Για το θέμα της λαθρομετανάστευσης στα θαλάσσια σύνορα:
ΥΝΑ: Το Λιμενικό κάνει την μεγαλύτερη επιχείρηση που γίνεται αυτή τη στιγμή στη χώρα για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Περίπου δύο χιλιάδες άνδρες και γυναίκες, τριάντα πέντε σκάφη βρίσκονται σε εικοσιτετράωρη επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων, τα οποία είναι παραπάνω από δύο χιλιάδες χιλιόμετρα. Σκεφτείτε, για να καταλάβετε την επιτυχία αυτής της επιχείρησης, ότι η χώρα μας καθημερινά δέχεται περίπου ένα λαθρομετανάστη ανά εκατό χιλιόμετρα συνόρων, είτε ξηρά είτε θάλασσα. Και είναι πολύ διαφορετική η επιτήρηση στην ξηρά, εκεί υπάρχουν πολλά περισσότερα μέσα, έχει φτιαχτεί και ο φράκτης, ο οποίος αποτρέπει πολλούς να μπαίνουν και ακριβώς τον ίδιο ρυθμό παρανόμων μεταναστών που έχουμε στην ξηρά, τον έχουμε και στην θάλασσα. Αυτό δείχνει πόσο επιτυχημένη είναι αυτή η επιχείρηση την οποία κάνει σήμερα το Λιμενικό Σώμα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το φαινόμενο αυτό δεν μας προβληματίζει, δεν έχει εξαντλήσει τα μέσα και τους ανθρώπους, έχει εξαντλήσει τον προϋπολογισμό μας. Βέβαια οι εξελίξεις στην Αίγυπτο προβληματίζουν και εμένα και την στρατιωτική ηγεσία για το ενδεχόμενο να δεχτούμε πιέσεις, πέραν από τα ανατολικά μας σύνορα και στα νότια θαλάσσια σύνορα μας.

Για επιπλέον χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης:
YΝΑ: Κοιτάξτε, δεν είναι η στιγμή που θέτεις το θέμα κάποιων έξτρα κονδυλίων. Θα σας πω ότι μας έχει βοηθήσει η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός αφού έχουν βάλει ως προτεραιότητα το θέμα της αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης, εξ’ ου και το Λιμενικό θα προχωρήσει και σε προσλήψεις προσωπικού μέσα στην χρονιά. Ήδη προκηρύχθηκαν ογδόντα θέσεις για Αξιωματικούς και θα συνεχίσει η προκήρυξη για Λιμενοφύλακες και Υπαξιωματικούς για να καλύψουμε οργανικές μας θέσεις κενές, γιατί το Λιμενικό έχει περίπου δέκα χιλιάδες οργανικές θέσεις και έχει μόνο επτάμιση χιλιάδες υπηρετούντες. Σίγουρα ζούμε σε μια οικονομική κατάσταση που δεν μπορείς να διεκδικείς λεφτά, τα οποία ούτως ή άλλως δεν υπάρχουν, γι’ αυτό και προσπαθούμε να ανοίξουμε την πόρτα της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, των διεθνών συνεργασιών, της δωρεάν αμερικανικής βοήθειας, την οποία δεν έχει αξιοποιήσει μέχρι σήμερα το Λιμενικό καθόλου και να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε.

Αναφορικά με την κινητικότητα στο Υπουργείο Ναυτιλίας:
ΥΝΑ: Ήδη έχουν υποβληθεί τα σχέδια για πενήντα υπαλλήλους. Κοιτάξτε, πολιτικό προσωπικό , το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει γύρω στους τετρακόσιους ενενήντα . Άρα συζητάμε για περίπου το δέκα τοις εκατό του προσωπικού.

Σχετικά με αυξήσεις ναύλων σε συγκεκριμένες γραμμές και σε συγκεκριμένες θέσεις:
ΥΝΑ : Απορρέει από την υποχρέωσή μας από το νόμο. Ο νόμος για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας λέει ότι κάθε χρόνο στην οικονομική θέση, την παλιά τρίτη θέση που λέγαμε, των πλοίων των συμβατικών, όχι των high-speed, καθορίζονται οι τιμές με Υπουργική Απόφαση και αυτές έχουν καθοριστεί από το 2001 και έκτοτε υποχρεώνει τον εκάστοτε Υπουργό να δίνει την ετήσια αύξηση βάση του πληθωρισμού που εκδίδει η ΕΛ.ΣΤΑΤ.


Για την περίπτωση παραπάνω αύξησης μέσα στη χρονιά:
ΥΝΑ : Όχι βεβαίως. Εμείς προσπαθούμε να δούμε πως θα μειώσουμε τις τιμές γιατί δεν είναι η Υπουργική απόφαση, αυτή που καθορίζει τις τιμές. Αυτό που καθορίζει τις τιμές είναι η αγορά, είναι η προσφορά, η ζήτηση και είναι και τα κόστη.

Για τον τρόπο επίτευξης μείωσης των τιμών των ναύλων στην ακτοπλοΐα:
YNA: Βρισκόμαστε σε συνεργασία με τις εταιρείες να δούμε πως θα εντάξουμε το σχεδιασμό τους μέσα σε ευρωπαϊκά κονδύλια, το πως να τις ενισχύσουμε για την αλλαγή καυσίμου και δεύτερο το οποίο θα κάνουμε, είναι να προκηρύξουμε πλέον τις επιδοτούμενες γραμμές, όχι μόνο από τον Πειραιά αλλά και από το Λαύριο, για να μπορέσουμε να δούμε, αν θα μετακινηθούν προς τα εκεί οι εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι για το Βόρειο Αιγαίο ή και τις Κυκλάδες, το ταξίδι θα είναι κατά μιάμιση ώρα περίπου λιγότερο με θετικά οφέλη στην ίδια τη συντήρηση των σκαφών. Τα χρήματα των επιδοτήσεων πρέπει να αξιοποιηθούν σε πιο κεντρικά δρομολόγια για να μπορέσουν να έχουν πιο ανταγωνιστικό τιμολόγιο.

Για την αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου:
ΥΝΑ : Να εξυπηρετείται από ένα μεγαλύτερο νησί σε καθημερινή σύνδεση, η οποία μπορεί να είναι και δύο φορές την ημέρα και από εκεί και πέρα, να υπάρχει η ανάγκη της μετεπιβίβασης. Θα σας πω το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Θηρασιάς με την Σαντορίνη, το οποίο συμβαίνει χρόνια. Η Θηρασιά δεν εξυπηρετείται απευθείας από τον Πειραιά, εξυπηρετείται δια μέσου της Σαντορίνης. Η Σαντορίνη έχει πολλαπλές συνδέσεις με τον Πειραιά.

Για την άρση των πλειστηριασμών στα ακίνητα:
ΥΝΑ: Κοιτάξτε, καμία καθολική και οριζόντια ρύθμιση δεν μπορεί να κρατάει στο διηνεκές. Αυτός είναι ένας βασικός κανόνας γιατί δημιουργεί πολύ μεγαλύτερες στρεβλώσεις στην αγορά, απ’ αυτές που προσπαθεί να λύσει. Λοιπόν, σήμερα έχουμε ένα καθολικό και οριζόντιο πάγωμα των πλειστηριασμών . Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει μία συζήτηση για το πως μία καινούργια ρύθμιση θα αντιμετωπίσει δύο βασικά προβλήματα. Πρώτα απ’ όλα, να μην χάσουν άνθρωποι τα σπίτια τους αλλά και κάτι άλλο, να μην υπάρχει αυτό το μπλοκάρισμα, το οποίο υπάρχει σήμερα στα στεγαστικά δάνεια. Η κτηματαγορά έχει πεθάνει γιατί οι τράπεζες δεν δανειοδοτούν. Δεν δανειοδοτούν γιατί ; Γιατί αισθάνονται ότι αν δανειοδοτήσουν δεν θα έχουν ένα μέσο άσκησης πίεσης προς τον οφειλέτη να πληρώσει τις οφειλές του. Και υπάρχουν πολλές κατηγορίες δανειοληπτών. Υπάρχει ο «μεροκαματιάρης» που πήρε ένα δάνειο για ένα σπιτάκι για να στεγάσει την οικογένεια του, έχασε τη δουλειά του, έμεινε άνεργος και η αξία αυτού του σπιτιού έχει μειωθεί δραματικά και δεν πληρώνει. Σε καμία περίπτωση, δεν μπορούμε αυτό τον άνθρωπο να τον βάλουμε στην ίδια κατηγορία με αυτόν, ο οποίος εκμεταλλεύεται παρότι έχει τα εισοδήματα, την διάταξη για την μη καταβολή των τόκων και των χρεολυσίων και σου λέει «Δεν βαριέσαι.. Θα τα τρώω εγώ, η τράπεζα δεν μπορεί να μου κάνει πλειστηριασμό. Θα μείνω και τσάμπα στο σπίτι». Υπάρχει λοιπόν ο καλόπιστος, υπάρχει και ο κακόπιστος. Αν δεν ξεκαθαρίσει αυτό, ποιος είναι ο καλόπιστος και ποιος είναι ο κακόπιστος, δυστυχώς, δεν θα υπάρχει δυνατότητα σε νέους δανειολήπτες , να μπορέσουν να πάρουν ένα στεγαστικό δάνειο. Και ας μην ξεχνάμε και κάτι, κύριε Νώτη, γιατί παρακολουθείτε και εσείς τα τραπεζικά και είσαστε έμπειρος οικονομικός συντάκτης. Δεν υπάρχει καμία διάθεση να βγουν αύριο το πρωί εκατό χιλιάδες σπίτια σε πλειστηριασμούς. Ας μην καλλιεργούμε λοιπόν ένα κλίμα φόβου στους πολίτες ότι με την άρση της απαγόρευσης, θα βγουν όλα τα σπίτια και όποιος χρωστάει πέντε και δέκα χιλιάδες θα του πάρουν το σπίτι αύριο το πρωί. Ναι, μην αυταπατόμαστε αλλά σίγουρα κάποιος ο οποίος έχει ξεπεράσει την αξία του σπιτιού του σαν οφειλή σε τράπεζα , βεβαίως, δεν μπορεί να παραμένει σε καθεστώς προστασίας.

Για τη συνέπεια στις μνημονιακές υποχρεώσεις:
ΥΝΑ: Μόνο, μέσα από το 2012-13 , προχωρήσαμε και φθάσαμε να έχουμε τόσο κοντά τους ρυθμούς που προέβλεπε το μνημόνιο, με την εξαίρεση της κινητικότητας των δημόσιων υπαλλήλων και το γνωστό πρόβλημα με την ΔΗΜΑΡ, το οποίο λύθηκε με την αποχώρησή τους . Νομίζω, ότι πλέον η Κυβέρνηση είναι πάρα πολύ αποφασισμένη να προχωρήσει. Σε ότι αφορά τουλάχιστον το δικό μου Υπουργείο , εμείς θέλουμε πράγματα τα οποία θεωρούμε σκόπιμα να γίνουν, να μην τα περάσουμε ως Τροϊκανή ή μνημονιακή υποχρέωση αλλά να τα κάνουμε από μόνοι μας. Γιατί δεν πιστεύω ότι χρειάζεται , σε καμία περίπτωση, να έρθει κάποιος ξένος να μας πει ότι «Ξέρετε ..Δεν μπορεί να είσαστε διαρθρωμένοι με αυτό τον τρόπο τον αντιπαραγωγικό», όπως είναι διαρθρωμένες και οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος και οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και μιλάω για την συγκεκριμένη περίπτωση. Γιατί πιστεύω ότι ξέρουμε πολύ καλύτερα τις ιδιαιτερότητες του τόπου, τις ιδιαιτερότητες του συστήματος. Δεν μπορούμε να μπούμε σε καμία οριζόντια λογική αλλά πρέπει να τρέξουμε να τις κάνουμε.

Για τις γερμανικές εκλογές και το πρόβλημα του δημοσίου χρέους:
ΥΝΑ: Κοιτάξτε, το πιο βασικό είναι να δούμε αφού φθάσουμε τον στόχο και πιάσουμε τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος στο τέλος του χρόνου, να υλοποιηθεί η υπόσχεση την οποία έχουν δώσει οι Ευρωπαίοι από το EUROGROUP του περασμένου Δεκεμβρίου ότι θα προχωρήσουμε σε ένα κούρεμα των ομολόγων των οποίων διακρατούν τα κράτη. Από εκεί και πέρα , βεβαίως, έχουμε και άλλα πράγματα να δούμε, είπατε ορισμένους τρόπους, νομίζω ότι υπάρχουν και άλλοι οικονομικοί τρόποι ώστε να υπάρχει μια ελάφρυνση. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να υπηρετούμε το στόχο που λέγετε πρωτογενές πλεόνασμα.