Συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC παραχώρησε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Λονδίνο, προκειμένου να συμμετάσχει, ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας,  στην 28η Γενική Συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με τον κ. Βαρβιτσιώτη, οι παρουσιαστές του μεγαλύτερου οικονομικού τηλεοπτικού δικτύου παγκοσμίως, παραδέχθηκαν για πρώτη φορά την αλματώδη πρόοδο που έχει επιδείξει η ελληνική οικονομία, αναφέροντας χαρακτηριστικά  ότι το σενάριο του “Grexit”, μετατράπηκε γρήγορα από την Κυβέρνηση σε  “Greecovery” .

 Σημειώνεται ότι το CNBC, μόλις πριν από λίγους μήνες, παρουσίαζε δημοσιεύματα που αναφέρονταν σε «μια Ελλάδα αποκομμένη από την Ευρώπη».


Ακολουθούν τα σημεία συνέντευξης του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη:


Αναφορικά με την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας

ΥΝΑ: Είναι η πρώτη φορά, μετά από μακρύ χρονικό διάστημα, που έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα και είναι επίσης η πρώτη φορά που το ποσοστό της ανεργίας παρουσιάζεται σταθεροποιημένο, ενώ τους τελευταίους μήνες παρατηρείται και αύξηση του ποσοστού απασχόλησης. Δεν μπορώ να πω ότι έχουν αλλάξει τα πάντα, αλλά σίγουρα η τάση έχει σταθεροποιηθεί και προσπαθούμε να τη βελτιώσουμε.


Σχετικά με την αντιμετώπιση της λιτότητας

ΥΝΑ: Υπήρξε μια μακρά περίοδος λιτότητας. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι δεν μπορούμε να επιβάλλουμε επιπλέον νέους φόρους στην ελληνική οικονομία. Η ελληνική οικονομία είναι υπερφορολογημένη. Αυτή τη στιγμή επιθυμούμε να διευκολύνουμε και να προσελκύσουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον στη χώρα μας και βλέπουμε ότι η τάση αλλάζει, καθώς το χρηματιστήριο ανεβαίνει, η ζήτηση για τα ελληνικά ομόλογα αυξάνεται και παρατηρείται αύξηση ενδιαφέροντος.


Για το αν είναι ευχαριστημένος με τη μέχρι σήμερα συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας, δεδομένου ότι υπάρχει ένα είδος εθελοντικής συμφωνίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

ΥΝΑ: Έχουμε συμφωνήσει να καταβάλλουν διπλό φόρο χωρητικότητας για τα επόμενα τρία χρόνια. Είναι πολύ θετικό ότι αποτελεί εθελοντική συνεισφορά και ότι δεν χρειάζεται να επιβάλλουμε κάτι τέτοιο διά νόμου. Πληρώνουν εξ’ ιδίων. Δε λέω ότι αυτό θα λύσει τα δημοσιονομικά μας προβλήματα, αλλά, σίγουρα, δεν θα στείλει μήνυμα εξόδου προς την ναυτιλιακή κοινότητα. Όπως έγινε, δηλαδή, με άλλες χώρες που η υπερφορολόγηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας οδήγησε πολλούς στο να αποχωρήσουν και να βρουν διέξοδο προς την ανατολική Ασία.


Αναφορικά με τη γενικότερη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας

ΥΝΑ: Αξίζει πάνω από το 7% του ΑΕΠ και στην πραγματικότητα δημιουργεί περισσότερο από μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας, το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό νούμερο. Το πιο σημαντικό είναι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, η ελληνική ναυτιλία δεν έχασε τη θέση της. Δεν επλήγη. Έτσι, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι είμαστε οι Ευρωπαίοι πρωταθλητές σε έναν από τους τομείς της οικονομίας.


Σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η συμφωνία με την COSCΟ

ΥΝΑ: Πρόκειται για την πρώτη και μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα από τότε που ξέσπασε η κρίση, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντική. Είναι πολύ σημαντικό ότι η Ελλάδα δέχεται νέες επενδύσεις, και το ένα τέταρτο ενός δισεκατομμυρίου επενδύσεων για εμάς είναι πολύ σημαντικό. Το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, με τις δυνατότητες του να διπλασιάζονται από 3,7 εκ. TWTχωρητικότητας σε 6,2, διπλάσιο νούμερο, δηλαδή,  πλοίων που εισέρχονται στο λιμάνι μας. Παράλληλα, αυξάνουν τις θέσεις εργασίας στην περιοχή του Πειραιά.

Η επένδυση, βέβαια, βρίσκεται ακόμα υπό ευρωπαϊκή έγκριση. Πρέπει να βρούμε λύση με την DG Comp, την Αρχή ανταγωνισμού της Ε.Ε. και πιστεύω ότι θα έχουμε θετική εξέλιξη μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Για το αν η επένδυση αυτή από την Κίνα μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες επενδύσεις.

ΥΝΑ: Η ιδέα είναι ότι για πρώτη φορά χρησιμοποιούμε την γεωγραφική μας θέση με σκοπό να προσελκύσουμε επενδύσεις στα λιμάνια μας, στο σιδηροδρομικό μας δίκτυο,  στο δίκτυο μεταφορών μας, στο σύνολό του. Και τώρα, μετά την έγκριση της Ε.Ε., θα ζητήσουμε την ιδιωτικοποίηση όλου του λιμανιού του Πειραιά, ενώ θα προχωρήσουμε με το  λιμάνι της Θεσσαλονίκης και άλλα λιμάνια.