Σε λίγες ημέρες αναμένεται να ανοίξει τις πύλες της η έκθεση «Ποσειδώνια 2002». Πρόκειται για ένα εξαιρετικής σημασίας οικονομικό γεγονός δεδομένου ότι η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα θα στρέψει το βλέμμα της στον Πειραιά και στην χώρα με την πλουσιότερη ναυτική παράδοση. Η διοργάνωση της έκθεσης συμπίπτει χρονικά με την ανάδειξη μιας σειράς κρίσιμων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ελληνική οικονομία και τα οποία δημιουργήθηκαν από την ανικανότητα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Η υπερβολική διόγκωση του δημοσίου χρέους, η υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών προϊόντων, η απομάκρυνση εθνικών κεφαλαίων είναι τα πραγματικά επιτεύγματα μιας πολιτικής που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια και από την οποία απουσίασε πλήρως οποιαδήποτε αναπτυξιακή προοπτική. Μπροστά στα αδιέξοδα που δημιουργήθηκαν με αποκλειστική της ευθύνη, η κυβέρνηση του κ. Σημίτη έρχεται και πάλι με μια πλειοδοσία υποσχέσεων να διαβεβαιώσει ότι μέσα σε ένα διάστημα δύο ετών θα κάνει ότι δεν έπραξε τα τελευταία έξι χρόνια και θα διορθώσει τα εγκληματικά λάθη που διέπραξε το ΠΑΣΟΚ τα τελευταία είκοσι. Στην ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΒ ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών περιέγραψε ως πρωταρχικό στόχο της πολιτικής του την επιστροφή του Ελληνικού πλούτου που σήμερα βρίσκεται σε ξένες χώρες κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην ποντοπόρο ναυτιλία. Για το γεγονός αυτό, ο πρώτος τη τάξη υπουργός της κυβέρνησης δεν είναι άμοιρος ευθυνών. ¶λλωστε ο ίδιος στην συνάντηση που είχε με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ομολόγησε ότι η ευθύνη είναι συλλογική λέγοντας ότι «αυτό το ραντεβού άργησε 20 χρόνια». Ομολόγησε δηλαδή ότι το κόμμα στο οποίο ανήκει έθεσε στο περιθώριο για δύο δεκαετίες τον πλέον παραγωγικό και συναλλαγματικά προσοδοφόρο τομέα της Ελληνικής οικονομίας. Το γεγονός ότι το Ναυτιλιακό συνάλλαγμα καλύπτει το 20% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου (όταν οι εισροές από την ΕΕ για τις οποίες γίνεται τόσο λόγος καλύπτουν το 18%), τα φορολογικά έσοδα του κράτους έφτασαν το 2000 τα 87 δις δρχ και ότι το 5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελληνική οικονομία καλύφθηκε το ίδιο έτος από τις θέσεις που δημιούργησε η ναυτιλιακή δραστηριότητα για την κάλυψη των άμεσων ή έμμεσων διαχειριστικών της αναγκών, είναι αρκετό για να κατανοηθούν τα εγκληματικά λάθη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Η δραματική συρρίκνωση του αριθμού των πλοίων με Ελληνική σημαία (μόνο 960 πλοία φέρουν την Ελληνική σημαία σε σύνολο 3600 ελληνόκτητων), η σημαντική μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών (από 30.000 το 1990 σε 18.000 το 2000), η απροθυμία των νέων να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα, η απαξίωση των σχολών του Εμπορικού Ναυτικού, η απομάκρυνση των ναυτιλιακών εταιριών από τον Πειραιά, η διάλυση του ΝΑΤ ( μέσα σε είκοσι χρόνια αυξήθηκαν κατά 2131% οι δαπάνες του και το έλλειμμα έφτασε τα 173 δις) συνθέτουν το σκηνικό μιας άφρονας πολιτικής που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια απέναντι στην Ελληνική ναυτιλία η οποία παρά τις αντιξοότητες και τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό κρατάει ακόμα τα σκήπτρα της παγκόσμιας ναυτιλιακής δραστηριότητας. Η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην περαιτέρω μείωση της φορολόγησης των ναυτιλιακών εταιριών ασφαλώς κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Αρκεί όμως αυτό για να διορθωθούν τα λάθη του παρελθόντος; Ασφαλώς όχι. Και οι λόγοι είναι απλοί: • Το οικονομικό επιτελείο προφανώς αγνοεί όσα είχε πει πρόσφατα ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ότι εάν αύριο το πρωί ερχόντουσαν μερικές δεκάδες πλοία στο Ελληνικό νηολόγιο δεν θα είχαμε την δυνατότητα επάνδρωσης τους με Ελληνικά πληρώματα. • Αγνοεί προφανώς ότι ο κ. Ανωμερίτης «περιγράφοντας το έργο» του προκατόχου του και σημερινού υποψηφίου δήμαρχου Αθηνών είπε ότι η οργάνωση της ναυτικής εκπαίδευσης θα πρέπει να ξεκινήσει από το... μηδέν. • Δε γνωρίζει ότι στην χώρα με την μεγαλύτερη ανεργία στους νέους στον περυσινό διαγωνισμό για τις ΑΕΝ εξεδήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον 575 άτομα για 1200 θέσεις. • Παραβλέπει ότι το κράτος χρησιμοποιεί τις ναυτιλιακές εταιρίες προκειμένου να κάνει κοινωνική πολιτική με ξένες τσέπες. • Παρακάμπτει το γεγονός ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του στόλου είναι ανεπαρκή και ότι έχουν περάσει τρεις μήνες από τον Φεβρουάριο οπότε είχε δεσμευθεί ότι θα παρουσιάσει το β’ πακέτο στήριξης της Ελληνικής Ναυτιλίας και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα. • Αποκρύπτει ότι οδήγησε τον ΟΛΠ σε πλήρη απαξίωση και σκοπεύει να του δώσει την χαριστική βολή με την μετοχοποίηση καθώς ο αποκλειστικός στόχος είναι να γεμίσουν με τα χρήματα του επενδυτή τα τρύπια κρατικά ταμεία. • Εθελοτυφλεί για την διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην χώρα μας την στιγμή κατά την οποία οι Έλληνες πλοιοκτήτες τα τρία τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει κεφάλαια που ξεπερνούν δύο ετήσιους κρατικούς προϋπολογισμούς. • Και τέλος αδιαφορεί για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ΝΑΤ τα ελλείμματα του οποίου πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος. Είναι σαφές λοιπόν ότι ο εμπαιγμός έχει και τα όρια του. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ αποτέλεσαν ανάχωμα στην ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας. Η Νέα Δημοκρατία είχε και έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στην δύναμη της Ελληνικής Ναυτιλίας. Το γεγονός ότι το μεγάλο έλλειμμα στο ισοζύγιο πληρωμών που οφείλεται στο κενό ανταγωνιστικότητας και παραγωγικότητας της Ελλάδας θα οδηγήσει την χώρα στα επόμενα χρόνια να δανείζεται ετησίως περί τα 10 δις δολ. για να καλύψει τα ανοίγματα που δημιουργούνται... (Έρευνα ΙΤΕΠ) μας επιβάλλει και δεσμεύει να καταστήσουμε την Ναυτιλιακή δραστηριότητα αιχμή του δόρατος μιας νέας αναπτυξιακής πολιτικής. Η ναυτιλιακή πολιτική της Νέας Δημοκρατίας εστιάζεται αλλά δεν περιορίζεται στα θέματα της Ναυτικής Εκπαίδευσης και ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού πλοίου. Αγκαλιάζει ολόκληρο το ευρύ φάσμα των πολυσχιδών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών. Στόχος και προοπτική μας είναι: α) ισχυρή εθνική ναυτιλία και σύνδεση της με την εθνική οικονομία, και β) εξέλιξη του Πειραιά σε Ναυτιλιακό κέντρο παροχής υπηρεσιών στην Διεθνή Ναυτιλία. Μέσα από: • κίνητρα για την εγκατάσταση νέων εταιρειών στο Πειραιά (φορολογικού χαρακτήρα), • την απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης ναυτικών εταιρειών και διαχείρισης ναυτικών κεφαλαίων μέσα από την δημιουργία νομικών σχημάτων που υπάρχουν στις διεθνείς κεφαλαιαγορές αλλά αγνοούνται επιδεικτικά από το Ελληνικό δημόσιο, • την αναμόρφωση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα (η ΝΔ έχει ήδη ανακοινώσει τις θέσεις και τις προτάσεις της), • την μείωση των αναχρονιστικών υποχρεωτικών συνθέσεων που αποτρέπουν νέα πλοία από το να φέρουν την Ελληνική σημαία, • την εξυγίανση του ΝΑΤ με επανέλεγχο των συντάξεων (αναπηρίας και αλλοδαπών), αλλά και την εκλογίκευση στην διαχείριση του και • την αναμόρφωση του ΥΕΝ από υπουργείου ακτοφυλακής και ακτοπλοΐας σε οικονομικό Υπουργείο που θα ασχολείται με όλα τα θέματα της θαλάσσιας δραστηριότητας, η ΝΔ φιλοδοξεί να δώσει στους ανθρώπους της θάλασσας αυτά που τόσα χρόνια το Ελληνικό κράτος τους έχει στερήσει: την αναγνώριση και πάνω από όλα την βοήθεια ώστε να τονώσουν την δραστηριότητα τους και να την συνδέσουν με την πατρίδα.