Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επισκέφτηκε σήμερα τα γραφεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς και συμμετείχε στη συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου. Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, αλλά και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης, ο Β΄ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΠ Νικόλαος Μαυρίκος, ο Γενικός Γραμματέας Δημήτρης Μαρκομιχάλης, ο οικονομικός επόπτης Νικόλαος Μανεσιώτης, καθώς και εκπρόσωποι του εμπορικού, επιχειρηματικού και βιομηχανικού κόσμου της πόλης.


Ο κος Βαρβιτσιώτης, ξεκαθαρίζοντας ότι ο λόγος της επίσκεψής του είναι να ακούσει και όχι να τον ακούσουν, στάθηκε στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά: «Αυτή τη στιγμή οδεύουμε προς την ιδιωτικοποίησή του. Μας το υπαγορεύει η ανάγκη για τόνωση των δημοσίων εσόδων, μέσα από την προσέλκυση επενδύσεων, δημιουργία θέσεων εργασίας για τους νέους ανθρώπους, διεύρυνση της κρουαζιέρας και εμβάθυνση της κερδοφόρου στρατηγικής συνεργασίας με την Κίνα».


Κατέστησε, όμως, σαφές ότι σε κάθε περίπτωση το κράτος οφείλει να διατηρήσει τον έλεγχο των τιμών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, χρησιμοποιώντας ως αντιπαράδειγμα τις υψηλές τιμές του Ελ. Βενιζέλος. Παράλληλα, επισήμανε ότι η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει την προσβασιμότητα του λιμανιού στην πόλη και τη διασύνδεσή του με το εμπορικό της κέντρο, καθώς και να φροντίσει για τη συνέχιση όλων των πολιτιστικών και κοινωνικών του χρήσεων.


Ιδιαίτερη έμφαση, ο κος Βαρβιτσιώτης, έδωσε στο ζήτημα της κρουαζιέρας, αναφέροντας ότι σήμερα το αναπτυξιακό στοίχημα για τον εμπορικό κόσμο είναι να μην χαθεί ένας ζωτικός αριθμός επισκεπτών για την πόλη, που προέρχονται από αυτή. «Τα 20,30 ευρώ που είναι πρόθυμος να δαπανήσει ο επισκέπτης της, πρέπει να μένουν στα μαγαζιά του Πειραιά», υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι προσωπικός του στόχος είναι να μετακινηθεί το έργο της κρουαζιέρας πιο κοντά στο κέντρο της πόλης ,ενώ το ακτοπλοϊκό, μακροπρόθεσμα, να μεταφερθεί στο Λαύριο.


«Δική μου φιλοσοφία είναι να θέσουμε έναν άξονα δύο, τριών θεμάτων , τα οποία να έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε άμεσα. Απλά, φθηνά και λειτουργικά πράγματα που μπορούν να αλλάξουν την εικόνα της πόλης και όχι ‘φαραωνικές’ ιδέες που δε θα εφαρμοστούν ποτέ», κατέληξε.