Σχετικά με δήλωση του ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτη, σε εκπομπή του ALPHA,  αναφορικά με τη μεγάλη δυσκολία  συντήρησης  του εξοπλισμού και των  μηχανοκίνητων μέσων  του  Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
 
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης:
Καθόλου «ελαφρά την καρδία» δεν το έλεγα. Απλώς πρέπει να λέμε στον κόσμο την αλήθεια. Να λέμε την αλήθεια για το ποια είναι η κατάσταση και ποιες είναι οι δυνατότητες που έχουμε. Γιατί,όταν  τα σκάφη μας είναι συντηρημένα  πλημμελώς,  γιατί -τo έχω βιώσει- όταν  εγώ  έβγαινα περιπολία με σκάφη και βαρούσαντα αλάρμ των μηχανών και κόβαμε στροφές  γιατί δεν μπορούσαν οι μηχανές να αντέξουν, γιατί έχουν εξαντλήσει το χρόνο ζωής τους και δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να τις αντικαταστήσουμε. Σας επισημαίνω ότι ο προϋπολογισμός τον οποίο έχουμε  για εξοπλισμούς για το 2014 -2015 - 2016  & 2017  είναι μηδέν «0» ευρώ και για αυτό αισθάνομαι ότι κάτι πρέπει να κάνω. Γι’ αυτό προσπαθώ  να αξιοποιήσω όσο περισσότερο γίνεται Ευρωπαϊκά κονδύλια, να αξιοποιήσω όσο περισσότερο γίνεται ιδιωτικές προσφορέςκαι συγχρόνως, να παρακινήσω κάποιους να συνεισφέρουν. Και να σας πω μόνο ότι αποτέλεσμα της εκπομπής που κάναμε με τον Αντώνη Σρόϊτερ, ήταν την επόμενη μέρα να δεχθώ τηλέφωνα και επιστολές  από διαφόρους ανθρώπους ανά την Ελλάδα,  οι οποίοι είπαν ότι: «ξέρετε είμαι διατεθειμένος να συντηρήσω ένα σκάφος».
 

Σχετικά με το αν το Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. «ζουν» κατ’ αποκλειστικότητα και υποστηρίζονται από  τον Έλληνα πολίτη μικρό ή μεγάλο επιχειρηματία ή παράγοντα.

 ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Εγώ θα σας πω ότι υποστηρίζονται από την ελληνική κοινωνία. Γιατίαυτό το οποίο έχω δει σε όλα τα νησιά να συμβαίνει είναι, ότι η τοπική κοινωνία  πληρώνει για την επισκευή του σκάφους κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πολλές φορές η τοπική κοινωνία, οι χρήστες των Υπηρεσιών μας, είναι αυτοί οι οποίοι θα μας βοηθήσουν να πάρουμε πετρέλαια.Δεν σας λέω ότι  όλο το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. λειτουργεί βάση δωρεών, για το όνομα του Θεού, έχουμε ένα προϋπολογισμό. Απλώς, σκεφτείτε ότι εξαντλήθηκε ο προϋπολογισμός  που είχαμε για  τα καύσιμα  τον  Μάιο και έχουμε ζητήσει έξτρα χρηματοδότηση. Αυτό συνέβηδιότι φέτος έχουμε αύξηση του φαινομένου των παράνομων μεταναστευτικών ροών  στο Αιγαίο και έτσι έχουν διπλασιαστεί οι ώρες χρήσεις των σκαφών μας. Όταν έγινε ο φράχτης στον Έβρο, όλη η ροή και η πίεση της λαθρομετανάστευσης μετακινήθηκε στο  Αιγαίο.  Για παράδειγμα ένα πλωτό μέσο στη Μυτιλήνη το 2011,  διήνυσε 6.000 μίλια, το 2012 διήνυσε 12.000 μίλια και για το πρώτο μόνο 6μηνο του  2013 έχει ήδη, διανύσει 13.000 μίλια.  Υπάρχει όπως καταλαβαίνετε μια γεωμετρική πρόοδος.  Βέβαια είναι στα όριά τους. Εγώ αισθάνομαι υπόχρεος  σε κάθε ευκαιρία να λέω ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται  βάση της αυτοθυσίας  των ανδρών και των γυναικών του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. Τα παιδιά που υπηρετούν στα πλωτά μέσα, όλοι αυτοί οι 2.000 άνθρωποι που υπηρετούν  στην παραμεθόριο και κάνουν μια τεράστια  επιχείρηση και δουλεύουν ατελείωτες ώρες και σε πολλούς χρωστάμε τα πλεύσιμα- υπερωρίες, το κάνουν με αυτοθυσία. 
 

Σχετικά με σημερινά  δημοσιεύματα  για  τη  συμφωνία του ΟΛΠ με την COSCO, τα οποία αναφέρονται σε μια συμφωνία φιλικής διευθέτησης που  μάλλον  εξυπηρετεί  ολίγους και  όχι  το δημόσιο συμφέρονκαι  ότι  κάθε φορά που αναφέρεται το όνομα COSCOορισμένοι θεωρούν ότι χάνουμε τα λιμάνια μας, ότι  παραχωρούμε ελληνικό έδαφος.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Καταρχάς, αυτή η συμφωνία νομίζω ότι είναι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίεςπου έχουμε να επιδείξουμε στον οικονομικό τομέα αυτή την περίοδο. Γιατί ακριβώς, είναι  μια επένδυση 250 εκατομμυρίων ευρώ, γιατί σημαίνει κατά 800 θέσεις αύξηση των θέσεων εργασίας και είναι ένας διπλασιασμός των δυνατοτήτων του λιμανιού Πειραιά.  Όσον αφορά στην COSCO, είναι  μια   ελληνική Α.Ε.  -άσχετα αν ο ιδιοκτήτης της είναι κινέζος- με  Έλληνες υπαλλήλους, με ελληνική νομοθεσία λειτουργεί και ελληνικούς  φόρους πληρώνει.  Σήμερα, μάλιστα, γίνεται μια επένδυση 250 εκ. ευρώ, κτίζεται  ένας προβλήτας εκεί που υπάρχει νερό, διπλασιάζεται έτσι η δυνατότητα του Πειραιά.  Όλα αυτά σημαίνουν πολύ περισσότερες δουλειές στα ρυμουλκά, στους πράκτορες, στις πετρελεύσεις, στους μεταφορείς κ.α. Δεν σας λέω μόνο για τις 800 θέσεις εργασίας εκεί στο συγκεκριμένο ντόκο αλλά μιλάω για γύρω-γύρω, για όλο το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αποκτά στρατηγική σημασία καθώς γίνεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου. Ο Πειραιάς, θα μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία  σε μέγεθος και όγκο   -που δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει κανένα  Ιταλικό λιμάνι, τα επόμενα δέκα χρόνια.  Λοιπόν, αυτό είναι ένα στρατηγικό πλεονέκτημα για τη χώρα. Εγώ, λοιπόν,  και η κυβέρνηση δεν το απεμπoλούμε αυτό το πλεονέκτημα.  
 
Σχετικά με τη συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και για το αν έχει αφεθεί ο έλεγχος μόνο στο ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τις αποκρατικοποιήσεις.
 
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης:
Είναι 100% του ΤΑΙΠΕΔ.Εμείς βάζουμε ορισμένα κριτήρια τα οποία έχουν σχέση με τη εξυπηρέτηση του κοινωνικού οφέλους. Δηλαδή, πρώτον  ότι όποιος αναλάβει -όταν και εφόσον αποκρατικοποιηθεί - το λιμάνι του Πειραιά, το τιμολόγιο της ακτοπλοΐας θα πρέπει να ελέγχεται από το κράτος, γιατί δεν θέλουμε να ξεφύγουν τα τιμολόγια  της  ακτοπλοϊας και να γίνει το λιμάνι του Πειραιά τόσο ακριβό όσο έγινε  το Ελευθέριος Βενιζέλος. 
 

Σχετικά με την εισήγηση του ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτη προς τον Πρωθυπουργό για άρση επίταξης των ναυτεργατών και το αποτέλεσμα που υπάρχει.

 ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Είμαστε σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό και νομίζω ότι θα την κάνει δεκτή αυτή την εισήγηση, διότι θεωρώ ότι εξέλειπαν οι λόγοι της προηγούμενης επίταξης εργασίας. Και αυτό γιατί πέρυσι όταν έκαναν μια πολυήμερη απεργία, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν αν εξυπηρετηθούν  τα νησιά, τα κρουαζιερόπλοια κ.α. Βεβαίως,  αυτό  δεν σημαίνει ότι εγώ θα είμαι «χαλαρός» αν πάνε πάλι σε «εκβιαστικού» χαρακτήρα απεργία,  που θα δημιουργήσει πρόβλημα και ότι δεν θα επανεξετάσουμε το μέτρο.  Θα το επανεξετάσουμε εκείνη τη στιγμή. Οι ναυτικοί της ακτοπλοΐας θα πρέπει να ξέρετε ότι έχουν περίπου την ίδια συλλογική σύμβαση εργασίας με αυτή που είχαν προ κρίσης.  Είναι οι μόνοι που δεν έχουν επηρεαστεί. 


Αναφορικά με τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και κατάθεση ερώτησης ειδικά  για το Β. Αιγαίο από το ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ.

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Κοιτάξτε, υπάρχει πρόβλημα στο Β. Αιγαίο για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι για το ότι η μέχρι τώρα διάρθρωση των δρομολογίων που επιδοτούμε -και πιστέψτε ότι  δίνουμε πάρα πολλά χρήματα- δεν ανταποκρίνονται σε συγκοινωνιακό έργο. Ανταποκρίνονταν σε μια άλλη εποχή.   Δηλαδή, να εξηγήσω ότι  έχουμε μακροχρόνιες συμβάσεις  με  μία εταιρεία η οποία είναι σε  οικονομική δυσπραγία και η οποία δεν εξυπηρετούσε ούτε το καλοκαίρι. Μάλιστα,  άφησε το Β. Αιγαίο χωρίς καράβι από τη Β.Ελλάδα  για αρκετές μέρες δημιουργώντας  μεγάλα προβλήματα.  Και η οποία εταιρεία έχει πάρει τα πιο πολλά λεφτά από τις επιδοτήσεις  χωρίς να μπορεί να κάνει το συγκοινωνιακό έργο που πρέπει. Δεύτερο,  τυχαίνει τώρα, αυτή την περίοδο να αξιοποιούν όλες οι εταιρείες  την περίοδο που χρειάζεται το χειμώνα να σταματήσουν τα δρομολόγια και το κάνουνε αυτούς τους μήνες.  Δυστυχώς,  παρόλες τις πιέσεις που ασκούμε , δεν έχω καταφέρει να φθάσω τα δρομολόγια εκεί που θα έπρεπε να είναι. Ασκώ πίεση όμως. Είναι ελεύθερη η δρομολόγηση της Μυτιλήνης, δεν είναι επιδοτούμενη. Τα  δύο καράβια που εξυπηρετούν τη Μυτιλήνη, το ένα λέει ότι θα μπω τώρα σε καθεστώς «ακινησίας», να κάνω τώρα το σέρβις μου, τον προβλεπόμενο δεξαμενισμό μου, τις επισκευές μου κ.α.  Υπόψιν ότι είναι υποχρεωτικό αυτό να γίνεται μια φορά το χρόνο.  Αλλά, κοιτάξτε όλες αυτές οι αποφάσεις έχουν σχέση και με τα οικονομικά οφέλη. Όταν θα φύγει αυτό το καράβι, όταν  θα ξαναμπεί αυτό το καράβι στη γραμμή, το άλλο που εξυπηρετεί τη Μυτιλήνη επίσης θα βγει έξω. Αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα. Εγώ αντιλαμβάνομαι την αγωνία των νησιωτών του Β. Αιγαίου.  Θα σας πω ότι  ελπίζω μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και σε συνεργασία πάντοτε με τις εταιρείες της ακτοπλοΐας.   Γιατί δεν  είμαστε  όπως  «λένε»  Υπουργείο Εφοπλιστών & Κεφαλαίου κτλ. γιατί όποιος  λέει τέτοιες σαχλαμάρες ας έρθει να μας βρει τα λεφτά. 

 

Aναφορικά με την φορολόγηση των εφοπλιστών και τους φόρους που πληρώνουν οι υπόλοιποι πολίτες, καθώς και τη συνεισφορά των ελλήνων εφοπλιστών στην εθνική οικονομία

Δεν μιλάμε για την ακίνητη περιουσία, μιλάμε για το tonnage και μιλάμε για το φόρο επί του tonnage. Για να ξέρουμε τι λέμε. Είναι δεδομένο ότι και η δική μου φορολογία έχει πενταπλασιαστεί. Δεν μπορεί ο κάθε ένας να δέχεται άκριτα οτιδήποτε.   Αυτό όμως,  δε σημαίνει ότι  σε ένα διεθνές  ανταγωνιστικό  περιβάλλον  όταν  οικειοθελώς  βάζω  τον  άλλο  να πληρώνει  διπλάσιο φόρο  -απ’ ότι  αν είχε σημαία Γερμανίας ή σημαία Χονγκ-Κονγκ ή Μarshal Islandsή οτιδήποτε-   δεν θα του πω ότι καλά κάνεις και το κάνεις.  Καλά κάνεις και διπλασιάζεις και προσφέρεις για τα τρία επόμενα χρόνια, λες ότι η εφοπλιστική κοινότητα προσφέρει αυτά τα λεφτά στην εθνική οικονομία. Λοιπόν,  ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Τα καράβια έχουν και ιστό σημαίας και προπέλα και αλλάζουν λιμάνια και αλλάζουν σημαίες πάρα πολύ εύκολα. Και αν δεν διαπιστώσουμε ποιο είναι το εθνικό κεφάλαιο του Ελληνικού Εφοπλισμού και της Ελληνικής Ναυτιλίας, τότε όποιος δεν το διαπιστώνει και θέλει όπως ο ΣΥΡΙΖΑ να το υπερφορολογήσει και να το κυνηγήσει, τότε το μόνο που θα κάνει είναι να το διώξει. Είναι 13 δισεκατομμύρια  ευρώ που έρχονται στο  ΑΕΠ κάθε χρόνο,  είναι 6,5 % περίπου του ΑΕΠ, απασχολούνται περίπου 200.000 ανθρώπους και οι ωφελούμενοι είναι  περίπου 500.000 εργαζόμενοι σε όλη τη χώρα. Είναι ο μόνος τομέας που είμαστε παγκόσμιοι πρωταθλητές και όπου πάμε ακούγεται η φωνή μας. Αν θέλουμε να το διώξουμε και αυτό, κακό του κεφαλιού μας θα κάνουμε.