ιπτάμενους» καθηγητές; Αυτό είναι το όραμά σας για την Παιδεία; Το ζήσαμε αυτό. Απέτυχε το μοντέλο. Θέλουμε και από τους καθηγητές ευθύνη. Και πρέπει να έχουν ευθύνη απέναντι σ’ αυτά τα οποία κάνουν. Δεν μπορεί να αναλαμβάνουν θέσεις και αρμοδιότητες και μετά να μην αντεπεξέρχονται σ’ αυτές. Πάμε παρακάτω, στα οικονομικά. Λέτε πώς αυξήσαμε τα δίδακτρα τόσο τραγικά. Αν δεν κάνω λάθος, από το 2001 έως το 2002 τα αυξήσατε κατά 20%. Από το 2003 έως το 2004 κατά 13,58%. Και από το 2004 έως το 2005 -πράξη της προηγούμενης περιόδου- αυξήθηκαν κατά 16,7%. Κι εμείς τι λέμε; Λέμε ότι το 2006-2007, δηλαδή η τρέχουσα χρονιά, δεν έχει αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη, ούτε η επόμενη, ούτε η μεθεπόμενη. Βεβαίως το θέμα των διδάκτρων είναι κάτι το οποίο πρέπει να το συζητήσουμε. Όμως η δικιά μας φιλοσοφία είναι η εξής: Χωρίς να είναι απαγορευτικά τα δίδακτρα -γιατί συζητάμε για 700 και 850 ευρώ- να είναι τόσα ώστε να καλύπτονται και οι ανάγκες και να μην υπάρχει η διάθεση αποκλεισμού. Και τέλος ερχόμαστε στο κτιριακό, για το οποίο ακούσαμε χλευαστικά σχόλια πριν από λίγο από τον κατελθόντα από το Βήμα Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Δεν κόβουμε κορδέλες οργανωμένες απ’ το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αν είχαμε συνεχίσει στο ρυθμό σας, τότε δεν θα κτιζόταν και δεν θα ξεκινούσε σήμερα το κτιριακό συγκρότημα στην Πάτρα, γιατί με τους ρυθμούς με τους οποίους πήγαινε θα απεντασσόταν από το Γ’ ΚΠΣ. Και αντιθέτως έγινε ένας αγώνας δρόμου να βγουν οι μελέτες, να προκηρυχθούν οι μελέτες, να υιοθετηθούν, να περάσουν, να εγκριθούν και σήμερα έχουμε μπει στη φάση της υλοποίησης. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κλείνοντας αυτές τις λίγες παρατηρήσεις θα ήθελα να θυμίσω στα στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ένα και μόνο πράγμα, ότι στο χώρο της Παιδείας δεν κάνουμε πολιτική βάσει προσώπων, αλλά κάνουμε πολιτική για τις επόμενες γενιές. Και αυτό θα πρέπει να μας καθιστά όλους πολύ περισσότερο υπεύθυνους: Να μην υιοθετούμε άκριτα κατηγορίες που έρχονται στα γραφεία μας, αλλά αντίθετα να βλέπουμε το μεγάλο πεδίο. Και το μεγάλο πεδίο είναι το να προσφέρουμε στους Έλληνες, και ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους, πολλές εναλλακτικές λύσεις για τη μόρφωσή τους, την εκπαίδευσή τους και την προαγωγή τους. Ευχαριστώ.