Στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνεδρίασε σήμερα στις Βρυξέλλες, εκπροσώπησε τη χώρα μας ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επικεντρώθηκε στις προτεραιότητες που έχει χαράξει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενόψει της επερχόμενης  της Ελληνικής Προεδρίας.

Kατά τη διάρκεια της παρέμβασής του, αναφέρθηκε στην ανάγκη συντεταγμένης ναυτιλιακής συγκοινωνιακής πολιτικής που θα δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης και αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Παράλληλα, δίνοντας έμφαση στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο στερέωμα, τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο διεθνές περιβάλλον, καθώς παρατηρείται φυγή ναυτιλιακών κεφαλαίων σε χώρες της Άπω Ανατολής. «Στόχος μας είναι να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ του ΙΜΟ και της ΕΕ. Πιστεύουμε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να ρυθμίζεται διεθνώς από τον Οργανισμό και όχι να αναλωνόμαστε σε περιφερειακές πολιτικές που δε λαμβάνουν υπόψη την ομοιομορφία των κανόνων που ρυθμίζουν τη ναυτιλία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε, ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και το πώς μπορεί να ενδυναμωθεί αυτή ακόμη περισσότερο. «Κεντρικός πυλώνας της πολιτικής αυτής», όπως τόνισε, «είναι η Γαλάζια Ανάπτυξη, η δημιουργία θέσεων εργασίας, δηλαδή, γύρω από το χώρο της ναυτιλίας και η συμβολή της στη στρατηγική Ευρώπη 2020». Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκε και στην προτεραιότητα μίας Κοινής Νησιωτικής Πολιτικής που θα αντιμετωπίζει με επάρκεια τους αποκλεισμούς των νησιών.

Κεντρική, επίσης, προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας, για το προσεχές εξάμηνο της Ελληνικής Προεδρίας, είναι η διασυνοριακή συνεργασία και η κοινή αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος στα θαλάσσια σύνορα. «Η μετατόπιση της μεταναστευτικής πίεσης στα θαλάσσια σύνορα και τα πρόσφατα δυστυχήματα στη θάλασσα θέτουν, πλέον, την ανάγκη χάραξης μιας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής έναντι της παράνομης μετανάστευσης, με έμφαση στις χώρες του Νότου που το αντιμετωπίζουν πιο έντονα», σημείωσε.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στην υποστήριξη πολιτικών για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών, την ενίσχυση της ασφάλειας στη θάλασσα, καθώς και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Όπως ξεκαθάρισε, η ελληνική προεδρία θα κινηθεί στις  κατευθύνσεις της αποτελεσματικότερης λειτουργίας του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και της δημιουργίας ενός κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για τη βελτίωση της απόδοσης των λιμένων. Παράλληλα, θα επιδιώξει την επίτευξη συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την πρόταση Οδηγίας σχετικά με τον εξοπλισμό των πλοίων (Marine Equipment Directive).

Η  Ελληνική Προεδρία, επίσης, αναγνωρίζοντας τη βαρύνουσα σημασία και συνεισφορά των θαλασσίων μεταφορών στην Ε.Ε. και τα Κράτη Μέλη της, θα πραγματοποιήσει Άτυπη Υπουργική Συνάντηση για τη ναυτιλία στις 7 Μαΐου 2014 στην Αθήνα, για την ενδιάμεση αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τις θαλάσσιες μεταφορές μέχρι το 2018.

Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο ενημερώθηκε από την Ε. Επιτροπή για το θέμα της ανάπτυξης της έννοιας της “Γαλάζιας Ζώνης”, με σκοπό την διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών στους λιμένες της Ε.Ε., καθώς και για τις εξελίξεις στο θέμα της ασφάλειας των Επιβατηγών πλοίων, με ιδιαίτερη αναφορά στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Τον κ. Βαρβιτσιώτη συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο Διευθυντής Κλάδου Ναυτιλιακής Πολιτικής, Υποναύαρχος Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., Παναγιώτης Πετρόπουλος, και στελέχη της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Ε.Ε.