Την ανάληψη πρωτοβουλιών προκειμένου το Τραμ να γίνει πιο ελκυστικό μέσο μεταφοράς για τους κατοίκους των Νοτίων προαστίων ζητεί με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Βουλευτής Β’ Αθήνας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Επισημαίνει μάλιστα ότι είναι επιτακτική ανάγκη να συνδεθεί το Τραμ με το Μετρό και ότι ο συγκεκριμένος σχεδιασμός θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων. Συγκεκριμένα στην Υπ’ αριθμ. 12484/1-7-2010 Ερώτηση του αναφέρει:
«Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ο ΟΑΣΑ πρόκειται να μετεξελιχθεί σε ένα νέο φορέα που θα ασκεί κεντρικά το σχεδιασμό, το συντονισμό, την εποπτεία και την παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου σε ολόκληρη την Αττική.
Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης προωθούνται μια σειρά από παρεμβάσεις στη λειτουργία του ΤΡΑΜ (το λεγόμενο «πράσινο κύμα» που θα δίνει προτεραιότητα στους συρμούς στις διασταυρώσεις και τα φανάρια) προκειμένου να αντιμετωπιστεί τα βασικότερο πρόβλημα αυτού του μέσου σταθερής τροχιάς και το οποίο αφορά τον χρόνο της διαδρομής.
Σήμερα το Τραμ εξυπηρετεί ημερησίως περίπου 65.000 επιβάτες και η διαδρομή Σύνταγμα – Βούλα διαρκεί 65 λεπτά. Με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις η διαδρομή θα καλύπτεται σε 50 λεπτά. Αυτή η βελτίωση δεν φαίνεται πάντως ικανή να προσελκύσει πολλούς περισσότερους επιβάτες και καθιστά επιτακτική την ανάγκη αναζήτησης νέων λύσεων όπως για παράδειγμα την διασύνδεση της γραμμής με το ΜΕΤΡΟ το οποίο αναμένεται να φτάσει στη Γλυφάδα έως το τέλος του 2011.
Ερωτάται ο Υπουργός
Εάν ο ΟΑΣΑ που αποκτά την ευθύνη να σχεδιάσει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τις διαδρομές που θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό προτίθεται να μελετήσει και την πιθανή διασύνδεση του ΤΡΑΜ με τις μελλοντικές επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ;
Εάν θα ξεκινήσουν άμεσα οι σχετικές μελέτες, πριν ολοκληρωθούν τα έργα για το Μετρό, προκειμένου να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος;»