Ομιλία Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στην ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την Αξιοποίηση του πρ.αεροδρομίου του Ελληνικού

"Θέλουμε να στείλουμε σαφώς το μήνυμα ότι η Ελλάδα χρειάζεται να μπει σε τροχιά ανάπτυξης"

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά από σειρά καταιγιστικών νομοθετικών ρυθμίσεων που πέρασαν από τη Βουλή, που έχουν να κάνουν με περικοπές, με μειώσεις, με αύξηση της φορολογίας, επιτέλους συζητάμε –με πολύ μεγάλη πίεση, οφείλω να ομολογήσω- τρία διαφορετικά αναπτυξιακά project.
Το πρώτο είναι το Ελληνικό, η αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου. Το δεύτερο είναι το πρόγραμμα ΗΛΙΟΣ, δηλαδή η φιλόδοξη προσπάθεια να εξάγουμε τον ήλιο μας υπό τη μορφή ενέργειας στο εξωτερικό και το τρίτο είναι οι ρυθμίσεις για τα βιοκαύσιμα που θα μπορούσαν να οργανώσουν καλύτερα την αγροτική μας παραγωγή.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά τους. Θεωρώ, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι ο τρόπος με τον οποίο προχωράμε είναι τρόπος που δεν δείχνει ούτε βαθιά σκέψη ούτε βαθιά οργάνωση.
Δεν είναι τυχαίο ότι το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού έρχεται αρκετούς μήνες αφού το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου έχει ζητήσει προσφορές από επενδυτές για τη συμμετοχή τους στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ, που είναι και η εταιρεία που διαχειρίζεται το χώρο του πρώην αεροδρομίου.
Δηλαδή, βγήκαμε στη Διεθνή Κοινότητα, είπαμε ότι έχουμε αυτή την εταιρεία, θέλουμε να μας πείτε ποιοι ενδεχομένως ενδιαφέρεστε να μπείτε σε μία συζήτηση εξαγοράς της, αλλά δεν έχουμε πει τι δικαιώματα έχει αυτή η εταιρεία. Τα δικαιώματα τα δίνουμε σήμερα, μερικές μέρες μόνο πριν την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής πρότασης. Αυτό δείχνει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η απερχόμενη Κυβέρνηση όλα τα σοβαρά θέματα, με προχειρότητα και χωρίς πραγματικό σχεδιασμό.
Ξέρετε, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και η παραλία του Αγίου Κοσμά πάντοτε αποτέλεσε ένα πεδίο συζήτησης σε όλη την κοινωνία για το πώς θα μπορούσε καλύτερα να αξιοποιηθεί. Υπήρχαν μαξιμαλιστικές προτάσεις, τις οποίες υποστήριζε ο Γιώργος Παπανδρέου όταν περιδιάβαινε τους χώρους παραμονές των εκλογών του 2009 και έλεγε ότι θα γίνει όλο πάρκο, δεν δεχόμαστε κανένα κτίσμα, δεν δεχόμαστε καμία κατοικία, δεν δεχόμαστε καμία εμπορική χρήση, δεν δεχόμαστε τίποτα, θέλουμε μόνο πάρκο!
Και σήμερα ο στενός του συνεργάτης, ο τότε εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ, φέρνει ένα νομοσχέδιο που από όλες τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί, ίσως είναι αυτή που χτίζει πολύ περισσότερο από οτιδήποτε είχε σκεφθεί στο παρελθόν κανείς. Αυτό δείχνει πόσο οβιδιακά και το ίδιο το ΠΑΣΟΚ έχει αλλάξει μέσα σε δύο χρόνια.
Δεν πιστεύω και δεν πίστευα ποτέ ότι το Ελληνικό μπορούσε να αξιοποιηθεί μόνο ως πάρκο. Δεν υπήρχαν ούτε οι πόροι, δεν υπήρχε ούτε η δυνατότητα να πούμε ότι σε αυτή την έκταση των 6.200 στρεμμάτων, η οποία σήμερα κρατείται από πάρα πολλές και διαφορετικές χρήσεις, θα μπορούσε να γίνει μόνο πάρκο.
Θα έπρεπε σαφέστατα να είναι και πόλος ανάπτυξης και πόλος πρασίνου. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι θα πρέπει να δούμε πώς θα κάνουμε και θα προσφέρουμε στο Ελληνικό, αυτό που θα σηματοδοτεί την εμπροσθοβαρή ανάπτυξη της χώρας. Όχι να ξαναφτιάξουμε μόνο απλά μπετά ή shopping malls και κινηματογράφους, αλλά να θεμελιώσουμε ένα χώρο στον οποίο θα δείξουμε ότι η Ελλάδα αλλάζει, ότι η Ελλάδα ακουμπάει τα σύγχρονα ρεύματα των επενδύσεων, δίνει χώρο, δεν πουλάει μόνο ήλιο και θάλασσα, αλλά πουλάει τα μυαλά των νέων της ανθρώπων που έχουν σπουδάσει, που σήμερα σπουδάζουν ή φιλοδοξούν να μπουν σε ένα πανεπιστήμιο και αύριο το πρωί βλέπουν μπροστά τους να επικρέμεται το φάσμα της ανεργίας.
Γι’ αυτό και πιστεύουμε ότι θα έπρεπε σε αυτό το χώρο να χωροθετήσουμε και να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό πάρκο που θα μπορούσε να στεγάσει καινούριες εταιρείες, να είναι ένας χώρος ο οποίος θα απευθύνεται στον ιατρικό τουρισμό με κλινικές και νοσοκομεία που θα απευθύνονται και σε ξένους και σε Έλληνες για να αξιοποιηθεί το πολύ σημαντικό ανθρώπινο δυναμικό και να δείξει και η ελληνική ιατρική και η ελληνική επιστημονική κοινότητα πόσο μπροστά έχει προχωρήσει.
Θα μπορούσε, επίσης, να έχει τα σύγχρονα ερευνητικά κέντρα, αυτά που θα συγχρηματοδοτούνται από τα προγράμματα του ιδιωτικού τομέα και δεν θα είναι κρατικοδίαιτοι οργανισμοί. Θα μπορούσε σε κάθε περίπτωση να είναι ένας χώρος στον οποίο θα αναπτυχθεί και θα ξεδιπλωθεί ο δυναμισμός της ελληνικής ναυτιλίας.
Όλα αυτά δυστυχώς δεν αποτυπώνονται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, το οποίο αντιμετωπίζει το χώρο ως οικόπεδο. Και από την αρχή, ξέρετε ότι έχω εκφράσει τις επιφυλάξεις με όση στήριξη και με καλή διάθεση, την οποία έχουμε δείξει σε αυτή τη δουλειά και σε αυτή τη συζήτηση την οποία έχουμε κάνει τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.
Σήμερα τι είναι το Ελληνικό; Το λέω σε αυτούς που αντιδρούν στην οποιαδήποτε αλλαγή και στον μετασχηματισμό αυτού του χώρου. Είναι μία αποθήκη Ολυμπιακών εγκαταστάσεων οι οποίες χωροθετήθηκαν και τοποθετήθηκαν ατάκτως παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων χωρίς κανένα προγραμματισμό. Επίσης, αποτελείται από καταπατημένες χρήσεις, όποιος δεν είχε τι να πάει πού πήγαινε και έπαιρνε ένα χώρο στο Ελληνικό. Έχει χωροθετηθεί από την ίδια την Κυβέρνηση κέντρο υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών, έχει στεγάσει το Κτηματολόγιο, τον Δήμο Ελληνικού, παρκινγκ. Τέλος πάντων, όποιος δεν είχε να βάλει τι, από όλο το δημόσιο και τους ευρύτερους φορείς του δημοσίου, το έβαζε στο Ελληνικό.
Χαρακτηριστικά θα σας δείξω μόνο μία ταμπέλα που λέει ότι η ΔΕΠΑΝΟΜ χωροθέτησε και προκήρυξε μάλιστα και διαγωνισμό για να φτιαχτεί αστικό κέντρο υγείας με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Δεν ξέρω από πότε είναι η ταμπέλα, σίγουρα το έργο δεν έχει γίνει.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ποιος το προγραμμάτισε αυτό;

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, μπορεί και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Η Κεντρική κυβέρνηση ή Δήμος;

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Όχι, Κεντρική κυβέρνηση, το Υπουργείο Υγείας.
Αυτό δείχνει μια συνολική αντιμετώπιση του χώρου. Όλες οι κυβερνήσεις, όλοι οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είδαν το Ελληνικό σαν να βολέψουμε κάτι, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν χρήσεις οι οποίες είναι αμετακίνητες. Και χαίρομαι που έκανε δεκτές όλες τις παρατηρήσεις ο Υπουργός και κρίνει ως αμετακίνητη τη χρήση του Τραμ, μία επένδυση που έχει γίνει και δεν μπορεί να πάει αλλού το αμαξοστάσιο, αμετακίνητη που έχει γίνει την επένδυση στο FIR Αθηνών.
Πάμε, όμως, παρακάτω. Δεν είναι μόνο οι χρήσεις οι οποίες υπάρχουν, αλλά είναι και οι χρήσεις οι οποίες πρέπει να υπάρχουν. Δεν μπορούμε να συζητάμε για μια ευρύτερη περιοχή που έχει κοντά στο ένα εκατομμύριο κόσμο και να πούμε ότι ο σταθμός της πυροσβεστικής θα μετακινηθεί από εκεί, όπως σήμερα η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ θέλει να κάνει.
Πάλι έγιναν τροποποιήσεις στη σωστή κατεύθυνση στο νομοσχέδιο. Ελπίζω να αποκτήσει και η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ και τη σύνεση να μην απειλεί δημόσιες υπηρεσίες με άμεση έξωση, αλλά να πάει να κάνει μία προγραμματική σύμβαση μαζί τους και να πει ότι και αστυνομία και σταθμό πρώτων βοηθειών και πυροσβεστική θα υπάρχουν στο χώρο και παράλληλα κοινωνικές χρήσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη των περιοχών αλλά και ό,τι δημιουργηθεί μέσα στο πάρκο, όπως είναι σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, κοιμητήριο κ.ο.κ.
Νομίζω, λοιπόν, ότι σε αυτή τη συνολική αποτυχία ερχόμαστε σήμερα και απαντάμε με δύο τρόπους. Πρώτα απ’ όλα δημιουργώντας το μεγαλύτερο πάρκο στην Ελλάδα και εξασφαλίζοντας, επιτέλους μετά τις δικές μας παραινέσεις, το ότι τη συντήρηση και δημιουργία του πάρκου θα αναλάβει και ο επενδυτής. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξέρουμε ποιος θα το φτιάξει και πώς θα το πληρώνει.
Πάρκα στην Ελλάδα και στην Αττική έχουμε φτιάξει. Θα σας πω χαρακτηριστικά το πάρκο περιβαλλοντικού προβληματισμού «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» στο Δήμο Αγίων Αναργύρων Καματερού και Ιλίου. Είναι ένα πάρκο 700 περίπου στρεμμάτων στο οποίο η μόνη ποτιζόμενη έκταση είναι αυτή που βρίσκεται γύρω από την καφετέρια που είναι στο χώρο. Και αποτελεί ντροπή.

Και εκεί επικράτησαν μαξιμαλιστικές προτάσεις που δεν ήθελαν κανενός άλλου είδους ανάπτυξη στο χώρο με αποτέλεσμα ούτε πάρκο να υπάρχει ούτε να συντηρείται ούτε να έχει λύσει το πρόβλημα του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή. Άρα λοιπόν, έχει μεγάλη σημασία να ισοσταθμίσουμε το περιβάλλον με την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση του πάρκου και βέβαια να επιδείξουμε την εμπροσθοβαρή μας διάθεση για ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Τώρα που λέτε να συντήρηση κύριε Βαρβιτσιώτη του πάρκου και των δυσκολιών που υπάρχουν διάβασα ότι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στη Νέα Υόρκη είναι το Σέντραλ Πάρκ. Γιατί είναι και επιχείρηση αξιοποίησης και συντήρησης. Το ίδιο είναι μεγίστη επιχείρηση το … λιμάνι της Νέας Υόρκης. Το λέω για να αποσαφηνίσουμε τα πράγματα, ότι δηλαδή δεν συντηρείται τίποτα από μόνο του, από το Θεό ή από τη φύση, αλλά θέλει να υπαχθεί σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα επιχειρηματικού χαρακτήρα.
Με συγχωρείτε για τη διακοπή, συνεχίστε κύριε Βαρβιτσιώτη.

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Πολύ σημαντική η παρατήρησή σας. Θα σας πω μόνο κύριε Πρόεδρε, το εξής. Επειδή γίνεται πολύ μεγάλη κουβέντα το Σέντραλ Πάρκ ως προς το κόστος συντήρησης είναι κοντά στα 10.000 ευρώ το στρέμμα ετησίως. Εδώ προϋπολογίζουμε –οι οποιεσδήποτε μελέτες έχουν κατατεθεί από τους τοπικούς φορείς- ότι κόστος συντήρησης του πάρκου θα ήταν τα 2000 ευρώ το στρέμμα ετησίως.
Αν βάλουμε λοιπόν, ότι θέλουμε να φτιάξουμε πραγματικά Σέντραλ Πάρκ, τότε για τα 2000 στρέμματα είναι πάρα πολύ σημαντικό το ποσό που θα πρέπει να δαπανάται ετησίως το οποίο από κάπου θα πρέπει να προέλθει.
Θα σας πω όμως γιατί είναι βεβιασμένη η πρόταση που κάνουμε και δεν έχει τα πραγματικά χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να έχει. Για το Ελληνικό έχουν γίνει πάρα πολλές μελέτες. Έχει γίνει μελέτη από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρτ το 1996, από τους Δήμους της Αττικής, από την ΤΕΔΚΝΑ, την οποία έχει κάνει ο κ. Μπελαβίλας πρόσφατα. Έχει γίνει μελέτη του γνωστού Αθεμπίγιου, που ήλθε πληρώθηκε και μας έφερε ένα σκαρίφημα αυτού του τύπου, για να καταλαβαίνουμε τι λέμε.
Υπάρχει και αυτό που σήμερα προτείνουμε στους επενδυτές που δεν είναι μελέτη, είναι απλώς κανόνες χωροταξίας. Νομίζω λοιπόν, ότι σε αυτούς τους κανόνες χωροταξίας υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και εμείς είμαστε αποφασισμένοι μεθαύριο να βελτιώσουμε αυτή την πρόταση. Το μόνο που δεν θέλουμε είναι η συγκεκριμένη πρόταση να μην δημιουργεί δεσμεύσεις προς τους επενδυτές τέτοιου είδους ώστε μεθαύριο να μαζευτούν αποζημιώσεις για αλλαγή των όρων. Γιατί θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο σήμερα αντιμετωπίζουμε το Ελληνικό είναι σαν ένα κομμάτι γης.
Κύριε Πρόεδρε, θα πω και τις επιφυλάξεις μου στα επιμέρους άρθρα και θα εξηγήσω και το τι θεωρώ ότι κερδήθηκε σε αυτή τη διαδικασία και στο δημόσιο διάλογο και τι μέλει γενέσθαι ακόμα. Ας έλθω στο πρόγραμμα ΗΛΙΟΣ το οποίο δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στη σύλληψή του είναι κάτι θετικό. Λέμε ότι έχουμε ήλιο, έχουμε καλύτερη παραγωγή και πρόσβαση στον ήλιο έχουμε καλύτερους δείκτες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τον ήλιο, άρα θα μπορούσαμε αυτή την ενέργεια να την εξάγουμε. Φτιάχνουμε λοιπόν, ένα φορέα για να το κάνει αυτό.
Είναι βέβαιο ότι η υποχρέωση που αναλάβαμε στο ευρωπαϊκό συμβούλιο στη συνάντηση Κορυφής στις 26 Οκτωβρίου 2011 για 15 δις παραγωγής ενέργειας και εξαγωγής της από την Ελλάδα δεν βασίζεται σε καμία μελέτη. Το πρόγραμμα ΗΛΙΟΣ για να προχωρήσει χρειάζεται πραγματικά μια μελέτη, πέρα από τα δικαιώματα που δίνουμε σήμερα στην εταιρεία. Χρειάζεται μία μελέτη που θα εξασφαλίζει ότι υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης αυτής της παραγωγής και δεύτερον, ότι υπάρχει η δυνατότητα εξαγωγής αυτής της ενέργειας. Γιατί εάν είναι να την καταναλώσουμε στην Ελλάδα ουσιαστικά θα ανατρέψουμε, με τους όρους που δίνουμε στο πρόγραμμα ΗΛΙΟΣ , τον οποιοδήποτε επενδυτικό ιδιωτικό κλάδο έχει αναπτυχθεί στην ενέργεια στη χώρα μας μέσα από το σύστημα που έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές και έχουν κατατεθεί πολλές τροπολογίες για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας της αγοράς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των φωτοβολταϊκών.
Βέβαια θα θέλαμε να ξέρουμε πολύ περισσότερο για το ποιο επίπεδο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με χώρες όπως η Γερμανία, εάν υπάρχει πραγματικά βάθος ενδιαφέροντος ή είναι απλώς και στη Γερμανική πλευρά μία ωραία ιδέα να την πουλήσουμε στα Μ.Μ.Ε., να πούμε ότι η Ελλάδα θα μας πουλήσει τον ήλιο της και να τον κάνουμε ενέργεια, αλλά τελικά να μην γίνει. Γιατί τα αντίστοιχα φαραωνικού τύπου πρότζεκ στη Σαχάρα, φαίνεται ότι έχουν μείνει και από χρηματοδότηση και από ενδιαφέρον. Τότε λέγαμε ότι θα πάρουμε τον ήλιο της Σαχάρας και θα τον κάνουμε ενέργεια για την Ευρώπη.
Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Γιατί για να φύγει το ρεύμα από την Ελλάδα και να καταναλωθεί στη Γερμανία, θα πρέπει να περάσει από μια σειρά Βαλκανικών χωρών που δεν έχουν ούτε τα δίκτυα μεταφοράς, δεν υπάρχει και δεν έχει προχωρήσει ο ενεργειακός σχεδιασμός μέσα από την ενεργειακή κοινότητα νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δεν έχω δει κανένα δελτίο τύπου όπου να έχετε ενεργοποιήσει αυτό το φορέα τα τελευταία 2,5 χρόνια που κυβερνάτε. Δεν έχετε κάνει καμία συνάντηση των Υπουργών ενέργειας νοτιοανατολικής Ευρώπης για την ενίσχυση των διακρατικών δικτύων. Άρα είμαστε πάρα πολύ πίσω.
Και βέβαια υπάρχει το τελευταίο θέμα του ποιες γαίες επιτέλους θα αξιοποιούμε για τα φωτοβολταϊκά. Δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίο στήσατε τη μέχρι τώρα χρήση γης εξαίρεσε όλες αυτές τις εκτάσεις που είναι ασκεπείς με πουρνάρια και πάμε και κάνουμε φωτοβολταϊκά στις κρίσιμες και ζωντανές περιοχές που μπορούν να καλλιεργηθούν. Αυτό είναι λάθος. Σε μία χώρα που έχει πάρα πολλές βραχώδεις εκτάσεις δεν μπορείς να αξιοποιείς χωράφια που μπορούν να παράξουν πλούτο για φωτοβολταϊκά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ωφελιμότατες γαίες.

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Βεβαίως. Και αν παίρνουμε παράδειγμα από το Ισραήλ που έχει προχωρήσει πάρα πολύ στην αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κύριε Πρόεδρε, θα μάθουμε ότι κανένα στρέμμα που μπορεί να παράξει έστω και ένα κιλό σιτάρι δεν έχει αξιοποιηθεί σε φωτοβολταϊκές γιατί θα μπορούσαν κάλλιστα να εγκατασταθούν σε αυτές τις εκτάσεις τα αιολικά χωράφια που δεν έχουν κανένα πρόβλημα, δεν καλύπτουν γη. Χρησιμοποιείς τον αέρα που περνάει από πάνω.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Αυτό είναι ορθολογισμός.

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Πάμε και στην τελευταία ενότητα που αφορά τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστά, για την ενσωμάτωση της οδηγίας. Δεν υπάρχει αμφιβολία που χρειάζεται να ενσωματωθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία στην ελληνική. Όμως δεν αντιμετωπίζει το κύριο πρόβλημα των βιοκαυσίμων αυτή η ρύθμιση.
Τι σημαίνει η λέξη βιοκαύσιμα; Προγραμματισμός του αγρότη να παράξει βιοκαύσιμα, προϊόντα που παράγουν βιοκαύσιμα και αυτά να μπουν στην αγορά.
Άρα χρειάζεται ένας μακρόπνοος προγραμματισμός 2-3-4 ετών και βέβαια χρειάζεται να υπάρχει και ένας ισχυρός έλεγχος ότι τα διυλιστήρια και οι εταιρείες καυσίμων απορροφούν αυτή την παραγωγή.
Σήμερα οι στρεβλώσεις που υπάρχουν στην αγορά των βιοκαυσίμων που βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο σε πολύ μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα δεν αντιμετωπίζουμε με τη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Κλείνω κύριε Πρόεδρε, με το εξής. Η Ελλάδα χρειάζεται καλές ειδήσεις. Χρειάζεται να αποδείξει ότι έχει αναπτυξιακή τροχιά. Η ελληνική πολιτική χρειάζεται να δείξει στους Έλληνες ότι δεν είναι ικανή μόνο να τους χαρατσώνει, αλλά είναι ικανή να τους δίνει και ευκαιρίες.
Χρειάζεται τις ευκαιρίες που σήμερα φιλοδοξούμε να δώσουμε στους Έλληνες πολίτες, αλλά και στη διεθνή οικονομική κοινότητα σε ό,τι αφορά τη χώρα μας να τις κάνουμε μελετημένα και όχι τσάτρα πάτρα. Γιατί πολλοί απογοητεύθηκαν όταν την προηγούμενη εβδομάδα διαπίστωσα ότι η ιδιωτικοποίηση της ΣΕΚΑΠ προσέκρουσε σε τεχνικά προβλήματα που ανέκυψαν, είτε από τους εταίρους, είτε από την κακή οργάνωση της Αγροτικής Τράπεζας, που δεν έδωσε όλα τα στοιχεία στους επενδυτές.
Πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί όταν φτιάχνουμε νομοθετήματα για να προσφέρουμε προς πώληση ή αξιοποίηση τομείς της οικονομίας μας ή ακίνητα του δημοσίου, να είμαστε πάρα πολύ σαφείς, γιατί ενδεχομένως ένα λάθος θα ανατρέπει την εμπιστοσύνη που με πολύ μεγάλη δυσκολία μπορούμε να ανακτήσουμε απέναντι στις διεθνείς χρηματαγορές και στους διεθνείς επενδυτές.
Η είδηση της προηγούμενης εβδομάδας για την αποχώρηση των Ινδών από την διαπραγμάτευση και το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΕΚΑΠ ας γίνει μάθημα προς όλους μας, όταν προχωράμε σε τόσο μεγάλα project. Να ξέρουμε ότι είναι καλύτερο να λέμε όλη την αλήθεια για το τι μπορεί και το τι δεν μπορεί να γίνει –πράγμα το οποίο δεν κάνουμε στην περίπτωση του Ελληνικού, κύριε Πρόεδρε- παρά να δημιουργήσουμε ένα ωραίο φυλλάδιο το οποίο όταν ο άλλος το ανοίξει και ψάξει σε βάθος δεν θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Εμείς, κύριε Πρόεδρε, με όλες τις επιφυλάξεις που έχουμε επειδή θέλουμε να στείλουμε σαφώς το μήνυμα ότι η Ελλάδα χρειάζεται να μπει σε τροχιά ανάπτυξης θα στηρίξουμε το νομοσχέδιο παρότι οι επιφυλάξεις μας είναι ισχυρές. Πιστεύουμε ότι θα έχουμε το χρόνο έγκαιρα να βελτιώσουμε τις αδυναμίες του.
Ευχαριστώ πολύ.