«Το Λιμάνι της Πάτρας διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικονομική ζωή της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας και της Ελλάδας γενικότερα. Η στρατηγική θέση του Λιμένα Πάτρας στη διασύνδεση της Ελλάδας με τις λοιπές χώρες της Ε.Ε., αλλά και γενικότερα στη Μεσόγειο, του προσδίδει πλεονεκτήματα μεγάλης ανάπτυξης. Η απευθείας γειτνίαση του Λιμανιού της Πάτρας, μέσω της Αδριατικής, με τις χώρες της Ε.Ε., της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης, η άμεση πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, και μέσω αυτού στο Λεκανοπέδιο Αττικής, και η μελλοντική σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το νέο λιμάνι, δίνουν στο λιμάνι συγκριτικά πλεονεκτήματα και το εντάσσουν άμεσα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Συνδυασμένων Μεταφορών.

Το λιμάνι μπορεί να αποτελέσει το πρόσφορο πεδίο για νέες επιχειρηματικές και εμπορικές δραστηριότητες, που αφορούν τη διακίνηση και πώληση προϊόντων, ενώ παράλληλα να προσφέρει γόνιμο έδαφος για τη λειτουργία εταιρειών που θα ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών.

Όταν ανέλαβα στο Υπουργείο -πριν από 3μιση περίπου μήνες- αποφάσισα να θέσω ως κορυφαίες προτεραιότητες τους αναπτυξιακούς κλάδους που το Υπουργείο έχει άμεση εμπλοκή.

Και αυτό το έκανα για ένα βασικό λόγο. Διότι μπορεί τα μακροοικονομικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας πράγματι να βελτιώνονται, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το παρόν και μέλλον της πατρίδας μας, όμως η κοινωνία μας βρίσκεται απέναντι σε ένα βασικό πρόβλημα. Κι αυτό είναι η τεράστια ανεργία που την αποσυνθέτει! Μία ανεργία που στερεί όνειρα και φιλοδοξίες από τη νέα γενιά των ανθρώπων. Βρίσκομαι μάλιστα στην Πάτρα που έχει βιώσει από πρώτο χέρι αυτήν την τρομακτική ανεργία.

Ένας κλάδος που έδωσα προτεραιότητα και οποίος πιστεύω ακράδαντα ότι μπορεί να προσφέρει σε θέσεις εργασίας και να φέρει έσοδα στην τοπική κοινωνία, είναι αυτός,των σκαφών αναψυχής.

Επιδίωξη μου ήταν να πετύχω το «αυτονόητο», δηλαδή να ολοκληρώσω με μεγάλη ταχύτητα το νομοσχέδιο που ρυθμίζει το νομοθετικό πλαίσιο στα σκάφη αναψυχής. Ξέρετε το αυτονόητο στη χώρα μας δεν είναι εύκολο.

Τώρα στα ουσιαστικά:

Το νομοσχέδιο εισάγει μία σειρά νεωτερισμών και καινοτομιών που στοχεύουν στο να ανοίξει η αγορά των σκαφών αναψυχής και κυρίως από διαπνέεται από φιλελεύθερο χαρακτήρα. Φιλελεύθερο χαρακτήρα διότι αίρονται μία σειρά περιορισμών και γραφειοκρατικών εμποδίων που είχαν εγκλωβίσει τα σκάφη αναψυχής σε μία αντιαναπτυξιακή λογική.

Παράλληλα, είχε επικρατήσει μία προκατάληψη ότι ο κλάδος αυτός αφορά τους «σκαφάτους» ή τέλος πάντων μία μειοψηφία της κοινωνίας και κανέναν άλλον. Παραγνωρίζοντας εσφαλμένα, ότι για κάθε σκάφος αναψυχής που κινείται, διατηρούνται ή δημιουργούνται 4 – 5 θέσεις εργασίας. Διότι για τη συντήρηση τους θα δουλεύει ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας, ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας της τοπικής αγοράς στο λιμάνι που θα υποδέχεται τα σκάφη αλλά και ο ίδιος ο κλάδος θα στερεωθεί πιο δυναμικά στον διεθνή ανταγωνισμό που είναι αμείλικτος.

Πρωταρχικός στόχος μας σήμερα είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού θεσμικού πλαισίου. Ενός πλαισίου που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας στα σκάφη αναψυχής, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας στους συναφείς κλάδους  και απλοποιεί τις γραφειοκρατικές διαδικασίες

        Το μείζον, θα έλεγα, είναι να αυξηθεί η προσέλκυση ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής για κυκλοφορία και ελλιμενισμό για όσο το δυνατόν περισσότερους μήνες τον χρόνο, αλλά και η προσέλκυση μεγάλων επαγγελματικών σκαφών για να χρησιμοποιούνται και να παραμένουν στην Ελλάδα, ακόμη και καθ’  όλη τη διάρκεια του χρόνου, εάν αυτό είναι δυνατόν.

Η χώρα μας, εξάλλου, είναι ευλογημένη ―επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω αυτή την έκφραση― με σπάνιας ομορφιάς θαλάσσιο περιβάλλον, με μοναδικό οικοσύστημα, με πλούτο νησιών και ακρογιαλιών, με εξαιρετικό κλίμα, σχεδόν όλο το χρόνο. Είναι τώρα στη δική μας ευχέρεια να αναγνωρίσουμε αυτή την ευλογία και να την μετατρέψουμε σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σήμερα, που βρίσκομαι στην Πάτρα θέτω, παράλληλα, το ζήτημα της αξιοποίησης του λιμανιού. Έχουμε ευθύνη, εξάλλου, απέναντι στους πολίτες της Αχαΐας να προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που θα μεγιστοποιούν τα οφέλη του. Έχουμε ευθύνη να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Έχουμε ευθύνη να παραδώσουμε ένα λιμάνι χωρίς συρματοπλέγματα, αλλά με χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας  για την τοπική κοινωνία. Ένα λιμάνι  που να έχει αποδοθεί ελεύθερα στους πολίτες.Γι αυτό και νομίζω ότι ήρθε η ώρα της απαγκίστρωσης από τη Σύμβαση προσωρινής παραχώρησης μεταξύ Ο.Λ.Π.Α ΑΕ &  Δήμο  Πατρέων. Η πρόταση μου είναι να αποδεσμευθεί από τη λιμενική ζώνη του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ το χερσαίο τμήμα από τον προβλήτα Αγ. Νικολάου έως προβλήτα Δ. Γούναρη και να αποδοθεί στο Δήμο. Εκεί, υπάρχει η δυνατότητα ο δρόμος που είναι απαραίτητος για την διέλευση οχημάτων να μεταφερθεί πλησίον της περίφραξης λιμένα. Επιπρόσθετα, το τμήμα από οδό Ιεροθέου έως χείμαρρο Διακονιάρη, ο χώρος δηλαδή επέκτασης Νότιου Λιμένα, μπορεί να διαμορφωθεί για τους πολίτες με έξοδα και υποδομές του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ (π.χ. ποδηλατοδρόμος, πίστες αναρρίχησης κ.λ.π.) στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Φίλες και φίλοι, τώρα, που η Ελλάδα ανακάμπτει , κερδίζοντας με το σπαθί της ένα ευνοϊκό επενδυτικό κλίμα διεθνώς, είναι ο καιρός  να οικοδομήσουμε όλοι οι φορείς ένα  πλαίσιο συνεργασίας και συνεννόησης. Κοινός μας στόχος όλων, άλλωστε, πρέπει να αποτελεί η εξεύρεση βιώσιμων λύσεων και η προσέλκυση επενδύσεων. Εγώ, ξέρω από πρώτο χέρι ότι βρίσκομαι σε μία πόλη που έχει ένα λιμάνι με τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες. Ένα λιμάνι στρατηγικό για τα συμφέροντα του τόπου μας. Ένα λιμάνι που μπορεί να γίνει «πόλος ανάπτυξης» όχι μόνο για την Πάτρα αλλά και για την υπόλοιπη Δυτική Ελλάδα. Και είμαι εδώ για να ακούσω και τις δικές σας προτάσεις. Για το πώς θα μπορέσουμε να το πετύχουμε καλύτερα αυτό.»