«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δεν έχω καταλάβει πραγματικά αυτή η πρόταση δυσπιστίας εναντίον ποιου απευθύνεται. Είναι προς την Κυβέρνηση ή είναι προς τις θυσίες του ελληνικού λαού, οι οποίες έχουν αρχίσει τελικά να αποδίδουν; Μήπως είναι ενάντια στην εθνική προσπάθεια, η οποία γίνεται για να επανέλθει η χώρα σε ένα καθεστώς χρηματοδοτικής αξιοπιστίας; Είναι, άραγε, αυτή η πρόταση δυσπιστίας μια πρόταση δυσπιστίας απέναντι στην προσπάθεια που κάνει η Κυβέρνηση να αναμορφώσει ένα παλιό, παρηκμασμένο και κακό κράτος που κόστιζε πολύ και προσέφερε λίγα στον Έλληνα φορολογούμενο;

Εγώ νομίζω ότι αυτή η πρόταση δυσπιστίας ένα στόχο έχει. Έχει στόχο να γκρεμίσει τις μέχρι τώρα θυσίες του ελληνικού λαού και ό,τι ο ελληνικός λαός έχει πετύχει με αυτές τις θυσίες. Διότι είναι γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία μάτωσε τα τελευταία χρόνια. Τα νοικοκυριά μάτωσαν. Οι δείκτες της ανεργίας έχουν ξεφύγει και κανένας δεν μπορεί να εθελοτυφλεί.

Αυτές, όμως, οι θυσίες εμάς μας κάνουν να αναλαμβάνουμε μια ακόμα μεγαλύτερη υποχρέωση σε σχέση με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις: Να δουλέψουμε πιο σκληρά. Να φέρουν οι μεταρρυθμίσεις τις οποίες επιβάλλουμε πιο γρήγορα αποτελέσματα. Να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε την περιουσία του ελληνικού λαού με μεγαλύτερα οφέλη. Και βέβαια να ξεπεράσουμε, όπως έχουμε ήδη ξεπεράσει, κομματικές αγκυλώσεις και το γνωστό κομματικό κόστος που φρέναρε την οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική προσπάθεια στο παρελθόν.

Γι’ αυτό πιστεύω ότι ο Ελληνικός λαός, ανεξαρτήτως του τι λένε οι δημοσκοπήσεις –οι οποίες δεν είναι και τόσο αρνητικές, τουλάχιστον για το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας- έχει περιβάλει αυτήν την προσπάθεια με την εμπιστοσύνη του. Και έχει περιβάλει με την εμπιστοσύνη του και το πρόσωπο του Πρωθυπουργού, γιατί βλέπει πραγματικά έναν Πρωθυπουργό νυχθημερόν να εργάζεται για να πετύχει αυτό που μέχρι πριν από λίγο φαινόταν ανέφικτο, δηλαδή να γυρίσει η Ελλάδα σε μια τροχιά ανάπτυξης.

Είναι αλήθεια ότι τους τελευταίους δεκαέξι μήνες το κλίμα για τη χώρα έχει αναστραφεί. Το παραδέχονται όλοι μέσα κι έξω από τη χώρα εκτός από τα στελέχη της Αντιπολίτευσης, εκτός από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Και ενώ πλέον κανείς, μα κανείς, δεν αμφισβητεί την παραμονή της χώρας μας στην Ευρωζώνη και τη σημαντική επιτυχία που συνοδεύει αυτήν την παραδοχή –και ο κ. Τσίπρας προχθές ανακάλυψε την αναγκαιότητα παραμονής στην Ευρωζώνη- αυτή η ίδια η παραμονή αμφισβητείται από την εσωκομματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το πρωτογενές πλεόνασμα που επιτυγχάνουμε δίνει μια βάση στην εθνική οικονομία για να προσελκύσει καινούργιες επενδύσεις και να αναπτυχθεί. Και ο μόνος πυλώνας πάνω στον οποίον παραδοσιακά η χώρα μπορούσε να αναπτυχθεί και να δει νέες επενδύσεις να έρχονται ήταν ο πυλώνας της ναυτιλίας. Ένας πυλώνας, όμως, που ήδη ,από την προγραμματική δήλωση του ΣΥΡΙΖΑ, θέλετε να τον γκρεμίσετε. Διότι τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμά του, το οποίο θέλει να εφαρμόσει γκρεμίζοντας την Κυβέρνηση με αυτήν την ψήφο δυσπιστίας και να κερδίσει μετά τις εκλογές που θα έρχονται;  «Κατάργηση όλων των νόμων και μέτρων που καθιερώνει φορολογικά κίνητρα. Κατάργηση ειδικότερα της φορολογικής ασυλίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου», η οποία καθιερώθηκε από τους παππούδες μας το 1952 με συνταγματική διάταξη και ήταν η βάση πάνω στην οποία κτίστηκε η επιτυχία της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας. Μιας ναυτιλίας, που σήμερα συμμετέχει στην εθνική οικονομία με 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 6% του ΑΕΠ με τιμές του 2010, απασχολεί άμεσα εκατόν εξήντα πέντε χιλιάδες ανθρώπους και λειτουργεί επ’ ωφελεία πεντακοσίων χιλιάδων ανθρώπων!

Στόχος της δικιάς μας Κυβέρνησης είναι να πολλαπλασιάσουμε αυτά τα οφέλη, να πολλαπλασιάσουμε την απασχόληση στα ελληνικά καράβια, να δούμε την ελληνική σημαία να κυματίζει περήφανα σε ολοένα περισσότερα καράβια. Γι’ αυτό θέλουμε να κάνουμε τον Έλληνα ναυτικό, τον οποίον εμπιστευόμαστε, πιο ανταγωνιστικό μέσα από την αναμόρφωση της εκπαίδευσης, θέλουμε να κάνουμε τις υπηρεσίες του Υπουργείου μας πολύ πιο ανταγωνιστικές, πολύ πιο φθηνές και λειτουργικές για το ελληνικό καράβι. Και βέβαια, να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη της εθνικής οικονομίας από τη συμμετοχή του εφοπλιστικού κεφαλαίου, όπως κάναμε πριν από μερικούς μήνες με το συνυποσχετικό, μέσα από το οποίο πλέον συνεισφέρουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στον εθνικό προϋπολογισμό. Γι’ αυτό και ανοίξαμε την αγορά για τους Έλληνες ναυτικούς από τα οκτακόσια ενενήντα καράβια της ελληνικής σημαίας στα τρεις χιλιάδες της ελληνόκτητης, σε συμφωνία με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Και για να επισφραγίσουμε αυτήν την καλή μας σχέση, ήραμε και την επιστράτευση για να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στους πλοιοκτήτες, στους ναυτικούς και στο Υπουργείο, ώστε όλοι μαζί να παλέψουμε αυτό που είναι ο εθνικός στόχος, η ανάπτυξη της ναυτιλίας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

        Όταν ανέλαβα τα καθήκοντα του Υπουργού Ναυτιλίας μία ήταν η εντολή που έλαβα ξεκάθαρα από τον Πρωθυπουργό, πέρα από το στοίχημα της ανάπτυξης: Η φρούρηση των θαλασσίων συνόρων.

Σήμερα μπορούμε να αισθανόμαστε ότι σε αυτή την επιχείρηση, που συμμετέχουν άνω των δύο χιλιάδων ανδρών και γυναικών του Λιμενικού Σώματος, έχουμε δει πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Ο ρυθμός εισόδου μεταναστών στη χώρα, ανά χιλιόμετρο, είναι ο ίδιος στην ξηρά -που φρουρείται από φράχτη-  με τη θάλασσα, που δεν μπορούμε να στήσουμε κανένα φράχτη. Γι’ αυτό οφείλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ και συγχαρητήρια προς τους άνδρες και τις γυναίκες του Λιμενικού Σώματος. Συγχαρητήρια και για τη χθεσινή τους μεγάλη επιτυχία, να συλλάβουν ένα καράβι με ύποπτη κίνηση, το οποίο παρακολουθούσαν και το οποίο φέρεται να έχει πολύ μεγάλη ποσότητα οπλισμού και κατευθυνόταν προς τις εμπόλεμες ζώνες της Μεσογείου.

Αυτό δείχνει ότι ακόμα και σήμερα, στη στιγμή της κρίσης, η Ελλάδα είναι ικανή να περιφρουρεί τα θαλάσσιά της σύνορα και να επιτηρεί την ΑΟΖ της. Οποιοσδήποτε αμφισβητεί αυτό το γεγονός, το μόνο που  προσφέρει είναι κακή υπηρεσία στο έθνος και στον τόπο!

Γι’ αυτό και εμείς αναβαθμίζουμε το Λιμενικό Σώμα. Προχωράμε σε προμήθεια νέων σκαφών, μεγάλων και μικρών, με τη χρηματοδότηση της Ευρώπης Προχωράμε στην αλλαγή όλων των χερσαίων μέσων μας, στην αύξηση της επάνδρωσης του Λιμενικού, μέσα από την πρόσληψη αξιωματικών και λιμενοφυλάκων.

Επιπρόσθετα, μέσα από την αναδιάρθρωση του Υπουργείου και των λιμενικών υπηρεσιών της χώρας, που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες, έχουμε στόχο να βγάλουμε ανθρώπους από το γραφείο και να τους βάλουμε στη δράση. Υπολογίζουμε ότι θα κερδίσουμε περίπου το 10% της δύναμής μας, επτακόσιους άνδρες και γυναίκες, μέσα από την αναδιάταξη των υπηρεσιών μας και το νοικοκύρεμα που κάνουμε.

Παράλληλα, όμως, προσπαθούμε να κάνουμε και μία αναπτυξιακή πολιτική, που ως βασικό πυλώνα έχει την αξιοποίηση της λιμενικής υποδομής της χώρας. Έχουμε ένα πολύ πετυχημένο παράδειγμα και αυτό είναι το παράδειγμα της επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη στο παρελθόν. Εμείς, αυτή την επένδυση σήμερα τη διπλασιάζουμε. Διπλασιάζουμε το ύψος της επένδυσής της με ακόμα 230 εκατομμύρια, συμφωνία που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες. Διπλασιάζουμε τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας άλλες επτακόσιες καινούργιες θέσεις εργασίας και άλλες περίπου χίλιες πεντακόσιες έμμεσες θέσεις εργασίας, ανθρώπων, δηλαδή, που θα απασχοληθούν γύρω από τη λειτουργία αυτής της επένδυσης.

Το ίδιο κάνουμε και στην κρουαζιέρα. Μόλις εχθές υπέγραψα την επέκταση του λιμανιού του Πειραιά στο χώρο της κρουαζιέρας, μία επένδυση 110 εκατομμυρίων που στόχο έχει να κάνει τον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου. Μέσα από την επενδύσεις  αυτές όχι μόνο καθιστούμε τον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά και επιβατηγά λιμάνια της Μεσογείου αλλά καταφέρνουμε να αξιοποιήσουμε το στρατηγικό μας πλεονέκτημα, το γεγονός δηλαδή ότι βρισκόμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και παράλληλα είμαστε και στα σύνορά της.

Επίσης, προχωράμε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του yachting, του θαλασσίου τουρισμού, που ως γνωστόν φέρει περίπου τέσσερεις θέσεις εργασίας στη ξηρά για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται στη θάλασσα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Επειδή υπάρχει ένα νεφέλωμα στην προγραμματική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το τι θα κάνει με τα λιμάνια, τις ιδιωτικοποιήσεις σε αυτά, εγώ βάζω ένα ερωτηματικό. Πείτε μας, πώς θα αναβαθμίσετε τις λιμενικές υπηρεσίας και πού θα βρείτε τα χρήματα για να κάνετε αυτές, εάν δεν προχωρήσετε σε αυτές τις Συμπράξεις του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα, αν δεν προχωρήσετε στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, που μόνο δημιουργεί θέσεις εργασίας και σε καμία περίπτωση δεν μειώνει.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Κλείνοντας, θέλω να σας πω αυτό το οποίο αισθάνομαι ως Βουλευτής αλλά και ως νέος άνθρωπος: Είναι στα δικά μας χέρια, στα χέρια μιας νέας γενιάς, να προχωρήσουμε τον τόπο μπροστά. Είναι ευθύνη αυτής της γενιάς, που είναι η πιο καλοσπουδαγμένη γενιά που έβγαλε ποτέ ο τόπος, η πιο μορφωμένη, μία γενιά που έχει περισσότερα προσόντα από τη γενιά των πατεράδων μας και των παππούδων μας, να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση και να πετύχει. Όχι κοιτώντας το χθες, αλλά κοιτώντας το αύριο. Κοιτώντας το πώς θα γίνει η χώρα μας πιο ανταγωνιστική, πιο ισχυρή στο διεθνή περίγυρο, πιο φιλική στις επενδύσεις, πιο ζωντανή στις κοινωνικές της δομές.      

Η μεγαλύτερή μας δέσμευση είναι να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές ένα νέο, καλύτερο και πιο αποτελεσματικό κράτος από αυτό που παραλάβαμε. Και εμείς στην Κυβέρνηση Σαμαρά είμαστε προσηλωμένοι σε αυτόν το στόχο, ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και συνεχίζοντας μέχρι και το τελευταίο στέλεχος που την υπηρετεί, να υπηρετήσουμε τον δρόμο των μεταρρυθμίσεων. Και είμαι βέβαιος, ότι αυτός ο δρόμος είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να μας οδηγήσει σε μία καλύτερη Ελλάδα.

Ευχαριστώ πολύ.»