Αναφορικά με το θέμα του πλοίου  που κατελήφθη από τις Λιμενικές Αρχές  φορτωμένο με όπλα και εκρηκτικά.

ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης :  Είναι μία δύσκολη περίπτωση. Δύσκολη, από την άποψη ότι το πλοίο φέρεται να έχει φορτωθεί στην  Ουκρανία και να μεταφέρει  πυρομαχικά και οπλισμό στη Λιβύη, χωρίς βεβαίως τις απαιτούμενες άδειες  του Οργανισμού  των Ηνωμένων Εθνών, γιατί ,όπως γνωρίζετε,για να μεταφερθεί οπλισμός  υπάρχει ακόμα εμπάργκο στην πώληση   όπλων στην Λιβύη.  Παρόλα αυτά, τα μέλη του πληρώματος  μας δήλωσαν ότι κατευθυνόντουσαν προς την  Τουρκία, ενώ  άλλοι ότι κατευθύνονταν προς  τη Συρία , οπότε αυτό έχει δημιουργήσει ακόμα περισσότερα ερωτηματικά.  Αυτό που ξεκίνησε χθες είναι  ο έλεγχος του φορτίου, κάτω και από την επίβλεψη  των δικαστικών αρχών, για να μπορέσουμε να δούμε τι ακριβώς  μεταφέρει . Το πλοίο αυτό είναι έμφορτο από σφαίρες και  δεν ξέρουμε τι οπλισμό  έχει ακόμα,  διότι μέχρι χθες είχαμε καταφέρει  να ανοίξουμε  μόνο τα container  τα οποία είχαμε πρόσβαση, περίπου εννιά (9) τον αριθμό,σε σύνολο πενήντα πέντε ( 55). Θα συνεχιστεί αυτή η διαδικασία.  Θα  ξεκινήσει η εκφόρτωση του πλοίου , ο έλεγχος από τους πυροτεχνουργούς,  για να δούμε αν είναι container  παγιδευμένα  ή όχι, και, βέβαια, στη συνέχεια  η καταγραφή του φορτίου.  Το πλοίο είναι τουρκικών συμφερόντων , φέρεται να ανήκει σε τουρκική εταιρεία,  η οποία το αγόρασε μόλις πρόσφατα . Επιπρόσθετα, δεν κρίνεται από τις Υπηρεσίες μας ως αξιόπλοο . Έχει βασικά προβλήματα στην αξιοπλοΐα του  και αυτός είναι ένας ακόμη  λόγος  βάσει του οποίου κρατείται στο λιμάνι της Ρόδου.

Κανένας δεν μας έχει ενοχλήσει  σε σχέση με το συγκεκριμένο πλοίο και αυτό είναι επίσης ένα στοιχείο το οποίο μας προκαλεί  ερωτηματικά,όπως καταλαβαίνετε.  Διότι το γεγονός ότι δεν μας έχουν  ενοχλήσει δείχνει ότι κάτι ύποπτο περαιτέρω συμβαίνει.  Οι σφαίρες είναι χιλιάδες, διαφόρων διαμετρημάτων . Χθες βρήκαμε και σφαίρες που χρησιμοποιούνται και σε  πυροβόλα,  είτε αντιαεροπορικά είτε  οτιδήποτε άλλο.  Τις έχουμε στείλει βεβαίως για έλεγχο για να δούμε  τι οπλισμός είναι αυτός ακριβώς , να δούμε δηλαδή τι ιδιότητες έχει η κάθε σφαίρα. Αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία είναι  να δούμε τελικά αν πέρα  από τα 20.000 καλάσνικοφ  που φέρεται να μεταφέρει , αν μεταφέρει και άλλου είδους οπλισμό.

 
Αναφορικά με τις δηλώσεις του Πλοιάρχου του πλοίου  στον τουρκικό τύπο ότι δεν μετέφερε πάνω στο πλοίο του καλάσνικοφ, οπλισμό  κτλ.

ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης  :   Νομίζω ότι  δεν ισχύουν  τέτοιου είδους δηλώσεις αφού όλα τα παραστατικά που έχουμε στην διάθεσή μας  μιλάνε περί οπλισμού . Είναι αδύνατον ο καπετάνιος να μην ήξερε τα παραστατικά του φορτίου του

 
·              
Αναφορικά με την ένταση που επικρατεί στο πολιτικό σκηνικό, όπως διαπιστώθηκε και από την  τριήμερη συζήτηση  στην Βουλή 

ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης  : Εγώ δεν θεωρώ ότι υπάρχει το σκηνικό της έντασης, έτσι  όπως το περιγράφετε. Υπάρχει μια  λεκτική ένταση. Αυτό, όμως ,που διαπίστωσα είναι ότι δεν υπάρχει μία κοινωνική ένταση.  Γιατί αν υπήρχε  μία τέτοια, τουλάχιστον οι καταληψίες της ΕΡΤ  θα είχαν  συμμετάσχει στην διαδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ, προχθές το βράδυ.  Όμως, έξω από τη Βουλή,  ήταν μερικές εκατοντάδες στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ μόνο. Δεν είδα να δημιουργούνται προϋποθέσεις  συμπόρευσης των δυνάμεων όλης της αντιπολίτευσης , σε ένα ενιαίο μέτωπο. Εκτός αν πούμε ότι η κριτική της Χρυσής Αυγής  και η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ταυτίζονται, πράγμα  που δεν το δέχομαι.  Άρα δεν βλέπω κάτι, έτσι όπως προσπαθούνε κάποιοι να το φιλοτεχνήσουνε ,ένα σκηνικό  δηλαδή πολύ ισχυρής έντασης και σύγκρουσης. Το αντίθετο βλέπω. Εξάλλου, υπάρχει μία τεράστια πίεση στην κοινωνία. Πρώτος ο Πρωθυπουργός, αλλά και  όλοι εμείς, το αντιλαμβανόμαστε. Είναι μία πίεση που μας κάνει  να αισθανόμαστε ακόμα πιο πολύ υπεύθυνοι , να τρέξουμε με πιο μεγάλη  ταχύτητα  τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις  τις οποίες  έχουμε βάλει μπρος, ώστε να μην αναγκαζόμαστε κάθε τρεις και λίγο να καταφεύγουμε σε μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα.  Είναι μία πίεση η οποία ασκείται στην Κυβέρνηση, ακριβώς, για να  είναι πιο αποτελεσματική στο έργο της, προκειμένου  να λύσει και  να αντιμετωπίσει χρόνιες παθογένειες  του δημόσιο τομέα και του τρόπου λειτουργίας του Κράτους. 

 
Αναφορικά με τον ενιαίο φόρο ακινήτων
 

ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης : Μπορώ να σας πω ότι η πρόθεση της Κυβέρνησης  για τον ενιαίο φόρο στα ακίνητα,  ο οποίος θα καλύπτει το σύνολο της ακίνητης περιουσίας της χώρας, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση.  Ότι υπάρχουν προβλήματα σε σχέση με το προσχέδιο, έχει φανεί.  Νομίζω ότι η Κυβέρνηση ήδη  το συζητά. Ο κύριος  Στουρνάρας  το έχει συζητήσει και με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.  Έχουμε αφουγκραστεί τις όποιες αντιδράσεις. Γίνονται οι απαραίτητες βελτιώσεις  και νομίζω ότι θα επανέλθει πιο λειτουργικό και πιο ουσιαστικό.   Αυτό το οποίο έχει σημασία είναι ο φόρος  να έχει δύο πράγματα. 

Πρώτα απ’ όλα,  να επιβάλλεται στα ακίνητα όλης της επικράτειας. Δεν θεωρώ ότι τα αστικά ακίνητα  θα πρέπει μονίμως να επιβαρύνονται  με φόρο και όλα τα  άλλα να μην επιβαρύνονται.  Δεύτερον, θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι λογικός και λειτουργικός, ο όποιος φόρος πληρώνει ο πολίτης.  Να μην έχει δηλαδή χαρακτήρα ενοικίου  ή δήμευσης. Πιστεύω -και  το έχω πει πολλές φορές-  ότι οι φόροι στα ακίνητα θα πρέπει να συνοδεύουν  τα ακίνητα και όχι τον ιδιοκτήτη.  Δηλαδή το κάθε ακίνητο να έχει τον φόρο του. Είναι μία λογική η οποία υπήρχε στον Ε.Τ.Α.Κ. και η οποία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο  και νομίζω ότι αυτή είναι και η πιο  λειτουργική λογική.


Αναφορικά με την απόφαση για την χορήγηση των επιδοτήσεων μόνο από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου

ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης :   Το επανασυσταθέν Υπουργείο Ναυτιλίας, προέρχεται από τη συγχώνευση των  Υπουργείων  Ναυτιλίας & Αιγαίου.  Όταν, λοιπόν, υπήρχε το Υπουργείο Αιγαίου, υπήρχε Διεύθυνση  η οποία έδινε τις επιδοτήσεις στα ενδονησιωτικά δρομολόγια  από τη Μυτιλήνη, ενώ, παράλληλα, υπήρχε και Διεύθυνση  στο Υπουργείο Ναυτιλίας, στον Πειραιά,   που έδινε τις επιδοτήσεις στις γραμμές  της σύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας  με τα νησιά.  Να έχουμε δύο Διευθύνσεις, που να κάνουνε ακριβώς το ίδιο έργο,  σε ένα Υπουργείο, το θεωρώ πλεονασμό και θεωρώ ότι είναι πιο λειτουργικό να έχεις  μόνο μία Διεύθυνση.   Γι΄αυτό το λόγο από φέτος μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα στον Πειραιά  και με το καινούριο οργανόγραμμα του Υπουργείου Ναυτιλίας  που θα παρουσιαστεί την Πέμπτη , θα φανεί  ακριβώς ότι η Μυτιλήνη θα ασχολείται με τα θέματα νησιωτικότητας ενώ  ο Πειραιάς θα ασχολείται με τα θέματα των συγκοινωνιών αποκλειστικά.